PARÍŽ. Odvoláva sa pritom na zložitú ekonomickú situáciu v Európe. Tá sa už odrazila na poklese spotrebiteľských výdavkov na kľúčovom francúzskom trhu.
Carrefour preto najnovšie odhaduje, že jeho prevádzkový zisk sa tento rok zníži o 15 až 20 %, a nie o pôvodne odhadovaných 15 %.
Druhý najväčší maloobchodný reťazec na svete, po americkom Wal-Marte, zároveň oznámil, že jeho tržby za tri mesiace do konca septembra 2011 stúpli medziročne len o 0,3 % na 22,8 miliardy eur. Za tento rast vďačí reťazec najmä robustnému zvýšeniu predaja na rozvíjajúcich sa trhoch, ktorý prevážil aj slabý odbyt v obchodoch vo Francúzsku a v západnej Európe.
Analytici, ktorých oslovila agentúra Reuters takéto výsledky očakávali. Podľa ich odhadu mal mať Carrefour v 3. kvartáli tržby v priemere 22,74 miliardy eur.
Vo Francúzsku, ktoré sa podieľa 40 % na celkovom obrate reťazca, zaznamenal Carrefour v uplynulom kvartáli 4,6-% pokles tržieb s výnimkou predaja palív. Analytici predpovedali, že jeho odbyt vo Francúzsku v sledovanom období klesne o 4 %.
Príčinou slabších tržieb Carrefouru v Európe sú úsporné opatrenia a neistá situácia v ekonomike, pre ktorú spotrebitelia obmedzili svoje výdavky.
Rozvíjajúce sa trhy tak boli aj v 3. štvrťroku hlavným motorom reťazca. Na ilustráciu, v Latinskej Amerike jeho tržby v období júl-september stúpli medziročne o 10,2 % pri konštantnom kurze mien.
Informovala o tom agentúra Reuters.