SkyEurope vynakladá na reklamu milióny, SA desiatky až stovky tisíc korún ročne

Bratislava 28.júla (TASR) - SkyEurope Airlines, a. s., Bratislava, je spomedzi leteckých spoločností doteraz najväčším zadávateľom reklamy na Slovensku.

Na svoje "zviditeľnenie" už tento nízkonákladový dopravca investoval niekoľko miliónov korún, povedal pre TASR obchodný riaditeľ spoločnosti Pavol Mladý.

Na trhu civilnej leteckej prepravy však v porovnaní s konkurenciou pôsobí SkyEurope najkratšie, od 13. februára tohto roka. Odvtedy táto slovensko-belgicko-španielska spoločnosť otvorila pravidelné letecké prepojenie hlavného mesta SR s Košicami, Prahou, Zürichom, Splitom, Zadarom a talianskymi Benátkami.

Vstup novej firmy na trh a jej masová reklamná kampaň, zameraná na oslovenie čo najväčšieho počtu potenciálnych klientov, ovplyvnili i počínanie konkurenčných z časti štátnych Slovenských aerolínií (SA), a. s. Generálny riaditeľ SA Miloslav Mészáros povedal, že vstupom SkyEurope na trh zintenzívnili SA vlastnú mediálnu kampaň. Aj napriek tomu sa ich výdavky do reklamy pohybujú "len" na úrovni niekoľkých desiatok až stoviek tisíc Sk ročne. Šéf tohto leteckého dopravcu priznal, že zodpovedajú možnostiam firmy, avšak sú nižšie, ako by spoločnosť potrebovala.

Naopak, posledný z veľkej trojky slovenských hráčov vzdušného priestoru - Air Slovakia BWJ, s. r. o., sa cestou bombastickej reklamy prehlušujúcej konkurenciu vydať neplánuje. V podmienkach Slovenska má svoju vlastnú reklamnú stratégiu, ktorá s využitím platenej inzercie nepočíta. Nakoľko ponuka Air Slovakia pozostáva z pravidelných liniek do Tel Avivu, Larnaky, Kuvajtu a charterových letov, ktoré s produktmi SkyEurope nekolidujú, vstup nového dopravcu ju žiadnym spôsobom neovplyvnil. Práve naopak, medzi oboma spoločnosťami fungujú korektné vzťahy, podčiarknuté spoluprácou v technickej a obchodnej oblasti, povedal prevádzkový riaditeľ Air Slovakia Miloš Vráblica.

Pred otvorením linky Bratislava-Košice zo strany SkyEurope vykazovalo 24-miestne lietadlo JAK 40, využívané na rovnakú trasu aerolíniami, obsadenosť približne 65 %. Dnes sa pohybuje na úrovni 53 %, povedal M. Mészáros. Už po prvom mesiaci prevádzky bola v rovnakom ukazovateli, avšak s 30-miestnym lietadlom Embraer, SkyEurope úspešná na 60 %. Dnes je už podľa P. Mladého táto cifra vyššia. Napriek tomu obe spoločnosti sledovanú linku na obdobie letných mesiacov prerušili (SA) respektíve znížili jej frekvenciu (Sky). Prevádzka spojenia je podľa šéfa aerolínií dlhodobo stratová. Aby sa jej náklady i výnosy vyrovnali, cena letenky by sa musela vyšplhať na 5 až 7000 Sk. V súčasnosti za ňu cestujúci zaplatia u oboch dopravcov v niektorých prípadoch iba trojmiestnu sumu (bez poplatkov). Aerolínie si stratu dotujú z príjmov z charterovej dopravy.

Medzi najvychytenejšie prostriedky šírenia reklamy patria u aerolínií a SkyEurope rozhlasové či televízne spoty a tlačová inzercia. SkyEurope navyše využila možnosť propagácie firmy i ponúkaných leteckých destinácií prostredníctvom bilboardov. "V každej z troch reklamných vĺn si spoločnosť v Bratislave a Košiciach zaplatila rádovo 50 veľkoplošných pútačov," spresnil P. Mladý. Až do jesenných parlamentných volieb, kedy bude cena za tento druh prezentácie kulminovať, si ich SkyEurope prenajímať neplánuje. Rozsah podporných činností u dopravcov okrem iného zahŕňa i širokú škálu sponzoringu.

Už na september a október avizovala SkyEurope začiatok prevádzky nových liniek do Milána, Mníchova a Berlína. Slovenským aerolíniám majú k linkám do Košíc a Moskvy v zimnom letovom poriadku pribudnúť pravidelné spojenia do Londýna a Spojených arabských emirátov, určené pre obchodných a tranzitujúcich cestujúcich. Air Slovakia v tomto roku novú destináciu otvárať nebude.

* sch gl

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  2. Malé knedličky, veľké dojmy
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  6. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  7. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  10. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 238
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 972
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 9 014
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 293
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 5 244
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 728
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 345
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 546
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 816
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 651

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

EKONOMIKA

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Sulík sa stretol s ministrom financií.

ŠPORT

Sagan: Keď idem so Slovákmi, navzájom sa motivujeme

Majstra sveta čaká prvý ostrý štart.

Neprehliadnite tiež

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop