Prieskum: Dve tretiny firiem nebudú budúci rok meniť výšku benefitov

Dve tretiny slovenských firiem neplánujú budúci rok meniť výšku zamestnaneckých benefitov. Zvýšiť odmeny plánuje iba 8 % spoločností.

BRATISLAVA. Zvyšných 28 % zatiaľ nevie, ako bude odmeňovanie zamestnancov v budúcom roku riešiť. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Edenred, ktorý realizovala v októbri a novembri medzi viac ako 300 firmami na Slovensku.

Prieskum ukázal, že firmy chcú ďalej posilňovať odmeňovanie zamestnancov nefinančnými benefitmi. V budúcom roku plánuje 6 % firiem zvýšiť objem nefinančných zamestnaneckých benefitov na úkor finančných. Na nefinančných benefitoch, poskytovaných prostredníctvom darčekových poukážok, oceňuje vyše 46 % firiem individuálny prístup k potrebám a preferenciám zamestnancov, vyššiu motiváciu zamestnancov a nižšiu administratívnu náročnosť.

"Celosvetovým trendom je prechod k nefinančnému odmeňovaniu zamestnancov. Zamestnanec si skôr uvedomí, že dostáva odmenu, ak nejde o peniaze, ktoré minie na bežnú spotrebu, ale dostane napríklad darčekovú poukážku,“ vysvetľuje Martina Šebestová, HR riaditeľka spoločnosti Edenred.

Medzi výhody, ktoré firmy najviac využívajú na zastabilizovanie kľúčových zamestnancov, budú patriť aj v budúcom roku auto, mobil a notebook, ktoré uprednostňuje 16,5 percenta zamestnávateľov. Vecné výhody sú populárnejšie ako peňažné odmeny (15,4 %). Ďalšími benefitmi, ktoré firmy využívajú, sú vzdelávacie kurzy pre zamestnancov (13,8 %) alebo flexibilný pracovný čas (10 %). Rebríček najideálnejších benefitov vedú poukážky (54,93 %) pred finančnými odmenami (38,97 %) a preplácaním bločkov (2,82 %).

Ako vyplynulo z prieskumu, väčšina zamestnávateľov na Slovensku nie je pripravená na inovatívne formy benefitov. Avšak vyše 11 % oslovených firiem si vie predstaviť, že svojim zamestnancom na pracovisku doprajú netypické formy relaxu či iných netradičných benefitov, podobne ako najobľúbenejší zamestnávateľ sveta Google, ktorý má v priestoroch rôzne relaxačné zóny.

Skoro 90 % všetkých oslovených manažérov sa zhoduje v tom, že je mimoriadne náročné stať sa úspešným nadriadeným. Takmer polovica z nich, presne 46 %, pritom benefity pre zamestnancov považuje za kľúčový faktor, ktorý má vplyv na úspech firmy a jej manažmentu.

Až 38 % oslovených firiem vníma benefity predovšetkým ako nástroj na zvýšenie spokojnosti zamestnancov, 18,4 percenta sa prostredníctvom nich snaží zvýšiť lojalitu kľúčových ľudí. Odmeňovanie pritom pre väčšinu firiem predstavuje kľúčový nástroj, ako zvýšiť spokojnosť zamestnancov a udržať si tých najšikovnejších z nich.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 455
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 981
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 132
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 908
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 718
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 493
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 115
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 088
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 856
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 475

Téma: Prieskumy volebných preferencií


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

KĽDR sa vracia ku Kube, môže jej pomôcť so zbraňami

Spolupráca z čias Studenej vojny sa opakuje, Severná Kórea sa vracia k dávnemu spojencovi.

ŠPORT

Slovan vyhral najväčšie slovenské derby, rozhodol Hološko

Fanúšikovia Trnavy vypredali sektor hostí.

Neprehliadnite tiež

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.

Ceny ropy posilnili, zdraželo aj zlato

Veľkoobchodná cena benzínu na americkom trhu vzrástla o 3 centy.

Dlžníci v Sociálnej poisťovni dostanú viac času na splácanie dlhov

V roku 2016 využilo splátkové kalendáre 890 ľudí, od začiatku tohto roka do konca septembra ich využilo 597 ľudí.