Warren Buffett vstupuje do solárnej energie

Americký investor Warren Buffett investuje do jednej z najväčších slnečných elektrární na svete, ktorej hodnota sa odhaduje na 2 miliardy USD.

LOS ANGELES. Americký investor Warren Buffett investuje do jednej z najväčších slnečných elektrární na svete, ktorej hodnota sa odhaduje na 2 miliardy USD (1,50 miliardy eur). Spoločnosť MidAmerican Energy Holding, ktorá je súčasťou Buffettovho konglomerátu Berkshire Hathaway, tento týždeň oznámila, že od spoločnosti First Solar kupuje solárnu elektráreň Topaz Solar Farm v južnej Kalifornii, ktorá je momentálne vo výstavbe.

Po dokončení v roku 2015 by mal výkon elektrárne dosiahnuť 550 megawattov, čo by malo stačiť na zabezpečenie elektrickej energie pre zhruba 160.000 kalifornských domácností. Topaz Solar Farm je druhou najväčšou fotovoltickou elektrárňou na svete vo výstavbe, no spolu so sesterskou elektrárňou Desert Sunlight dosahuje svetové prvenstvo.

MidAmerican uzatvoril kontrakt v stredu (7.12.), len deň po tom, ako First Solar nezískala na projekt úverové garancie od vlády. Podmienky kontraktu firmy nezverejnili, no ťažkosti First Solar, ktorá bude vo výstavbe do roku 2015 pokračovať, naznačujú, že Buffett pravdepodobne urobil dobrý obchod.

Podľa analytikov sa miliardár rozhodol presunúť z veternej do oblasti slnečnej energie najmä preto, aby využil lukratívne daňové úľavy pre tento sektor. "Dôvod Buffettovho kroku je veľmi jednoduchý. Daňové úľavy v sektore veternej energie sa v USA končia koncom budúceho roka, no v prípade slnečnej energie budú pokračovať až do roku 2015," povedal Gerard Reid, analytik spoločnosti Jefferies.

Informovali o tom agentúra AP a denník Guardian.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 14 241
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 542
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 226
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 979
  5. Kam do tepla v januári? 1 735
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 498
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 380
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 255
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 897
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 840

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

TECH

Historici sa mýlia, čiernu smrť roznieslo čosi iné

Nový výskum naznačuje, ako sa problém šíril.

Neprehliadnite tiež

Facebook otvorí v Európe tri nové školiace centrá pre digitálne zručnosti

Facebook plánuje do roku 2020 vyškoliť 100-tisíc malých a stredných podnikov a zabezpečiť on-line školenia pre 250-tisíc podnikov.

Ľudí bez práce je zas o čosi menej, nezamestnanosť klesla na 5,94 percenta

Od konca minulého roka je na Slovensku bez práce historicky najmenej ľudí od vzniku republiky.

RegioJet odvezie viac ľudí, na trase medzi Bratislavou a Komárnom pridal sedadlá

RegioJet v súčasnosti prepravuje na trase medzi Bratislavou, Dunajskou Stredou a Komárnom približne 3 milióny cestujúcich.

Odborári z KOVO v trnavskej automobilke odmietli Moderné odbory pre výroky jeho predsedu

Rozbuškou konfliktu malo byť vyjadrenie Smolinského na sociálnej sieti, v ktorom mal napadnúť odborový zväz KOVO ako celok.