Trhy dali eurozóne šancu, akcie v pondelok stúpli

Po nedeľňajšom summite sa zúžili alternatívy, ako sa má riešiť dlhová kríza v eurozóne. Investori čakajú na dohodu.

(Zdroj: Ilustračné - TASR/AP)

BRATISLAVA. Nedá sa síce hovoriť o eufórii na finančných trhoch, investori však aspoň trochu uverili slovám lídrov eurozóny, že v otázke riešenia dlhovej krízy dospejú v stredu k dohode.

Európske akcie si pripísali rast okolo jedného percenta. Do strát však spadli akcie gréckych bánk. Euro sa oproti doláru v priebehu dňa posilnilo z úrovne 1,383 na 1,393. Na silnejšiu úroveň sa dostalo najmä po tom, čo sa začalo obchodovať na amerických trhoch.

Po nedeľňajšom summite je eurozóna bližšie k dohode, ako zvýšiť kapacitu eurovalu bez zvyšovania záruk. Euroval sa zrejme nestane bankou, čo chcelo Francúzsko a nebude si požičiavať peniaze od Európskej centrálnej banky.

Európska komisia však podľa vyjadrení jej hovorcu očakáva, že centrálna banka bude aj naďalej kupovať dlhopisy problémových krajín eurozóny.

Kapacita eurovalu sa cez pákový efekt zvýši zrejme tak, že záchranný fond sa investorom zaručí za 20 percent strát, ak si kúpia talianske a španielske dlhopisy.

Francúzsky prezident Nicolas Sarkozy si možno v stredu pripíše aj druhý ústupok. Európski lídri sa síce blížia k dohode, že grécky dlh sa zníži o 50 až 60 percent, prikláňajú sa však k tomu, aby sa to urobilo takpovediac natvrdo.

Sarkozy presadzuje, aby sa to urobilo cez výmenu gréckych dlhopisov za nové s 30–ročnou platnosťou a nevýhodnejšími podmienkami.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 170
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 260
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 140
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 047
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 802
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 559
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 353
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 149
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 848
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 605

Téma: Dlhová kríza


Hlavné správy zo Sme.sk

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred trinástimi rokmi

Víchrica zničila 19. novembra 2004 až 12-tisíc hektárov lesa.

TECH

Vo vesmíre znie strašidelné pískanie. Vedci zistili, odkiaľ pochádza

Väčšina častíc je zachytená v pásoch.

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil diktátor.

Neprehliadnite tiež

O novom sídle liekovej agentúry sa rozhodne v pondelok

Bratislava sa uchádza o sídlo EMA.

Zamestnanci uprednostňujú finančné benefity, poteší aj služobné auto

Ukázal to najnovší prieskum personálnej spoločnosti Grafton Slovakia.

Talianske elektrické motorky prídu aj na rakúsky trh

Najlepší motocykel EMC sa volá Ego a znalci ho označujú ako "Teslu medzi motorkami".

Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Feunteun z Renaultu.