Osobné vlaky by mali štát vyjsť v budúcom roku na 200 miliónov eur

Vypravovanie osobných vlakov na slovenských železniciach by malo štát vyjsť v budúcom roku takmer na 200 miliónov eur.

BRATISLAVA. Vyplýva to z pripravovaného cestovného poriadku na budúci rok, o ktorom TASR informoval osobný dopravca Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK). Nový grafikon má začať platiť od 11. decembra tohto roka.

"Štát by si mal na rok 2012 objednať 29,35 milióna vlakokilometrov za 199,34 milióna eur," vyčíslil vedúci tímu komunikácie ZSSK Alexander Buzinkay. Výkony v železničnej doprave si totiž štát každoročne objednáva od osobného dopravcu a financuje ich zo štátneho rozpočtu.

Tento objem dopravy na budúci rok zahŕňa podľa Buzinkaya redukciu vlakov, ktorá sa uskutočnila už v tomto roku, ako aj prevzatie dopravných výkonov na trati z Bratislavy do Komárna súkromným dopravcom od marca budúceho roka. Zároveň je v ňom zahrnuté aj vyňatie IC vlakov zo zmluvy so štátom od januára 2012.

Tvorba nového cestovného poriadku na budúci rok prebiehala podľa ZSSK v spolupráci so správcom železničnej infraštruktúry Železnicami Slovenskej republiky (ŽSR). "Prihliadalo sa pri nej i na požiadavky VÚC a miestnych samospráv, s ktorými sa uskutočnila séria rokovaní vo všetkých regiónoch," opísal Buzinkay. Všetkým sa však podľa neho vyhovieť nedalo. "Uspokojiť všetky požiadavky ale nebolo možné pre technické, technologické a infraštruktúrne limity," podotkol.

Medzi najdôležitejšie novinky nového grafikonu v medzištátnej doprave patrí podľa ZSSK napríklad vypravovanie súprav Pendolino dvakrát do týždňa na trase z Prahy do Ostravy až po Žilinu a späť. Súpravy Pendolino prestanú zároveň premávať na trase Slovenskej strely z Prahy do Bratislavy a nahradia ich klimatizované vozne vyššej kategórie.

Zároveň sa začiatkom decembra zruší letný vlak Nesebar medzi Prahou, Bratislavou a Burgasom. Nový vlak Horehronec pôjde z Břeclavi cez Bratislavu do Banskej Bystrice a vo vybraných obdobiach až do Košíc.

Medzi zmenami vo vnútroštátnej doprave je napríklad zavedenie nového IC vlaku Chopok v nedeľu medzi Bratislavou a Košicami a tiež nového páru rýchlikov Tajov medzi Bratislavou a Banskou Bystricou.

Novinky čakajú aj regionálnu dopravu. Postupne sa budú nahrádzať staré koľajové vozidlá novými súpravami, takzvanými eurovlakmi vo všetkých regiónoch. Tiež sa zavedie taktová prímestská doprava, napríklad medzi Košicami a Čiernou nad Tisou, či zahustí sa takt medzi Bratislavou a Trnavou. Zruší sa aj náhradná autobusová doprava na trase zo Šali po Neded.

ZSSK zároveň prestane prevádzkovať dopravu na Trenčianskej elektrickej železnici a preberie ju záujmové združenie vytvorené obcou Trenčianska Teplá, mestom Trenčianske Teplice a občianskym združením prevádzkujúcim Čiernohorskú lesnú železnicu.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 711
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 727
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 115
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 049
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 190
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 618
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 618
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 451
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 437
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 042

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: Termíny sú šibeničné, zmluvu na migy budeme musieť predĺžiť

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.