Únia vyčlení ďalších 7 miliárd eur pre Galileo

Európska komisia (EK) dnes navrhla nový rámec pre financovanie a spravovanie dvoch európskych satelitných navigačných programov Galileo a EGNOS (rozšírenie signálu GPS) na obdobie rokov 2014 až 2020.

BRUSEL. Komisia navrhuje vyčleniť 7 miliárd eur na zabezpečenie dokončenia satelitnej navigačnej infraštruktúry EÚ a využívania týchto systémov do roku 2020.

Oba systémy by sa dali využívať napríklad na prevádzku vesmírnych a pozemných infraštruktúr, činnosti súvisiace s nevyhnutným doplnením/nahradením, postupy osvedčovania a osobitne poskytovanie služieb. Návrh EK tiež pripomína, že Európska únia je aj naďalej vlastníkom týchto systémov.

Preto by sa riadenie využívania programov malo delegovať na Agentúru pre európsky globálny navigačný satelitný systém, zatiaľ čo riadenie zavádzania programov by sa malo delegovať na Európsku vesmírnu agentúru (ESA).

"V prípade programu Galileo, ako aj programu EGNOS, sa podarilo veľa dosiahnuť. Kľúčové posolstvo finančnej stability má pre tieto ústredné programy, pri pohľade do svetlej budúcnosti, ktorá ich čaká, mimoriadny význam, aby európsky priemysel, ako aj občania, mohli využívať všetky z nich vyplývajúce výhody," povedal dnes o novom finančnom rámci pre oba programy podpredseda EK Antonio Tajani, zodpovedný za priemysel a podnikanie.

Tajani dodal, že Galileo aj EGNOS veľkou mierou prispievajú ku konkurencieschopnosti a inováciám v kľúčových sektoroch európskeho priemyslu s veľkým ekonomickým potenciálom, pričom zvýšenie know-how v oblasti satelitnej navigačnej technológie a s nimi spojených služieb významne podporí európsky priemysel v časoch recesie.

Navigačný systém Galileo umožní používateľom dozvedieť sa ich presnú polohu v čase a priestore, rovnako ako GPS, avšak s väčšou presnosťou a spoľahlivosťou. Galileo je program EÚ na vyvinutie globálneho satelitného navigačného systému pod európskou civilnou kontrolou. Bude kompatibilný a v prípade niektorých jeho služieb interoperabilný s americkým GPS a ruským systémom Glonass, avšak bude od nich nezávislý.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 757
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 014
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 104
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 730
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 594
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 435
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 079
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 031
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 846
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 626

Téma: Európska únia


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.