Eurovia bráni zvlnenú diaľnicu v Česku

Odpad pod českú diaľnicu si objednal štát, tvrdí stavebná firma Eurovia. U nás stavala R1, ale tvrdí, že nie na odpadkoch.

V Česku majú problém s časťou diaľnice D 47. Krátko po dobudovaní sa začala na niektorých miestach vlniť.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ – ČTK)

BRATISLAVA. Diaľnica D47 v Ostrave sa nezvlnila vinou stavebníka. Tvrdí to jej zhotoviteľ, spoločnosť Eurovia.

Tých, ktorí tvrdili opak, sa Eurovia chystá zažalovať. Napísal to portál tyden.cz. Malo by ísť napríklad o českého ministra dopravy Pavla Dobeša a šéfa českého Riaditeľstva ciest a diaľnic Reného Porubu.

Tvrdili, že prieskumné vrty odhalili pod diaľnicou odpad – kusy železa, tehly či drevo. Diaľnicu sa chystali reklamovať, firma ju mala opraviť, aj keby ju mala celú vykopať a postaviť nanovo.

Šéf Eurovie Martin Borovka povedal, že materiál, ako je PVC či menšie kúsky dreva, mali záväzne použiť všetci, ktorí sa chceli prihlásiť do tendra na výstavbu diaľnice.

Odpady boli údajne použité aj pri iných stavbách v regióne, napríklad pri výstavbe Fakultnej nemocnice v Ostrave či supermarketu v ostravskom Avion Shoping Parku. Aj na týchto stavbách, ktoré Eurovia nestavala, sa podľa Borovku vyskytli problémy.

„Problémy sú spôsobené tým, že použitý materiál je chemicky nestabilný a postupom času v ňom prebiehajú chemické reakcie,“ povedal Borovka. V roku 2003, keď bola stavba otvorená, to nik nevedel, pretože sa v takej miere odpadový materiál nepoužil.

Eurovia sa na výstavbe diaľnic podieľa aj u nás. Jej najnovším a najväčším dielom je 46­kilometrová rýchlocesta medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami, ktorú stavala cez dcérsku firmu Granvia Construction.

„Materiál tohto druhu sa na výstavbe R1 nepoužíval,“ odpovedala hovorkyňa Eurovie Petra Kučerová na otázku, či odpady nie sú aj pod R1.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Od septembra opäť po starom
  2. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  3. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  4. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  7. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  8. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  2. Od septembra opäť po starom
  3. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  4. Študenti stredných a vysokých škôl môžu získať na účet 1000€
  5. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  6. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  7. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  8. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  9. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  10. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 219
  2. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 3 299
  3. Ako sme jazdili v socializme 1 877
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 791
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 456
  6. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 370
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 265
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 253
  9. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 170
  10. Leto nekončí! 846

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Gašpar prikryl Kočnerovho vyšetrovateľa

Policajný prezident tvrdil, že požiadal prokurátora o správu, aby mohol proti vyšetrovateľovi zakročiť. Prokuratúra takú žiadosť nedostala.

KOMENTÁRE

Ficov zásadný prelom. Alebo ani nie

Sme na priesečníku, keď Ficov prospech a prospech krajiny, sa pretínajú.

SVET

Premiér Fico kráča iným smerom ako Visegrád

Slovensko začína v regióne viesť debatu o budúcnosti EÚ.

Neprehliadnite tiež

Jaguar bude v Nitre väčší, zamestná šesťtisíc ľudí a vyrábať bude batérie

Britská automobilka potrebuje batérie, do roku 2020 chce mať každé druhé auto elektrické.

O 13. a 14. plate už nahlas hovorí aj Smer. Kto, kedy a ako ho dostane

Koaličné strany sa zrejme dohodnú na úľavách pre firmy, ktoré vyplácajú ľuďom trináste a štrnáste platy.

Neistota okolo leteckej dopravy po brexite môže spôsobiť pokles letov

Nie je jasné, či Británia zostane členom Európskeho leteckého úradu, ktorý dohliada na dodržiavanie zákonov o bezpečnosti leteckej dopravy.

Do Česka mieri rekordný počet ojazdených áut. Zbavujú sa ich Nemci

Priemerný vek auta v susednom Česku prekročil pätnásť rokov, európsky priemer je pritom deväť rokov.