MÉDIÁ

Šéfredaktor slovenského Forbes: Obsah môže byť vždy lepší

Na budúci rok by sa čitatelia Forbesu mohli dočkať slovenskej verzie povestných rebríčkov, hovorí šéfredaktor JURAJ PORUBSKÝ.

Získať údaje pre slovenské rebríčky, napríklad najbohatších ľudí, je ťažšie, ako šéfredaktor časopisu Forbes čakal.(Zdroj: SME – TOMÁŚ BENEDIKOVIČ)

Aký bol prvý rok slovenského Forbesu?

„Bol lepší, ako sme si mysleli. Záujem čitateľov bol vyšší. Splnili sme optimistické plány, ktoré sme mali. Tak isto – na to, že inzertne to bol nie veľmi dobrý rok pre tlačené médiá, myslím, že jednotlivé vydania dopadli dobre. “

Predávate zhruba 11-tisíc výtlačkov. Koľko ste očakávali?

„Keby sme predávali okolo sedemtisíc kusov, tak by som si hovoril, že v porovnaní s poľským trhom je to primerané. V Poľsku mesačne predáva titul okolo 35-tisíc kusov a trh je oveľa väčší, na základe toho sme si hovorili, koľko by bolo možné predávať na Slovensku.“

Do akej miery vám pomáha, že sa magazín rozdáva zadarmo v lietadlách?

„To je remitenda. Z pohľadu marketingu je to dobrá vec, pretože veľa ľudí sa tak k Forbesu dostane. Či nám to pomáha? Počul som ľudí, ktorí hovorili, že keď v lete leteli na dovolenku, tak si to prečítali a páčilo sa im to. My dúfame, že na základe toho si potom kúpia aj ďalšie číslo.“

info
Fakty
Časopis Forbes
  • prestížny americký časopis; vychádza od roku 1917,
  • známy je svojimi rebríčkami celebrít, najbohatších či najvplyvnejších ľudí,
  • odhaduje sa, že má mesačne vyše 18 miliónov čitateľov,
  • na Slovensku vychádza od novembra 2010;
  • jeho predaný náklad bol v septembri 10 880 kusov,
  • vydáva ho Business Consulting & Media, s. r. o.,
  • od začiatku novembra prišiel aj na český trh.
forbes.jpg

Bolo dobré, že sa Forbes ponúkal v akcii na zľavovom portáli?

„Bál som sa toho. Nepredplácala si to však iná skupina ľudí, ako si predpláca normálne. Boli to šéfovia firiem, ktorí počítajú peniaze a páči sa im možno to, že môžu na tom ušetriť. Najväčší rozdiel oproti očakávaniam bol, že to bol veľmi dobrý marketingový nástroj.“

Ste spokojný aj s obsahom, ktorý prinášate?

„So štruktúrou áno. Obsah, ktorý robíme, sa dá vždy robiť lepšie. Máme polovicu amerického obsahu, ktorý je spracovaný na svetovej úrovni. Našou úlohou je čo najviac sa k tomu priblížiť.“

Mnohé články pôsobia ako PR. Nestretávate sa s výčitkou, že boli kúpené?

„Veľa ľudí si to myslí, lebo na Slovensku to v mnohých tituloch tak funguje. Bežne keď máme nových inzerentov alebo obchodníkov, tak sa na to pýtajú. Dokonca dávajú príklady iných médií, kde je to v pohode možné. U nás kúpené nie sú. Základ tohto biznisu je v tom, že nemôžete spájať obsah s reklamou. Ak to spravíte raz, tak pokazíte celý biznis model. Keby sme neboli schopní predávať reklamu za tie peniaze, ktoré tam sú, neuživíme redakciu.“

Povestné forbesovské rebríčky neplánujete vydávať?

„Myslel som si, že ich spustíme skôr, ale na Slovensku je to väčší problém, ako som čakal.“

V čom?

„Dostať sa k údajom a urobiť ich tak, aby to bolo dôveryhodné. Nechcem ísť do tých rebríčkov s cieľom, že ich vierohodnosť bude 30 percent. Určite by to bolo predajné a vedeli by sme to urobiť tak, aby vyzerali nepriestreľne, ale to nie je cieľom. Teraz vyberáme nejaké dve-tri veci, ktoré by sme na budúci rok vedeli spraviť tak, že sa za to postavíme.“

Čítate Trend?

„Jasné.“

Chýbal by, keby zanikol?

„Určite.“

Prečo?

„Som veľkým fanúšikom tlačených médií. Každé tlačené médium, ktoré robí dobrú robotu, by mi chýbalo. Ale nemyslím si, že by hrozilo, že Trend zanikne.“

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  2. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  3. Leto nekončí!
  4. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  5. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  6. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  7. Už aj seniori presadajú do SUV
  8. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  9. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  10. Bratislava gets a new public space and park
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 489
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 4 096
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 162
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 701
  5. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 477
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 338
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 066
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 040
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 649
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 560

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Danko zatiaľ nepovedal, ako ďalej, krízu budú riešiť v piatok

Predseda SNS vraj esemeskou oznámil, že jeho ministri na rokovanie vlády tak skoro neprídu. Matečná prísť ani neplánovala.

DOMOV

Soták nie je jediným podnikateľom, ktorý zachraňoval politikov

Podnikateľ sa k školstvu vyjadrovať nechce.

KOMENTÁRE

Spotený Plavčan, Kysučan v maskáčoch. To je výsmech

Pričasto sa na úvod diskusie dozvieme, že niekto ráčkuje.

EKONOMIKA

Penta bude v Petit Presse slabšia

Akcionári spoločnosti Petit Press, vydavateľa denníka SME, sa dohodli na novom usporiadaní vzťahov.

Neprehliadnite tiež

Nemecká Arriva kúpila väčšinu v chorvátskej autobusovej spoločnosti

Arriva považuje dopravný trh strednej a juhovýchodnej Európy za rastový.

Vysoké odmeny v automobilkách nie sú spravodlivé, myslí si Merkelová

Kancelárka pripomenula, že nie je na politikoch, aby určovali strop pre odmeny vedúcim pracovníkom v súkromných firmách.

Taliani pestujú rajčiny, Poliaci čerešne. Kde rastie najviac ovocia a zeleniny v Únii?

Slovensko prispieva len zanedbateľným množstvom ovocia a zeleniny do celkovej európskej produkcie.

Milióny dolárov na účte a všedný obsah. Vitajte vo svete úspešných YouTuberov

Mnohí YouTuberi sú ochotní pre sledovanosť svojich videí prekročiť hranice vkusu alebo etiky.