Lauda sa zbavil svojho podielu v aerolinkách Niki

Predajom vyrovná bývalý pretekár svoj dlh voči Air Berlin.

(Zdroj: TASR/AP)

VIEDEŇ. Letecká spoločnosť Air Berlin preberá úplnú kontrolu nad aerolíniami Niki, v ktorých už vlastní takmer 50-% podiel. Oznámil to dnes zakladateľ aerolínií, legendárny automobilový pretekár Niki Lauda.

Správu potvrdil aj šéf nemeckej nízkonákladovej spoločnosti Hartmut Mehdorn, podľa ktorého si aj po prevzatí aerolínie ponechajú názov Niki a ich domovským letiskom zostáva Viedeň.

Lauda odovzdá svoj podiel, ktorý len mierne presahuje 50 %, novému majiteľovi v decembri a vyrovná tak svoj dlh voči Air Berlin.

Niki sú už druhou leteckou spoločnosťou, ktorú bývalý pretekár predáva. Prvú, Lauda Air, založil v roku 1979 a predal v roku 1997 rakúskym Austrian Airlines a nemeckej Lufthanse. O šesť rokov neskôr založil spoločnosť Niki.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 6 808
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 3 842
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 112
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 619
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 806
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 236
  7. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 140
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 088
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 069
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 969

Téma: Voľby v Nemecku


Článok je zaradený aj do ďalších tém Nemecko, Rakúsko

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Môže sa ľahko stať, že českú vládu povedie Slovák

Dôvody, pre ktoré by väčšina Čechov mala závidieť Slovákom ich politiku. Preferencie potvrdzujú, že tretina ľudí si ešte nevybrala.

ŠPORT

Milióny na jeho plat? Výskumy ukázali, že Sagan sa oplatí

Tím Bora-Hansgrohe zhodnotila prvú sezónu v najvyššej lige, očakával viac.

KULTÚRA

Star Trek mával smiešne masky a triky. Na nových častiach sa však nešetrilo

Na Netflixe sú prvé epizódy po desiatich rokoch.

EKONOMIKA

Pozrite sa, koľko rokov pracovného života vás čaká

Eurostat: Za 10 rokov stúpla dĺžka pracovného života v priemere o 1,8 roka.

Neprehliadnite tiež

Prešov sa blíži k časti svojho severného obchvatu, NDS chystá súťaž

Výstavbu rýchlostnej cesty neďaleko metropoly Šariša štát rozdelil na dve etapy. Kratšiu časť by chcel začať stavať budúci rok

Most-Híd pretláča odvodové úľavy, tentoraz pre seniorov

Ekonomike sa darí, nezamestnanosť klesá a rastie priemerný plat, preto môže vláda prichádzať s novými opatreniami, vysvetlil Bugár.

Nízke úroky v bankách vydržia ešte minimálne rok

Podľa odhadov ekonómov príde prvé väčšie zvyšovanie úrokov v polovici roka 2019.

V Dubaji otestovali lietajúci taxík bez posádky, vo vzduchu vydržal päť minút

Hybrid drona a vrtuľníka by mal v budúcnosti lietať podľa GPS.