BERLÍN. To signalizuje, že spotrebitelia sú naďalej ochotní utrácať, čo zlepšuje vyhliadky na tržby z tohtoročnej vianočnej sezóny.
Podľa najnovších štatistík sa októbrový predaj nemeckých maloobchodníkov po očistení od inflácie a sezónnych vplyvov zvýšil o 0,7 % oproti septembru, keď vzrástol o 0,3 %. Analytici, ktorých oslovila agentúra Bloomberg, pritom odhadovali, že stúpne len o 0,1 %.
V medziročnom porovnaní sa však obrat nemeckých obchodov v októbri 2011 znížil o 0,4 %. Na porovnanie, v septembri ešte tržby medziročne vzrástli o 0,6 %.
V októbri pritom najviac klesol predaj potravín, a to medziročne o 2,7 %, zatiaľ čo odbyt nepotravinárskych produktov sa zvýšil o 0,3 %.
Prieskum spoločnosti Deloitte naznačil, že Nemci plánujú utratiť za vianočné nákupy o 4,3 % viac peňazí ako vlani. To pomôže najväčšej ekonomike eurozóny zmierniť negatívny vplyv dlhovej krízy na jej hospodárske výsledky.
Informovala o tom agentúra Bloomberg.