MÉDIÁ

Šéfredaktor slovenského Forbes: Obsah môže byť vždy lepší

Na budúci rok by sa čitatelia Forbesu mohli dočkať slovenskej verzie povestných rebríčkov, hovorí šéfredaktor JURAJ PORUBSKÝ.

Získať údaje pre slovenské rebríčky, napríklad najbohatších ľudí, je ťažšie, ako šéfredaktor časopisu Forbes čakal.(Zdroj: SME – TOMÁŚ BENEDIKOVIČ)

Aký bol prvý rok slovenského Forbesu?

„Bol lepší, ako sme si mysleli. Záujem čitateľov bol vyšší. Splnili sme optimistické plány, ktoré sme mali. Tak isto – na to, že inzertne to bol nie veľmi dobrý rok pre tlačené médiá, myslím, že jednotlivé vydania dopadli dobre. “

Predávate zhruba 11-tisíc výtlačkov. Koľko ste očakávali?

„Keby sme predávali okolo sedemtisíc kusov, tak by som si hovoril, že v porovnaní s poľským trhom je to primerané. V Poľsku mesačne predáva titul okolo 35-tisíc kusov a trh je oveľa väčší, na základe toho sme si hovorili, koľko by bolo možné predávať na Slovensku.“

Do akej miery vám pomáha, že sa magazín rozdáva zadarmo v lietadlách?

„To je remitenda. Z pohľadu marketingu je to dobrá vec, pretože veľa ľudí sa tak k Forbesu dostane. Či nám to pomáha? Počul som ľudí, ktorí hovorili, že keď v lete leteli na dovolenku, tak si to prečítali a páčilo sa im to. My dúfame, že na základe toho si potom kúpia aj ďalšie číslo.“

info
Fakty
Časopis Forbes
  • prestížny americký časopis; vychádza od roku 1917,
  • známy je svojimi rebríčkami celebrít, najbohatších či najvplyvnejších ľudí,
  • odhaduje sa, že má mesačne vyše 18 miliónov čitateľov,
  • na Slovensku vychádza od novembra 2010;
  • jeho predaný náklad bol v septembri 10 880 kusov,
  • vydáva ho Business Consulting & Media, s. r. o.,
  • od začiatku novembra prišiel aj na český trh.
forbes.jpg

Bolo dobré, že sa Forbes ponúkal v akcii na zľavovom portáli?

„Bál som sa toho. Nepredplácala si to však iná skupina ľudí, ako si predpláca normálne. Boli to šéfovia firiem, ktorí počítajú peniaze a páči sa im možno to, že môžu na tom ušetriť. Najväčší rozdiel oproti očakávaniam bol, že to bol veľmi dobrý marketingový nástroj.“

Ste spokojný aj s obsahom, ktorý prinášate?

„So štruktúrou áno. Obsah, ktorý robíme, sa dá vždy robiť lepšie. Máme polovicu amerického obsahu, ktorý je spracovaný na svetovej úrovni. Našou úlohou je čo najviac sa k tomu priblížiť.“

Mnohé články pôsobia ako PR. Nestretávate sa s výčitkou, že boli kúpené?

„Veľa ľudí si to myslí, lebo na Slovensku to v mnohých tituloch tak funguje. Bežne keď máme nových inzerentov alebo obchodníkov, tak sa na to pýtajú. Dokonca dávajú príklady iných médií, kde je to v pohode možné. U nás kúpené nie sú. Základ tohto biznisu je v tom, že nemôžete spájať obsah s reklamou. Ak to spravíte raz, tak pokazíte celý biznis model. Keby sme neboli schopní predávať reklamu za tie peniaze, ktoré tam sú, neuživíme redakciu.“

Povestné forbesovské rebríčky neplánujete vydávať?

„Myslel som si, že ich spustíme skôr, ale na Slovensku je to väčší problém, ako som čakal.“

V čom?

„Dostať sa k údajom a urobiť ich tak, aby to bolo dôveryhodné. Nechcem ísť do tých rebríčkov s cieľom, že ich vierohodnosť bude 30 percent. Určite by to bolo predajné a vedeli by sme to urobiť tak, aby vyzerali nepriestreľne, ale to nie je cieľom. Teraz vyberáme nejaké dve-tri veci, ktoré by sme na budúci rok vedeli spraviť tak, že sa za to postavíme.“

Čítate Trend?

„Jasné.“

Chýbal by, keby zanikol?

„Určite.“

Prečo?

„Som veľkým fanúšikom tlačených médií. Každé tlačené médium, ktoré robí dobrú robotu, by mi chýbalo. Ale nemyslím si, že by hrozilo, že Trend zanikne.“

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 535
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 853
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 489
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 125
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 012
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 969
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 777
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 520
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 291
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 890

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Nemecký tím zachránil najmenej pravdepodobný darca. Diktátor

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Zamestnanci uprednostňujú finančné benefity, poteší aj služobné auto

Ukázal to najnovší prieskum personálnej spoločnosti Grafton Slovakia.

Talianske elektrické motorky prídu aj na rakúsky trh

Najlepší motocykel EMC sa volá Ego a znalci ho označujú ako "Teslu medzi motorkami".

Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Feunteun z Renaultu.

Rusko súhlasilo s reštrukturalizáciou dlhu Venezuely, splácanie potrvá desať rokov

Exprezident Chávez množstvo peňazí z predaja ropy míňal na rozsiahle sociálne programy.