Poslanci schválili novelu zákonov o dráhach

Vládna novela zákonov o dráhach a doprave na dráhach z roku 2009, ktorú poslanci schválili v stredu v treťom čítaní, preberá smernicu Európskej komisie o interoperabilite systému železníc.

BRATISLAVA. Prevzatím európskej smernice, prijatej v marci tohto roka, sa zmenia a doplnia súčasti železničného systému, ako aj postup pri ich overovaní.

Návrh zákona podľa ministerstva dopravy zároveň upravuje ustanovenia, ktorých zmena vyplynula z doterajšieho uplatňovania zákonov o dráhach a doprave na dráhach. Návrh na zmenu oboch zákonov má nadobudnúť účinnosť 31. decembra tohto roka. Vtedy uplynie aj lehota na prevzatie smernice Európskej komisie o interoperabilite systému železníc, ktorá upravuje niektoré prílohy príslušnej smernice Európskeho parlamentu a Rady Európskeho spoločenstva z roku 2008.

Poslanec Ľubomír Vážny (Smer-SD) nesúhlasil s päťročným odkladom presunu kompetencií pri financovaní osobnej regionálnej železničnej dopravy zo štátu na samosprávne kraje do roku 2016. Presunutie kompetencií na kraje pre regionálne vlaky o päť rokov podľa neho nič nerieši a neprospeje krajom ani štátu. Opozičný politik navrhol, aby ministerstvo dopravy buď upravilo termín presunu kompetencií alebo ho úplne vylúčilo.

Podľa ministra dopravy Jána Figeľa (KDH) kraje teraz nemajú prostriedky na financovanie regionálnej železničnej dopravy a nie je isté, či na to budú mať neskôr. Najprv treba podľa neho železnice ozdraviť a potom sa rozhodne, kto bude gazdom a či bude regionálna železničná doprava decentralizovaná. Figeľ v tejto súvislosti pripomenul, že ministerstvo už pripravilo rámec budúceho zákona o verejnej doprave a k dispozícii sú aj výsledky analýzy o využívaní vlakov v regiónoch.

Štát v súčasnosti financuje verejnú železničnú osobnú dopravu cez poplatky za výkony vo verejnom záujme pre Železničnú spoločnosť Slovensko, a.s. Kraje zatiaľ prispievajú na financovanie verejnej prímestskej autobusovej dopravy.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 757
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 014
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 104
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 730
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 594
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 435
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 079
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 031
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 846
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 626

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.