BRATISLAVA. Ako agentúru SITA v utorok ďalej informovala mýtna spoločnosť SkyToll, a.s., oproti septembru príjmy z mýta vzrástli takmer o 424 tis. eur alebo o 3,1 %. Za desať mesiacov tohto roka mýto vynieslo spolu vyše 129 mil. eur, čo je medziročne viac zhruba o 10 %. Za rovnaké obdobie vlaňajška výber predstavoval takmer 117 mil. eur.
Za užívanie vymedzených úsekov ciest na diaľniciach a rýchlostných cestách sa v októbri vybralo na mýte takmer 9 mil. eur. Na vymedzených úsekoch ciest prvej triedy to bolo za rovnaké obdobie viac ako 5 mil. eur. V rámci tranzitného ticketingu sa v októbri vybralo vyše 528,6 tis. eur. Z celkovej sumy vybraného mýta vyše 43 % zaplatili prevádzkovatelia vozidiel zo zahraničia. Dňom s najvyšším výberom v uplynulom mesiaci bol 3. október, kedy sa na mýte vybralo 629,3 tis. eur. V októbri užívalo vymedzené úseky ciest denne v priemere 29 963 vozidiel nad 3,5 tony.
"Výška vybraného mýta v októbri zatiaľ nesvedčí o tom, že by sa ohlasovaná kríza z iných odvetví preniesla už aj do nákladnej cestnej dopravy,“ uviedol predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti SkyToll Matej Okáli. "Je ťažké predpovedať budúci vývoj, ale ak sa neudeje nič dramatické, Slovenská republika získa tento rok z mýta vyše 150 mil. eur," dodal.
V elektronickom mýtnom systéme bolo k 31. októbru registrovaných 199 175 aktívnych palubných jednotiek. V medzimesačnom porovnaní ich počet vzrástol o 1 194 kusov. Viac ako 67 % palubných jednotiek bolo v októbri registrovaných na vozidlá zo zahraničia.
Mobilné jednotky vynucovania na spoplatnených úsekoch ciest skontrolovali takmer 178 tis. vozidiel. Hliadky mýtnej polície vyriešili 577 prípadov porušenia zákona o elektronickom mýte, ktorých sa asi v 20 % dopustili slovenskí vodiči. Najviac Slovákov, asi 45 %, jazdilo s mínusovým kreditom, vyše 16 % malo na palubnej jednotke nesprávne nastavený počet náprav a takmer 12 % jazdilo na spoplatnených úsekoch ciest bez palubnej jednotky. Na doplatkoch mýta pre štát vybrali hliadky mýtnej polície v októbri celkovo 17 690 eur.
V októbri zaznamenal SkyToll v rámci prevádzky elektronického výberu mýta celkovo 233 podaní od zákazníkov, z toho len 19 podaní bolo opodstatnených. Oproti septembru klesol počet podaní o 24 %. Z celkového počtu opodstatnených reklamácií sa štyri týkali platieb a rovnaký počet kvality služieb na predajných miestach. V troch prípadoch išlo o prehodnotenie výšky úhrady mýta.
Všetky prijaté reklamácie boli podľa mýtnej firmy vybavené v lehote do piatich pracovných dní. Operátori zákazníckej linky elektronického mýtneho systému prijali v októbri vyše 4,5 tis. hovorov. Mýtny internetový portál zaznamenal za rovnaký mesiac viac ako 55,2 tis. návštev.