Japonská ekonomika v 3. štvrťroku rástla pomalšie

Japonská ekonomika v 3. štvrťroku 2011 rástla menej, ako naznačoval predbežný odhad.

TOKIO. Dôvodom je pokles kapitálových výdavkov a zníženie zahraničného dopytu po japonských produktoch.

Podľa spresnených údajov sa hrubý domáci produkt (HDP) Japonska za tri mesiace do konca septembra 2011 zvýšil medziročne o 5,6 %, a nie o pôvodne odhadovaných 6 %.

Ale spresnený rast hospodárstva je vyšší, ako analytici očakávali po dvoch kvartáloch poklesu HDP, ktoré spôsobilo marcové zemetrasenie a následná havária v jadrovej elektrárni Fukušima.

Ďalším dôvodom slabšej expanzie ekonomiky je rekordne silný jen, ktorý má negatívny vplyv na export. Ten je pritom motorom rastu japonského hospodárstva. Aj problémy zámorských odberateľov, predovšetkým eurozóny, viedli k poklesu dopytu po japonskom exporte.

Firmy v tretej najväčšej svetovej ekonomike už preto znížili svoje kapitálové výdavky v období júl-september o 0,4 % oproti predchádzajúcemu kvartálu. Vláda pritom pôvodne odhadovala, že stúpli o 1,1 %.

Aj spotrebiteľské výdavky, ktoré sa podieľajú približne 60 % na celkovom výkone ekonomiky, boli slabšie, a namiesto o 1 % vzrástli v 3. kvartáli len o 0,7 %.

Informovala o tom agentúra DPA.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 5 515
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 4 997
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 4 449
  4. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 439
  5. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 2 309
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 955
  7. Splnený sen 1 111
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 1 101
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 966
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 908

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Kto ovláda svet a Kurzov kurz vo V4 (týždeň podľa Schutza)

Sto rokov po monarchii a stopäťdesiat po rakúsko-uhorskom vyrovnaní sa stredná Európa môže pripraviť na veľký „relaunch“ nacionálnych vášní.

AUTO

Dopravu v okolí Ružomberka zastavili protesty

Chodci zablokovali autá na troch miestach.

ŠPORT

Len Sagan nestačí. Príde Tour de France na Slovensko?

Najlepší cyklisti v Žiline, Trnave či v Tatrách. Je to vôbec možné?

Neprehliadnite tiež

Hygienici upozorňujú na nebezpečnú kozmetiku i naberačku

Výrobky sa môžu vyskytovať aj na Slovensku.

Konkurentmi Kažimíra na post šéfa Euroskupiny sú ministri financií Francúzska či Luxemburska

Peter Kažimír sa ako možný nástupca Jeroena Dijsselbloema spomína už niekoľko mesiacov. Nahráva mu aj jeho stranícka príslušnosť k sociálnym demokratom.

Fico: Nemôžeme riešiť s Britániou obchod, kým nevyriešime podmienky odchodu

Podľa Fica platí, že kým nie sme dohodnutí na pravidlách ukončenia členstva Británie, nemôžeme diskutovať o pravidlách pre budúcnosť.

Štát súhlasí, aby si za volanty kamiónov a autobusov sadali aj mladší šoféri

Ministerstvo vnútra súhlasí, aby sa znížil vek pre vodičov kamiónov a autobusov na 18 a 21 rokov vo vnútroštátnej doprave.