MÉDIÁ

Šéfredaktor slovenského Forbes: Obsah môže byť vždy lepší

Na budúci rok by sa čitatelia Forbesu mohli dočkať slovenskej verzie povestných rebríčkov, hovorí šéfredaktor JURAJ PORUBSKÝ.

Získať údaje pre slovenské rebríčky, napríklad najbohatších ľudí, je ťažšie, ako šéfredaktor časopisu Forbes čakal.(Zdroj: SME – TOMÁŚ BENEDIKOVIČ)

Aký bol prvý rok slovenského Forbesu?

„Bol lepší, ako sme si mysleli. Záujem čitateľov bol vyšší. Splnili sme optimistické plány, ktoré sme mali. Tak isto – na to, že inzertne to bol nie veľmi dobrý rok pre tlačené médiá, myslím, že jednotlivé vydania dopadli dobre. “

Predávate zhruba 11-tisíc výtlačkov. Koľko ste očakávali?

„Keby sme predávali okolo sedemtisíc kusov, tak by som si hovoril, že v porovnaní s poľským trhom je to primerané. V Poľsku mesačne predáva titul okolo 35-tisíc kusov a trh je oveľa väčší, na základe toho sme si hovorili, koľko by bolo možné predávať na Slovensku.“

Do akej miery vám pomáha, že sa magazín rozdáva zadarmo v lietadlách?

„To je remitenda. Z pohľadu marketingu je to dobrá vec, pretože veľa ľudí sa tak k Forbesu dostane. Či nám to pomáha? Počul som ľudí, ktorí hovorili, že keď v lete leteli na dovolenku, tak si to prečítali a páčilo sa im to. My dúfame, že na základe toho si potom kúpia aj ďalšie číslo.“

info
Fakty
Časopis Forbes
  • prestížny americký časopis; vychádza od roku 1917,
  • známy je svojimi rebríčkami celebrít, najbohatších či najvplyvnejších ľudí,
  • odhaduje sa, že má mesačne vyše 18 miliónov čitateľov,
  • na Slovensku vychádza od novembra 2010;
  • jeho predaný náklad bol v septembri 10 880 kusov,
  • vydáva ho Business Consulting & Media, s. r. o.,
  • od začiatku novembra prišiel aj na český trh.
forbes.jpg

Bolo dobré, že sa Forbes ponúkal v akcii na zľavovom portáli?

„Bál som sa toho. Nepredplácala si to však iná skupina ľudí, ako si predpláca normálne. Boli to šéfovia firiem, ktorí počítajú peniaze a páči sa im možno to, že môžu na tom ušetriť. Najväčší rozdiel oproti očakávaniam bol, že to bol veľmi dobrý marketingový nástroj.“

Ste spokojný aj s obsahom, ktorý prinášate?

„So štruktúrou áno. Obsah, ktorý robíme, sa dá vždy robiť lepšie. Máme polovicu amerického obsahu, ktorý je spracovaný na svetovej úrovni. Našou úlohou je čo najviac sa k tomu priblížiť.“

Mnohé články pôsobia ako PR. Nestretávate sa s výčitkou, že boli kúpené?

„Veľa ľudí si to myslí, lebo na Slovensku to v mnohých tituloch tak funguje. Bežne keď máme nových inzerentov alebo obchodníkov, tak sa na to pýtajú. Dokonca dávajú príklady iných médií, kde je to v pohode možné. U nás kúpené nie sú. Základ tohto biznisu je v tom, že nemôžete spájať obsah s reklamou. Ak to spravíte raz, tak pokazíte celý biznis model. Keby sme neboli schopní predávať reklamu za tie peniaze, ktoré tam sú, neuživíme redakciu.“

Povestné forbesovské rebríčky neplánujete vydávať?

„Myslel som si, že ich spustíme skôr, ale na Slovensku je to väčší problém, ako som čakal.“

V čom?

„Dostať sa k údajom a urobiť ich tak, aby to bolo dôveryhodné. Nechcem ísť do tých rebríčkov s cieľom, že ich vierohodnosť bude 30 percent. Určite by to bolo predajné a vedeli by sme to urobiť tak, aby vyzerali nepriestreľne, ale to nie je cieľom. Teraz vyberáme nejaké dve-tri veci, ktoré by sme na budúci rok vedeli spraviť tak, že sa za to postavíme.“

Čítate Trend?

„Jasné.“

Chýbal by, keby zanikol?

„Určite.“

Prečo?

„Som veľkým fanúšikom tlačených médií. Každé tlačené médium, ktoré robí dobrú robotu, by mi chýbalo. Ale nemyslím si, že by hrozilo, že Trend zanikne.“

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 10 930
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 185
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 101
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 2 214
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 009
  6. Kam do tepla v januári? 1 719
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 361
  8. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 305
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 020
  10. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 015

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Stačilo by, keby sa nekradlo. Základy politického hochštaplerstva

Iste, politici ani zajtra neprestanú nepoctivo zavádzať, ale aspoň by sme im to nemali uľahčovať.

KULTÚRA

Prečo maďarský sranda pre slovenský koňha nechce vyčpieť

V žánrovej vernosti niet čo Susedom vytknúť.

DOMOV

Po streľbe v petržalskom paneláku zostali dvaja mŕtvi

Na chodbe tam našli telo ženy a muža, na mieste našli dieťa.

ŠPORT

Hantuchová: Život, ktorý žijú tenisti, nie je normálny

Australian Open prvý raz sleduje na plný úväzok spoza mikrofónu.

Neprehliadnite tiež

Prerušenie financovania federálnych úradov neohrozuje najvyšší rating USA

Agentúra Moody's reagovala na shutdown opatrne, aj keď to ekonomika pocíti.

Únia začína hovoriť o zdanení plastov, zdražieť môžu nápojové fľaše

V Nemecku sú plastové flaše zálohované. O podobnom opatrení uvažovala SNS na ministerstve životného prostredia v roku 2008.

Poisťovňa Dôvera si vzala úver, časť peňazí dá Pente

Zdravotná poisťovňa Dôvera si v Tatra banke refinancovala osem rokov starú pôžičku. Súvisí s neobvyklou účtovnou transakciou.

Najväčšia škandinávska banka zakázala zamestnancom obchodovať s kryptomenami

Banka vyhlásila, že nebude nútiť zamestnancov, ktorí aktuálne vlastnia kryptomeny, aby ich predali.