Týkali sa nevybavenia reklamácií, čím obchodníci porušili zákon o ochrane spotrebiteľa.
Sťažnosť zákazníka na nevydanie bloku z elektronickej registračnej pokladne (ERP) a na neposkytnutie záruky na odkúpený tovar v zákonom stanovenej lehote, respektíve skracovanie času trvania záruky pri kúpení výrobku v takzvanej akcii, zaviedla kontrolórov do predajne Textil-obuv na ulici Kozačeka vo Zvolene. Soikári z dôvodu overenia uvedených skutočností absolvovali kontrolný nákup botasiek, na ktorý im nevydali blok z ERP. Zároveň im oznámili, že na zakúpenú obuv poskytujú záruku jeden mesiac, lebo botasky dostali za nižšiu cenu oproti pôvodnej. Svedčil o tom aj blok, umiestnený respektíve položený na škatuliach ponúkaných botasiek. Uvádzalo sa na ňom, že botasky za 750 Sk sú so zárukou 6 mesiacov a v akcii už iba za 550 Sk.
V predajni obuvi v Žiari nad Hronom chcel spotrebiteľ pre vzniknutú chybu reklamovať tam kúpené detské sandále. Zamestnanec, poverený vybavovaním reklamácií, mu ich však odmietol prevziať. Odôvodnil to tým, že chybu mal sťažovateľ nahlásiť ihneď. Neprijatie reklamácie dokumentovala skutočnosť, že ju nemali v evidencii reklamácií, ktorú predávajúci v zmysle zákona musí viesť.
Reklamáciu zákazníka na zakúpený tovar v banskobystrickej predajni obuvi na Kapitulskej ulici, ktorý ju uplatnil 22. apríla 2002, vybavili 7. júna 2002, čo je 15 dní po zákonom stanovenej lehote.
Okrem uvedených kontrol museli inšpektori SOI v uplynulých dňoch z dôvodu neuvádzania informačných povinností pozastaviť predaj 9 druhov výrobkov za 91 200 Sk v predajni Čínsky textil vo Zvolene. V banskoštiavnickom hoteli Grand predražili konzumáciu za 80,60 Sk nedodržaním účtovanej miery Karpatského brandy o 1,40 Sk. Zamestnanci tam používali závažie a poloautomatickú váhu s neplatným úradným overením z roku 1999 a nesprávne skladovali potravinárske výrobky, keď mali v mraziacom pulte syr Nivu, mak a vlašské orechy napriek odporúčaniu výrobcu skladovať ich nad bodom mrazu.
* dc gl