Plán pre záchranu bánk je na svete

Finančné ústavy by mal najprv rekapitalizovať súkromný sektor, až potom vlády eurozóny a nakoniec euroval.

Problémy má belgická Dexia.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ – SITA/AP)

BRUSEL. Na prahu diskusií o spoločnom pláne na záchranu európskych bánk šéf SaS Richard Sulík aj včera zdôraznil, že peniaze na ich záchranu bude eurozóna hľadať nakoniec v zvýšenom eurovale.

Predseda Európskej komisie José Barroso včera povedal, že očakáva na zasadnutí eurozóny 23. októbra definitívne slovo o koordinovanej pomoci pre banky a Grécko. Podľa neho by banky, ktoré budú potrebovať posilniť kapitál, mali najprv použiť prostriedky zo súkromného sektora.

Vlády eurozóny by prišli s pomocou len v prípade, ak by peniaze nestačili. „Pokiaľ by táto podpora nebola dostupná, potom by sa rekapitalizácia uskutočnila cez pôžičku z eurovalu EFSF,“ povedal Barroso.

Ohrozené inštitúcie by mali posilniť kapitál aj za cenu, že im európski regulátori nariadia zákaz vyplácania dividend a bonusov.

„Problém stále spočíva v tom, že rekapitalizácii bánk musí predchádzať radikálny odpis gréckeho dlhu. Ten vyvolá oveľa silnejšiu vlnu nákazy vo finančnom systéme,“ povedal analytik ČSOB Jan Čermák.

Francúzska ministerka rozpočtu Valerie Pecresseová podľa denníka The Financial Times ubezpečila, že krajina má dostatok peňazí na posilnenie kapitálu pre svoje banky. K posilneniu Francúzi pristúpia vtedy, keď vykážu v stresovom testovaní nedostatok kapitálu a nebudú schopné ho zvýšiť zo súkromných zdrojov. Francúzi sa v tejto otázke zhodli s Nemeckom.

Až doteraz podľa portálu iHned.cz prezident Nicolas Sarkozy trval na posilnení kapitálu z eurovalu, pretože prípadná pomoc zo štátneho rozpočtu by mohla ohroziť najlepší rating záchranného fondu AAA.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  7. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 434
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 143
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 2 872
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 628
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 898
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 165
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 143
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 136
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 003
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 920

Téma: Dlhová kríza


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Chcel byť námorníkom, školí kapitánov. Z lásky k Dunaju si urobil živobytie

Význam vodného turizmu sme nedocenili, chýbajú služby, tvrdí Komárňan Marián Molnár

KOMENTÁRE

Menej rande, alkoholu aj sexu. Súčasná doba predlžuje dospievanie

Dnes je dvadsaťpäťka novou osemnástkou.

EKONOMIKA

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Neprehliadnite tiež

Svetová ekonomika solídne rastie aj napriek mnohým rizikám

Takmer dekádu po vypuknutí globálnej finančnej krízy sa svetová ekonomika oživuje.

Volvo Cars natlačí do závodu v Južnej Karolíne miliardu dolárov

Volvo je v poradí tretím veľkým výrobcom áut, ktorý prichádza do Južnej Karolíny.

Čínská Alibaba chce vybudovať globálnu logistickú sieť, investuje miliardy

Alibaba, ktorá patrí k jednej z najhodnotnejších spoločností v Ázii, profituje z pokračujúceho apetítu čínskych spotrebiteľov.

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.