Dováža sa k nám menej jazdených áut ako pribúda nových

Najviac dovezených áut malo značku Volkwagen, za ktorou nasleduje Škoda, Ford, BMW a Peugeot.

BRATISLAVA. Počas desiatich mesiacov zaregistrovali na Slovensku spolu 51 746 individuálne dovezených jazdených osobných vozidiel kategórie M1, z toho v septembri 5 587.

Do konca októbra sa pritom zaregistrovalo 55 705 nových osobných áut, čo je o 7,11 % menej ako jazdených. August je jediným mesiacom, kedy individuálne dovozy jazdených osobných vozidiel presiahli registrácie nových osobných vozidiel. Agentúru SITA o tom informovalo Združenie automobilového priemyslu SR.

Počas januára až októbra 2011 pribudlo tiež 3 191 individuálne dovezených jazdených úžitkových vozidiel do 3,5 tony. Znamená to pokles o 9,45 % oproti rovnakému obdobiu minulého roka, keď ich zaregistrovali 3 524.

Za desať mesiacov 2011 tiež zaregistrovali spolu 2 530 individuálne dovezených jazdených nákladných vozidiel, čo je o 18,33 % menej, ako sa zaregistrovalo nových, ktorých bolo 3 098. Za rovnaké obdobie minulého roka ich na Slovensku pribudlo o 10,14 % menej, spolu 2 297 vozidiel.

Prevaha dovozu jazdených áut nad novými má pritom podľa združenia automobilového priemyslu viaceré negatívne dôsledky. Spájajú sa s prehlbovaním priemerného veku vozidlového parku, nižšou bezpečnosťou, vyššími prevádzkovými nákladmi, vrátane spotreby pohonných látok, zníženou ekologickosťou, ako aj rastom nákladov na neskoršiu nevyhnutnú likvidáciu.

"Priemerný vek individuálne dovezených osobných a malých nákladných automobilov do 3,5 tony bol 7,46 roka. Viac ako 75,95 % týchto registrovaných vozidiel bolo s naftovým motorom," uviedlo združenie.

Poradiu najžiadanejších značiek individuálne dovezených jazdených osobných automobilov na slovenskom automobilovom trhu za desať mesiacov opäť vedie Volkswagen s podielom 15,15 %. Jedenásť najžiadanejších značiek dopĺňajú Škoda (12,20 %), Ford (11,77 %), BMW (6,52 %), Peugeot (6,15 %), Audi (5,87 %), Renault (5,05 %), Opel (4,73 %), Fiat (4,62 %), Mercedes-Benz (3,64 %), Citroën (3,36 %) a na dvanástom mieste je Seat (2,58 %).

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 515
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 756
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 073
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 070
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 175
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 636
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 630
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 439
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 430
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 051

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.