SkyEurope vynakladá na reklamu milióny, SA desiatky až stovky tisíc korún ročne

Bratislava 28.júla (TASR) - SkyEurope Airlines, a. s., Bratislava, je spomedzi leteckých spoločností doteraz najväčším zadávateľom reklamy na Slovensku.

Na svoje "zviditeľnenie" už tento nízkonákladový dopravca investoval niekoľko miliónov korún, povedal pre TASR obchodný riaditeľ spoločnosti Pavol Mladý.

Na trhu civilnej leteckej prepravy však v porovnaní s konkurenciou pôsobí SkyEurope najkratšie, od 13. februára tohto roka. Odvtedy táto slovensko-belgicko-španielska spoločnosť otvorila pravidelné letecké prepojenie hlavného mesta SR s Košicami, Prahou, Zürichom, Splitom, Zadarom a talianskymi Benátkami.

Vstup novej firmy na trh a jej masová reklamná kampaň, zameraná na oslovenie čo najväčšieho počtu potenciálnych klientov, ovplyvnili i počínanie konkurenčných z časti štátnych Slovenských aerolínií (SA), a. s. Generálny riaditeľ SA Miloslav Mészáros povedal, že vstupom SkyEurope na trh zintenzívnili SA vlastnú mediálnu kampaň. Aj napriek tomu sa ich výdavky do reklamy pohybujú "len" na úrovni niekoľkých desiatok až stoviek tisíc Sk ročne. Šéf tohto leteckého dopravcu priznal, že zodpovedajú možnostiam firmy, avšak sú nižšie, ako by spoločnosť potrebovala.

Naopak, posledný z veľkej trojky slovenských hráčov vzdušného priestoru - Air Slovakia BWJ, s. r. o., sa cestou bombastickej reklamy prehlušujúcej konkurenciu vydať neplánuje. V podmienkach Slovenska má svoju vlastnú reklamnú stratégiu, ktorá s využitím platenej inzercie nepočíta. Nakoľko ponuka Air Slovakia pozostáva z pravidelných liniek do Tel Avivu, Larnaky, Kuvajtu a charterových letov, ktoré s produktmi SkyEurope nekolidujú, vstup nového dopravcu ju žiadnym spôsobom neovplyvnil. Práve naopak, medzi oboma spoločnosťami fungujú korektné vzťahy, podčiarknuté spoluprácou v technickej a obchodnej oblasti, povedal prevádzkový riaditeľ Air Slovakia Miloš Vráblica.

Pred otvorením linky Bratislava-Košice zo strany SkyEurope vykazovalo 24-miestne lietadlo JAK 40, využívané na rovnakú trasu aerolíniami, obsadenosť približne 65 %. Dnes sa pohybuje na úrovni 53 %, povedal M. Mészáros. Už po prvom mesiaci prevádzky bola v rovnakom ukazovateli, avšak s 30-miestnym lietadlom Embraer, SkyEurope úspešná na 60 %. Dnes je už podľa P. Mladého táto cifra vyššia. Napriek tomu obe spoločnosti sledovanú linku na obdobie letných mesiacov prerušili (SA) respektíve znížili jej frekvenciu (Sky). Prevádzka spojenia je podľa šéfa aerolínií dlhodobo stratová. Aby sa jej náklady i výnosy vyrovnali, cena letenky by sa musela vyšplhať na 5 až 7000 Sk. V súčasnosti za ňu cestujúci zaplatia u oboch dopravcov v niektorých prípadoch iba trojmiestnu sumu (bez poplatkov). Aerolínie si stratu dotujú z príjmov z charterovej dopravy.

Medzi najvychytenejšie prostriedky šírenia reklamy patria u aerolínií a SkyEurope rozhlasové či televízne spoty a tlačová inzercia. SkyEurope navyše využila možnosť propagácie firmy i ponúkaných leteckých destinácií prostredníctvom bilboardov. "V každej z troch reklamných vĺn si spoločnosť v Bratislave a Košiciach zaplatila rádovo 50 veľkoplošných pútačov," spresnil P. Mladý. Až do jesenných parlamentných volieb, kedy bude cena za tento druh prezentácie kulminovať, si ich SkyEurope prenajímať neplánuje. Rozsah podporných činností u dopravcov okrem iného zahŕňa i širokú škálu sponzoringu.

Už na september a október avizovala SkyEurope začiatok prevádzky nových liniek do Milána, Mníchova a Berlína. Slovenským aerolíniám majú k linkám do Košíc a Moskvy v zimnom letovom poriadku pribudnúť pravidelné spojenia do Londýna a Spojených arabských emirátov, určené pre obchodných a tranzitujúcich cestujúcich. Air Slovakia v tomto roku novú destináciu otvárať nebude.

* sch gl

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 358
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 8 986
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 8 448
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 031
  5. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 942
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 850
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 729
  8. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 1 625
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 479
  10. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 445

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Šéf protikorupčného úradu Kovařík: O Ficovom hlase sme viedli polemiky

Policajti pri citlivých kauzách nemôžu zisťovať všetko, musia brať ohľad aj na česť politika, tvrdí Ficov šéf boja proti korupcii.

ŠPORT

Zapíše sa Sagan do dejín? Rozhodnúť môže jedna vec

Vlani nebol najväčším favoritom, ale aj tak vyhral.

Neprehliadnite tiež

Fed sa chce zbaviť dlhopisov, ktoré nakupoval od krízy. Čo to prinesie?

Od októbra sa americká centrálna banka každý mesiac zbaví dlhopisov v hodnote 10 miliárd dolárov.

Do Prahy dorazili čínske bicykle ofo, ide o najväčšiu bikesharingovú službu na svete

Obyvatelia Prahy môžu zadarmo jazdiť na bicykloch od firmy ofo. Stačí im na to len mobilný telefón.

V Bratislave otvorili pizzeriu Domino´s, druhú najväčšiu sieť na svete

Pizzeria Domino´s má v hlavnom meste problém s doručovaním.

Čoskoro prijme Slovensko eurosmernicu ATAD, ktorá má prispieť k férovému zdaneniu

Cieľom smernice je aj uľahčiť výmenu informácií medzi finančnými spravodajskými jednotkami pri identifikácii a sledovaní podozrivých transakcií.