TSS Grade vyzýva premiérku iniciovať kontrolu tendra ŽSR

Stavebná spoločnosť TSS Grade, a.s. vyzvala v otvorenom liste premiérku Ivetu Radičovú, aby sa zasadila za spravodlivé riešenie situácie okolo tendra na modernizáciu 12-kilometrového železničného úseku Zlatovce - Trenčianska Teplá.

BRATISLAVA.

V liste, ktorý trnavská firma poskytla v utorok médiám, apeluje na premiérku, aby všetkými prístupnými prostriedkami zabezpečila dôsledné prešetrenie uvedenej verejnej súťaže a iniciovala kontrolu postupu zadávania zákazky pred uzatvorením zmluvy, ktorú by mal vykonať Úrad pre verejné obstarávanie na základe podnetu Úradu vlády SR.

Spoločnosť sa tak rozhodla, pretože doposiaľ neboli právoplatne ukončené súdne konania ani vyšetrovanie orgánov činných v trestnom konaní, ktoré by podľa nej mali dať odpovede na viacero namietaných závažných pochybení v procese tendra.

"Myslíme si, že premiérka dokáže a vie dať pokyn napríklad Úradu pre verejné obstarávanie, aby konal. Momentálne nekoná nikto, všetci čakajú," povedal na tlačovej besede predseda predstavenstva TSS Grade Ľuboš Hačko. Ako ďalej uviedol, existujú určité možnosti, ako celý proces okolo tendra odblokovať právne tak, aby to bolo čisté.

TSS Grade tvrdí, že podľa jej informácií sa pripravuje urýchlený podpis zmluvy medzi Železnicami Slovenskej republiky (ŽSR) s víťazným uchádzačom, skupinou Skanska. "Ako dôvod má byť tvrdenie, že Európska únia nám hrozí sankciami, pokutami, respektíve tým, že nedostaneme finančné prostriedky na uvedený projekt. Je to síce pekné, ale nepravdivé. Skôr opak je pravdou," vyhlásil Hačko.

V prípade, že bude podpísaná zmluva v tendri s uchádzačom, ktorý bol podľa neho netransparentne vyhodnotený, v takomto tendri nám Európska komisia odoberie peniaze a projekt nebude financovaný z európskych prostriedkov.

"Všetky prostriedky bude musieť zaplatiť Slovenská republika v plnej výške, plus prípadné sankcie, možné odškodnenia, prípadne navýšenia ceny," dodal Hačko. Uvedenú záležitosť považuje trnavská firma za veľmi závažnú, a práve preto napísala otvorený list premiérke a vyzýva ju, aby konala pri ďalšom vyhodnocovaní, alebo dala pokyn na ďalšie vyhodnotenie uvedeného tendra.

Uzavretiu už dva roky trvajúceho železničného tendra bránia viaceré súdne spory. Krajský súd v Bratislave rozhodol o troch žalobách a pre odvolania sa tendrom bude zaoberať aj Najvyšší súd. Trnavská firma spochybňuje priebeh súťaže, žiada jej opätovné vyhodnotenie a poukazuje na rozpor v referenciách, ktoré v tendri použil uchádzač s najlacnejšou ponukou.

Skupina Skanska navrhla vykonanie prác za 201 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty a TSS Grade za 245 mil. eur. Pôvodná predpokladaná cena prác bola vyše 296 mil. eur. Stavebné práce mali byť spolufinancované z Kohézneho fondu Európskej únie a štátneho rozpočtu cez Operačný program Doprava a trvať mali tri roky a štyri mesiace.

Pre súdne spory hrozí, že uzavretie tendra sa oneskorí a modernizácia trate pri Trenčíne nezačne načas, aby mohla byť spolufinancovaná z európskych zdrojov v tomto programovom období. Železnice Slovenskej republiky ako verejný obstarávateľ tendra majú pre takýto prípad pripravené ďalšie projekty na modernizáciu infraštruktúry, aby využili eurofondy.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 17 744
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 7 051
  3. Moskva alebo Petrohrad? 5 978
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 334
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 399
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 865
  7. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 854
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 837
  9. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 1 766
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 408

Téma: Vlaky


Článok je zaradený aj do ďalších tém Železnice Slovenskej republiky, Súdy (Trnava), Súdy (Trenčín)

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Riaditeľ odštepného závodu Lesov SR v Liptovskom Hrádku JÁN VRBENSKÝ hovorí, že za holé časti národných parkov môžu kalamity, nie lesníci.

DOMOV

Ochranár, pred ktorým cúvli lesníci aj štát

Za dlhodobý prínos získal Bielu vranu Erik Baláž.

KOMENTÁRE

Už opäť Air Kiska

Kiskov portrét zaujíma v obrazárni nepriateľov Fica (Smeru a SNS) stále popredné miesto.

Neprehliadnite tiež

Rusko súhlasilo s reštrukturalizáciou dlhu Venezuely, splácanie potrvá desať rokov

Exprezident Chávez množstvo peňazí z predaja ropy míňal na rozsiahle sociálne programy.

Siemens plánuje zrušiť takmer sedemtisíc pracovných miest na celom svete

Spoločnosť Siemens konštatovala, že zisk z produkcie elektriny a plynu prudko klesol.

Fico ustupuje pekárom pri nočnej práci, najsilnejší je Babiš

Na Slovensku pracuje v noci štvrť milióna ľudí.

Fico žiada Kisku, aby zaplatil milión za používanie vládneho lietadla

Fico sa na konci tlačovej konferencie pustil do prezidenta Andreja Kisku.