Elektrárne predávali budúcoročnú elektrinu drahšie

Slovenské elektrárne, a.s. (SE) predávali elektrickú energiu pre budúci rok drahšie, ako to bolo pre tento rok.

BRATISLAVA.

Ako uviedol riaditeľ úseku obchodu Slovenských elektrární Nicola Cotugno, svojim odberateľom predával dominantný výrobca elektriny na tento rok silovú elektrinu za 52 eur za megawatthodinu, pričom na budúci rok to bolo za 56 eur za megawatthodinu.

“Na tento rok sme plne pokryli výrobu a takmer úplne bola naša produkcia predaná aj na budúci rok. V súčasnosti začíname predávať na rok 2013," uviedol Cotugna pre magazín Platts.

Cotugno tak hodnotí zabezpečenie odbytu výroby za pozitívne. Zvýšenie veľkoobchodnej ceny by mohlo negatívne ovplyvniť koncovú cenu elektriny, keďže tá tvorí necelú polovicu z celkovej ceny elektriny.

Slovenské elektrárne tento rok v lete informovali, že Slovensko sa opäť stalo čistým vývozcom elektriny, po prvý krát od roku 2006. Dôvodom bola vysoká produkcia a zníženie dopytu. Slovenské elektrárne by chceli od roku 2012, keď do prevádzky uvedú tretí blok Atómovej elektrárne Mochovce, rozšíriť svoje pole pôsobenia v zahraničí.

“Dodávame na trhy na Slovensku a v Čechách, no v budúcnosti sa stále viac a viac môžeme orientovať aj na vývoz do Nemecka a Maďarska. Ak bude uzatvorená zmluva medzi operátormi siete o prepojení s Maďarskom tak, ako sa očakáva na budúce leto, budeme môcť oveľa lepšie kontrolovať toky cez Maďarsko aj ďalej na Balkán,“ konštatoval Cotugno.

Slovenské elektrárne sú najväčším výrobcom elektriny na Slovensku a druhým najväčším výrobcom elektriny v strednej a východnej Európe.

Po ukončení privatizácie v apríli 2006 Enel S.p.A. kontroluje 66 % akcií spoločnosti a zvyšných 34 % vlastní Slovensko prostredníctvom Fondu národného majetku, ktorého akcionárske práva vykonáva Ministerstvo hospodárstva SR.

Slovenské elektrárne prevádzkujú 5 737 megawattov inštalovaného výkonu. SE sú prevádzkovateľom dvoch jadrových elektrární, dvoch tepelných elektrární a 34 vodných elektrární.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 15 268
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 692
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 265
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 997
  5. Kam do tepla v januári? 1 756
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 394
  7. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 333
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 306
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 898
  10. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 888

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

Neprehliadnite tiež

Ľudí bez práce je zas o čosi menej, nezamestnanosť klesla na 5,94 percenta

Od konca minulého roka je na Slovensku bez práce historicky najmenej ľudí od vzniku republiky.

RegioJet odvezie viac ľudí, na trase medzi Bratislavou a Komárnom pridal sedadlá

RegioJet v súčasnosti prepravuje na trase medzi Bratislavou, Dunajskou Stredou a Komárnom približne 2,7 až 3 milióny cestujúcich.

Odborári z KOVO v trnavskej automobilke odmietli Moderné odbory pre výroky jeho predsedu

Rozbuškou konfliktu malo byť vyjadrenie Smolinského na sociálnej sieti, v ktorom mal napadnúť odborový zväz KOVO ako celok.

Štát nakoniec nekúpi podiel v Štvorke, SIM-karty začne predávať aj mimo pôšt

Slovenská pošta mala predkupné právo na 20 percent akcií Swan Mobile, nakoniec ho nevyužije.