Kampaň na hypotéky sa zmenila. Banky už nebojujú úrokom

Ponúkané benefity na hypotéky sú odpoveďou na neisté časy. Banka i klienti sú obozretnejší.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – TOMÁŚ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Jeseň predstavuje pre naše banky tradične silné marketingové obdobie. Okrem spotrebných úverov v „predvianočnom“ čase sú reklamy preplnené aj lákavými akciami na hypotéky. Tento rok je ich ponuka v porovnaní s minulým rokmi iná.

Zbrojenie službami

Banky sa v boji o klienta prestali zameriavať na nízky úrok a pozornosť upriamili na benefity, ktoré môže záujemca o hypoúver získať od banky grátis.

Okrem Dexie, Volksbank a VÚB ponúka každá banka odpustenie vstupného poplatku. „V závislosti od banky sa pohybuje od 0,7 do 0,9 percenta. Na hypotéke vo výške 45­tisíc eur predstavuje úsporu asi 400 eur,“ hovorí Maroš Ovčarik z portálu Finančná hitparáda.

Článok pokračuje pod video reklamou

Stretnúť sa môžete aj s ponukou expresného schválenia úveru, ktorú ponúka ČSOB, Tatra Banka a UniCredit. Výnimkou nie sú ani zľavy na produkty, ako napríklad poistenie, balíčky služieb alebo kreditné karty.

„Klienti môžu získať poistenie nehnuteľnosti na prvý rok zadarmo a poistenie domácnosti s 50­percentnou zľavou,“ potvrdila hovorkyňa UniCredit Zuzana Ďuďáková.

Tatra Banka ponúka možnosť zrýchleného splácania úveru do výšky trojnásobku mesačnej splátky. Benefit však nemusí byť výhodný pre každého.

„Počas služby zrýchlené splácanie majú klienti úrokovú sadzbu vyššiu o 0,3 percenta,“ tvrdí hovorca banky Boris Gandel. Napriek tomu banka tvrdí, že ušetrí stovky eur.

Ak si klient vo VÚB vyberie okrem hypotéky aj poistenie, získa podľa hovorkyne Aleny Walterovej o 0,6 percenta nižší úrok a banka mu preplatí náklady za ohodnotenie nehnuteľnosti.

Marketing trocha inak

Dôvodom, prečo tento rok marketing bánk ovládli benefity a nie tradičný súboj o nízky úrok, je vyčkávanie.

„Banky sú neisté v tom, čo bude v budúcnosti. Keďže klient je dôležitý, vedú reklamu aspoň cez ponúkané služby,“ tvrdí riaditeľ Symsite Research Vladimír Dohnal.

Kým pred letom Európska centrálna banka naznačila zvyšenie sadzieb, vysoká inflácia po lete avizuje ich tlačí nadol. Neistotu pociťujú nielen banky, ale aj ľudia.

„Postoj klientov je zdržanlivejší a opatrnejší. Zaujíma ich častejšie možnosť odkladu splátky či riešenia situácie v prípade straty zamestnania, dodala riaditeľka odboru Bývanie v ČSOB Dáša Polláková.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  4. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  5. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  10. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 30 339
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 21 967
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 20 514
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 12 160
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 786
  6. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 4 545
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 216
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 712
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 919
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 036

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňák: Noční vlci sú slušní a kladú tu vence. Na obavy nevidím dôvod

Exminister vnútra Robert Kaliňák zo Smeru hovorí, že Noční vlci na Slovensku nie sú zatiaľ žiaden problém.

DOMOV

Techniku zo základne v Dolnej Krupej žiada ministerstvo vrátiť

Čo robia Noční vlci v Dolnej Krupej.

SVET

Menila sex za politický vplyv. V mladej Ruske vidia agentku

Maria Butinová sa zblížila s republikánmi, aby mohla mať viac vplyvu.

Neprehliadnite tiež

Najpočúvanejšie rádia v krajine sú Rádio Expres, Rádio Slovensko a Fun rádio

Každý deň počúvajú rádio takmer tri milióny ľudí.

Americké firmy v Číne už pociťujú vplyv obchodnej vojny

Obchodný konflikt vplýva na firmy psychologicky.

Nezamestnanosť po dvojročnom poklese mierne stúpla

Miera nezamestnanosti na Slovensku v júni vzrástla na 5,43 percenta.

Slováci kúpili viac nových áut, najväčší záujem bol o Škodu

V krajine sa vyrobí najviac áut v prepočte na obyvateľa na svete.