MNÍCHOV. Nemecký koncern bude dodávať Japoncom dieselové motory a Toyota, priekopník produkcie hybridných pohonov, poskytne protistrane technológiu na výrobu kombinovaných motorov.
Toyota chce týmto spôsobom posilniť svoju pozíciu v Európe, ktorá má najväčší trh na svete s osobnými autami s naftovými motormi. Toyota nebude musieť investovať veľké prostriedky do výskumu a vývoja technológie, s ktorou má BMW bohaté skúsenosti.
BMW na vývoji kombinovaných motorov už spolupracuje s francúzskym koncernom PSA Peugeot Citro‰n. Spolupráca s Japoncami v tej istej oblasti nebude mať vplyv na projekt s Francúzmi, ktorý sa len rozbieha.
Šéf BMW Norbert Reithofer vsadil ma výrobu naftových motorov; stala sa súčasťou jeho stratégie. Rokovania o ich odbyte zatiaľ nedosiahli očakávanú úroveň. Rokovania o ich dodávkach viaznu. V súvislosti s možným krachom švédskeho Saabu je ich odber neistý.
Americký výrobca Tesla, ktorý vypĺňa svojou produkciu medzery na trhu s automobilmi, ich odoberie len malý počet. A tamojší výrobca policajných áut Carbon Motors chce podľa deklarovaného zámeru kúpiť vyše 240.000 dieselových motorov, ale zatiaľ zápasí so základným problémom, aby postavil voz na kolesá.
Toyota síce v posledných mesiacoch prekonávala problémy spôsobené masovými opravami vozidiel s výrobnými chybami a živelnou katastrofou, ale aj tak zostáva vo svetovom triu najväčších automobiliek.
Podľa nemeckého denníka Süddeutsche Zeitung BMW a Toyota majú oznámiť dohodu o kooperácii tento týždeň v Tokiu.
Informovala o tom agentúra DPA.