Kampaň na hypotéky sa zmenila. Banky už nebojujú úrokom

Ponúkané benefity na hypotéky sú odpoveďou na neisté časy. Banka i klienti sú obozretnejší.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – TOMÁŚ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Jeseň predstavuje pre naše banky tradične silné marketingové obdobie. Okrem spotrebných úverov v „predvianočnom“ čase sú reklamy preplnené aj lákavými akciami na hypotéky. Tento rok je ich ponuka v porovnaní s minulým rokmi iná.

Zbrojenie službami

Banky sa v boji o klienta prestali zameriavať na nízky úrok a pozornosť upriamili na benefity, ktoré môže záujemca o hypoúver získať od banky grátis.

Okrem Dexie, Volksbank a VÚB ponúka každá banka odpustenie vstupného poplatku. „V závislosti od banky sa pohybuje od 0,7 do 0,9 percenta. Na hypotéke vo výške 45­tisíc eur predstavuje úsporu asi 400 eur,“ hovorí Maroš Ovčarik z portálu Finančná hitparáda.

Stretnúť sa môžete aj s ponukou expresného schválenia úveru, ktorú ponúka ČSOB, Tatra Banka a UniCredit. Výnimkou nie sú ani zľavy na produkty, ako napríklad poistenie, balíčky služieb alebo kreditné karty.

„Klienti môžu získať poistenie nehnuteľnosti na prvý rok zadarmo a poistenie domácnosti s 50­percentnou zľavou,“ potvrdila hovorkyňa UniCredit Zuzana Ďuďáková.

Tatra Banka ponúka možnosť zrýchleného splácania úveru do výšky trojnásobku mesačnej splátky. Benefit však nemusí byť výhodný pre každého.

„Počas služby zrýchlené splácanie majú klienti úrokovú sadzbu vyššiu o 0,3 percenta,“ tvrdí hovorca banky Boris Gandel. Napriek tomu banka tvrdí, že ušetrí stovky eur.

Ak si klient vo VÚB vyberie okrem hypotéky aj poistenie, získa podľa hovorkyne Aleny Walterovej o 0,6 percenta nižší úrok a banka mu preplatí náklady za ohodnotenie nehnuteľnosti.

Marketing trocha inak

Dôvodom, prečo tento rok marketing bánk ovládli benefity a nie tradičný súboj o nízky úrok, je vyčkávanie.

„Banky sú neisté v tom, čo bude v budúcnosti. Keďže klient je dôležitý, vedú reklamu aspoň cez ponúkané služby,“ tvrdí riaditeľ Symsite Research Vladimír Dohnal.

Kým pred letom Európska centrálna banka naznačila zvyšenie sadzieb, vysoká inflácia po lete avizuje ich tlačí nadol. Neistotu pociťujú nielen banky, ale aj ľudia.

„Postoj klientov je zdržanlivejší a opatrnejší. Zaujíma ich častejšie možnosť odkladu splátky či riešenia situácie v prípade straty zamestnania, dodala riaditeľka odboru Bývanie v ČSOB Dáša Polláková.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  3. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  4. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  5. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  6. Rastie nám pokrivená generácia?
  7. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  8. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  10. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  1. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  2. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  3. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  4. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  5. Detské zúbky sú veda
  6. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  7. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 15 646
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 658
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 3 316
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 873
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 994
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 347
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 308
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 100
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 037
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 623

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Alternatíva pre Nemecko skutočnú alternatívu neponúka

Merkelová voľby vyhrala a ostáva mocná. Európa je naozaj vďačná.

DOMOV

Aké stíhačky môžeme a ktoré ponuky sú nereálne?

Rozhodovať sa bude len medzi gripenmi a stíhačkami F-16.

Neprehliadnite tiež

Nečakané zrušenie nájmu hlavnej stanice v Bratislave je správne

Nájomné sa počíta v stovkách tisíc eur, developer bol preto povinný odkryť vlastnícku štruktúru. Neurobil to.

Tesco bojuje proti plytvaniu s jedlom, do roku 2030 zníži potravinový odpad o polovicu

Vo Veľkej Británii Tesco zverejňuje údaje o potravinovom odpade každé štyri roky, najnovšie ich bude zverejňovať aj na Slovensku či v Česku.

Londýnčania sú proti zrušeniu Uberu, petíciu podpísalo vyše pol milióna ľudí

Uber v Londýne dlhodobo čelí útokom tradičných taxikárov, podľa ktorých nerešpektuje bezpečnostné pravidlá, čím ohrozuje cestujúcich.