MOL a ČEZ odštartovali v Maďarsku výstavbu elektrárne

Prvá fáza investície sa začne už v októbri 2011, kým druhá fáza samotná výstavba - by sa mala začať v polovici budúceho roka.

BRATISLAVA. Spoločnosť MOL-ČEZ European Power Hungary Ltd. (MCEPH), spoločný podnik maďarskej skupiny MOL a českej skupiny ČEZ, podpísala 27. októbra 2011 kontrakt so spoločnosťou Tecnicas Reunidas S.A. na výstavbu elektrárne s kombinovaným plynovým cyklom (CCGT) v Százhalombatte.

Zároveň podpísala so spoločnosťou Siemens dlhodobú dohodu o spolupráci pri servise CCGT. Informoval o tom dnes hovorca spoločnosti Slovnaft Anton Molnár.

Plánovanou investíciou je výstavba plynovej elektrárne s kombinovaným cyklom v maďarskej rafinérii skupiny MOL "Duna" s inštalovanou kapacitou 860 MW.

Elektráreň bude disponovať jednou z najmodernejších technológií v oblasti energetiky s vysokou efektívnosťou a najnižšími nákladmi. Spoločnosť MCPEH má už na výstavbu všetky potrebné povolenia.

Prvá fáza investície sa začne už v októbri 2011, kým druhá fáza samotná výstavba - by sa mala začať v polovici budúceho roka. Druhá fáza podlieha dodatočnému investičnému rozhodnutiu MOL a ČEZ.

Podľa plánov bude elektráreň uvedená do prevádzky v 1. štvrťroku 2015. Investícia si vyžiada celkové náklady vo výške 600 miliónov eur, čo je vzhľadom na súčasné nižšie ceny o 15 % menej, než boli pôvodné odhady.

Podľa slov predsedu predstavenstva a generálneho riaditeľa skupiny MOL Zsolta Hernádiho, "tri roky tvrdej práce viedli k výraznému pokroku pri implementácii regionálnej stratégie skupiny MOL".

"Teší ma, že v roku 2015 budeme pripravení vstúpiť na vysoko atraktívny maďarský a regionálny trh s elektrickou energiou, v ktorom vidíme veľký rastový potenciál. Najmodernejšia elektráreň bude v dlhodobom horizonte pre skupinu MOL veľkou konkurenčnou výhodou, s prísľubom stabilného podnikania v energetike. Popritom nám umožní ďalej zlepšiť bezpečnosť dodávok pre rafinériu Duna jednu z najefektívnejších rafinérií v Európe. Podpis je nielen potvrdením správnosti strategickej aliancie medzi skupinou MOL a skupinou ČEZ, ale je tiež dôkazom, že navzdory dôsledkom hospodárskej krízy sme pripravení investovať do dobrých obchodných príležitostí v Maďarsku. Nová elektráreň navyše vytvorí približne 1000 nových pracovných miest," konštatoval Hernádi.

MOL a ČEZ ako vedúce spoločnosti v oblasti energetiky v roku 2007 vytvorili strategické partnerstvo a podpísali dohodu o spoločnom podniku. V ňom má každá zo strán 50-% podiel a cieľom jeho vytvorenia je využiť príležitosti na rastúcom trhu s elektrinou v strednej a juhovýchodnej Európe.

Partneri sa zároveň dohodli na preskúmaní možností na výstavbu kombinovaných paroplynových elektrární v tomto regióne.

MOL je medzinárodná integrovaná ropná a plynárenská spoločnosť s aktivitami v 40 krajinách v Európe, severnej Afrike, na Strednom východe a v krajinách Spoločenstva nezávislých štátov.

Zamestnáva po celom svete viac ako 32.000 ľudí. Skupina má viac ako 70-ročné skúsenosti v produkcii uhľovodíkov a v súčasnosti vykonáva prieskumné činnosti v 12 a ťažbu v 7 krajinách sveta s celkovou dennou produkciou na úrovni 150.000 barelov. Skupina prevádzkuje 5 rafinérií a 2 petrochemické jednotky v Maďarsku, na Slovensku, v Chorvátsku a Taliansku. Skupina MOL tiež vlastní sieť viac ako 1600 čerpacích staníc v strednej a juhovýchodnej Európe. Prostredníctvom FGSZ (Földgázszállító Zrt.), prevádzkuje v Maďarsku 5800 km dlhú plynovodnú sústavu.

ČEZ je popredná stredoeurópska energetická spoločnosť s viac ako 9 miliónmi zákazníkov a produkciou viac ako 15.000 MW inštalovaného výkonu.

ČEZ patrí medzi 10 najväčších poskytovateľov verejných služieb v Európe. Okrem výroby, obchodu, distribúcie a dodávky elektrickej energie a tepla, skupina ČEZ prevádzkuje veľkoobchod a maloobchod s plynom.

Okrem ČR skupina pôsobí vo viac než 10 krajinách strednej a juhovýchodnej Európy a v Turecku.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 704
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 339
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 247
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 7 048
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 042
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 889
  7. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 768
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 490
  9. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 460
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 417

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan začal sezónu klasík druhým miestom, opäť ho zdolal van Avermaet

Belgičan porazil slovenského cyklistu na belgickej klasike Omloop Het Nieuswblad aj minulý rok.

DOMOV

Inštruktor lyžovania: Ľudia často preceňujú svoje sily

Vlado Zboja zdolal Everest, na Kubínskej holi vedie školu lyžovania.

KOMENTÁRE

Nevedno, s čím Kažimíra vyprevadil Sulík

Kažimír buduje na ilúzii, že brzda je iba poistka.

Neprehliadnite tiež

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop