Európske banky predávajú úvery, ktoré poskytli ázijským firmám

Európske banky potrebujú získať peniaze na zvýšenie kapitálových rezerv na úroveň, ktorú im predpísala Európska únia.

HONGKONG. Francúzska banka Crédit Agricole a ďalšie európske banky sa pod tlakom dlhovej krízy v eurozóne snažia predať úvery, ktoré poskytli v Ázii, a zvyšujú tiež úroky z pôžičiek, čo sťažuje prístup malých a stredných podnikov na tomto kontinente k peniazom.

Európske banky potrebujú získať peniaze na zvýšenie kapitálových rezerv na úroveň, ktorú im predpísala Európska únia (EÚ). Chcú preto predať buď iným bankám, alebo na sekundárnych trhoch úvery, ktoré poskytli firmám v Ázii.

Crédit Agricole podľa zoznamu, ktorý získala agentúra Reuters, ponúka na predaj 64 úverov v hodnote 1,1 miliardy USD (815,30 milióna eur). Tieto úvery banka poskytla firmám, ako sú napríklad indická Bharti Airtel či Sun Hung Kai Properties z Hongkongu.

Francúzska banka má totiž vo svojom portfóliu veľa gréckych dlhopisov, čo má negatívny vplyv na jej hospodárske výsledky. Jej čistý zisk v 3. štvrťroku 2011 prudko klesol práve pre odpisy z hodnoty gréckych obligácií.

Takzvané okresávanie úverov v bankách je síce bežné, ale nie v takom rozsahu, ako teraz prebieha v Ázii. Okrem toho, banky ponúkajú na predaj úvery, ktorých by sa za normálnych okolností nikdy nezbavovali, pretože nehrozí, že by ich firmy nesplatili.

Britská HSBC, ktorá je najväčšou európskou bankou, napríklad ponúka 17 firemných úverov za 370 miliónov USD, vrátane úveru čínskemu koncernu Huawei, ktorý je druhým najväčším výrobcom sieťových zariadení. HSBC ale podľa informácií, ktoré získala agentúra Reuters, všetky tieto úvery priamo nepredáva, s niektorými chce obchodovať na sekundárnych trhoch.

Informovala o tom agentúra Reuters.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 14 071
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 509
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 230
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 987
  5. Kam do tepla v januári? 1 743
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 532
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 381
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 243
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 896
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 837

Téma: Banky


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

TECH

Historici sa mýlia, čiernu smrť roznieslo čosi iné

Nový výskum naznačuje, ako sa problém šíril.

Neprehliadnite tiež

Facebook otvorí v Európe tri nové školiace centrá pre digitálne zručnosti

Facebook plánuje do roku 2020 vyškoliť 100-tisíc malých a stredných podnikov a zabezpečiť on-line školenia pre 250-tisíc podnikov.

Ľudí bez práce je zas o čosi menej, nezamestnanosť klesla na 5,94 percenta

Od konca minulého roka je na Slovensku bez práce historicky najmenej ľudí od vzniku republiky.

RegioJet odvezie viac ľudí, na trase medzi Bratislavou a Komárnom pridal sedadlá

RegioJet v súčasnosti prepravuje na trase medzi Bratislavou, Dunajskou Stredou a Komárnom približne 3 milióny cestujúcich.

Odborári z KOVO v trnavskej automobilke odmietli Moderné odbory pre výroky jeho predsedu

Rozbuškou konfliktu malo byť vyjadrenie Smolinského na sociálnej sieti, v ktorom mal napadnúť odborový zväz KOVO ako celok.