SME
Utorok, 22. jún, 2021 | Meniny má PaulínaKrížovkyKrížovky

Prieskum: Spotrebitelia uprednostnia malé autá

Na základe prieskumu spoločnosti Ernst & Young uskutočneného medzi viac než 300 riaditeľmi európskych automobilových spoločností v júli 2011, očakávali manažéri európskeho automobilového priemyslu v nasledujúcom období nárast tržieb.

BRATISLAVA. Na základe prieskumu spoločnosti Ernst & Young uskutočneného medzi viac než 300 riaditeľmi európskych automobilových spoločností v júli 2011, očakávali manažéri európskeho automobilového priemyslu v nasledujúcom období nárast tržieb, najmä vďaka zvyšujúcemu sa dopytu v krajinách BRIC a vo východnej Európe.

Hodnotenia respondentov z Talianska alebo zo Španielska sú v porovnaní s ich britskými či francúzskymi kolegami opatrnejšie. Nemecko bude podľa respondentov vedúcim svetovým lídrom aj v budúcnosti čo sa týka inovácií, kvality výrobkov aj produktivity.

Skryť Vypnúť reklamu

Čína a India ho predstihli iba v prípade hodnotenia výrobných nákladov. Prieskum ďalej ukázal, že na masové používanie elektromobilov si budeme musieť počkať ešte minimálne desať rokov.

Čo sa týka vývoja tržieb v období nasledujúcich 12 mesiacov, 71 % opýtaných očakáva, že sa zvýšia ich tržby v Číne (štvrtina dokonca uvádza, že sa zvýšia výrazne). Nárast dopytu vo východnej Európe predpokladá 57 % respondentov, dobré sú aj odhady pre Rusko (52 %) a Indiu (51 %).

Naproti tomu v Taliansku očakáva každý tretí respondent v najbližšom období zhoršenie. Najpesimistickejšie vyhliadky má severoamerický trh, kde vo výrazný nárast predajov dúfa len 5 % oslovených manažérov, kým celých 12 %, naopak, počíta s jeho značným poklesom.

"Prvý polrok roku 2011 bol pre európskych výrobcov automobilov veľmi dobrý, ďalší vývoj však treba vzhľadom na neisté ekonomické podmienky hodnotiť opatrne, napriek tomu sa aj naďalej pozitívne vyvíja napríklad export do krajín východnej Európy a BRIC, a to v segmente malých aj luxusných áut," zhŕňa výsledky prieskumu Tomáš Přeček, partner Ernst & Young pre automobilový priemysel.

Skryť Vypnúť reklamu

Čo sa týka vyhliadok predaja nových automobilov v jednotlivých triedach, najlepšie sa budú podľa účastníkov prieskumu predávať malé autá. Rast tržieb pri nich vidí optimisticky 78 %, pri autách strednej triedy predpokladá nárast tržieb 64 % a vo vyššej triede 52 % opýtaných.

Názory na vývoj tržieb z predaja luxusných automobilov sa rozchádzajú. Zatiaľ čo výrazný nárast tržieb v tomto prípade v krátko- a strednodobom výhľade očakáva 19 % oslovených manažérov (čo je najviac v jednotlivých kategóriách), so stagnáciou alebo dokonca poklesom tržieb počíta 29 % respondentov.

Vyše polovica oslovených manažérov (52 %) sa domnieva, že elektromobily sa začnú masovo predávať najprv v Európe (vedie predovšetkým Nemecko), potom budú nasledovať Čína (39 %) a Japonsko (37 %). Čo sa týka časového horizontu ich masového používania, stanoviská respondentov sa výrazne líšia. Kým 9 % oslovených predpokladá, že to bude už do štyroch rokov, 19 % očakáva rozvoj masového trhu až po roku 2025.

Skryť Vypnúť reklamu

Medzi najvýznamnejšie faktory, ktoré podľa názoru účastníkov prieskumu zabraňujú rýchlejšiemu rozšíreniu elektromobilov, patria "obmedzený sortiment", čo sa týka vyrábanej triedy automobilov s týmto pohonom (65 %), "malý počet nabíjacích staníc" (57 %), "vysoká cena" (55 %) a takisto "nevhodnosť na bežné používanie napríklad krátky dojazd" (30 %).

Prieskum uskutočnila spoločnosť Ernst & Young medzi 307 európskymi automobilovými spoločnosťami konkrétne v Českej republike, vo Francúzsku, v Taliansku, Maďarsku, Nemecku, Španielsku, Rakúsku, Rusku, na Slovensku, v Poľsku, Portugalsku a vo Veľkej Británii. Prieskum prebehol formou telefonického interview, ktoré pre spoločnosť Ernst & Young realizoval nezávislý inštitút Valid Research (Bielefeld), zameral sa najmä na súčasnú ekonomickú situáciu v odvetví a na obchodné očakávania v budúcnosti.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  2. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  3. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  4. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  5. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  6. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  7. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  8. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto
  9. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  10. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  1. Spoločnosť ASBIS uvádza na európske trhy novinku
  2. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  3. V BILLA pokračuje Doba slovenská
  4. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto
  5. Legislative intention - recodification of the corporate law
  6. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  7. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  8. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  9. Posledné dni nešťastnej Anny Boleynovej
  10. Čo všetko je potrebné vedieť o ochrane očí počas leta
  1. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 12 402
  2. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 10 903
  3. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 8 996
  4. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 8 024
  5. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 6 901
  6. Po Slovensku na motorke 6 800
  7. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 6 090
  8. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 4 388
  9. Crème de la crème po slovensky 3 229
  10. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania 2 720
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kajetána Kičuru privádzajú na Špecializovaný trestný súd v Banskej Bystrici.

Kičura zostáva vo väzbe, bráni sa slabo.


10 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Kajetán Kičura je vo väzbe od apríla.


a 2 ďalší 3 h

Neprehliadnite tiež

Vodík má reálne využitie ako palivo do vlakov

Vodík sa u nás už vo veľkom vyrába.


18. jún
Ladislav Kamenický.

Plán obnovy nie je slovenský, ale bruselský, hovorí poslanec Smeru.


TASR 6 h
Spot Enterprise.

Boston Dynamics sa zameriava na vývoj pohybových schopností robotov.


TASR 7 h
Ilustračné foto.

Peniaze plánuje použiť na zotavenie ekonomiky z pandémie.


TASR 7 h