Európa potrebuje hlbšiu integráciu, tvrdí člen ECB Stark

Zatiaľ čo reálne ekonomické údaje sú v Európe lepšie než v iných rozvinutých ekonomikách, dlhová kríza sa podľa Starka stala krízou politického vedenia v okrajových krajinách eurozóny

BERLÍN. Európa sa môže trvalo vyhnúť dlhovej kríze len, ak ďalej posilní integráciu. Povedal to člen Výkonnej rady Európskej centrálnej banky (ECB) Jürgen Stark.

Zatiaľ čo reálne ekonomické údaje sú v Európe lepšie než v iných rozvinutých ekonomikách, dlhová kríza sa stala krízou politického vedenia v okrajových krajinách eurozóny, povedal Stark. Podľa neho dlh krajín eurozóny vzrastie do roku 2020 v priemere na 120 % hrubého domáceho produktu (HDP).

Stark v stredu vyzval na vytvorenie fiškálnej únie s cieľom zabrániť budúcim krízam. Dlhová kríza v eurozóne zvýraznila napätie medzi tvorbou rozpočtových politík na úrovni členských štátov a snahami o užšiu integráciu s cieľom zefektívniť fungovanie menovej únie, povedal Stark v utorok na konferencii v Berlíne.

"Toto napätie môže zvýšiť riziká budúcich finančných kríz a sťažiť efektívny krízový manažment. Potrebujeme ambiciózne kroky smerom ku fiškálnej únii. Potrebujeme sa dostať ďalej a vytvoriť fiškálnu úniu ... potrebujeme viac Európy,“ povedal na konferencii v Berlíne.

Fiškálna politika, podobne ako aj menová politika, misia byť zasadené do pevnejšieho rámca, ktorý bude operovať s jasnými strednodobými cieľmi. Pokiaľ majú byť pravidlá dôveryhodné, musia byť prísnejšie, ich uplatňovanie musí byť automatické a čo najmenej závislé od politických procesov, vyhlásil predstaviteľ ECB.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 757
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 014
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 104
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 730
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 594
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 435
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 079
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 031
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 846
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 626

Téma: Európska únia


Článok je zaradený aj do ďalších tém Medzinárodný menový fond

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.