SME

Prieskum: Spotrebitelia uprednostnia malé autá

Na základe prieskumu spoločnosti Ernst & Young uskutočneného medzi viac než 300 riaditeľmi európskych automobilových spoločností v júli 2011, očakávali manažéri európskeho automobilového priemyslu v nasledujúcom období nárast tržieb.

BRATISLAVA. Na základe prieskumu spoločnosti Ernst & Young uskutočneného medzi viac než 300 riaditeľmi európskych automobilových spoločností v júli 2011, očakávali manažéri európskeho automobilového priemyslu v nasledujúcom období nárast tržieb, najmä vďaka zvyšujúcemu sa dopytu v krajinách BRIC a vo východnej Európe.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hodnotenia respondentov z Talianska alebo zo Španielska sú v porovnaní s ich britskými či francúzskymi kolegami opatrnejšie. Nemecko bude podľa respondentov vedúcim svetovým lídrom aj v budúcnosti čo sa týka inovácií, kvality výrobkov aj produktivity.

SkryťVypnúť reklamu

Čína a India ho predstihli iba v prípade hodnotenia výrobných nákladov. Prieskum ďalej ukázal, že na masové používanie elektromobilov si budeme musieť počkať ešte minimálne desať rokov.

Čo sa týka vývoja tržieb v období nasledujúcich 12 mesiacov, 71 % opýtaných očakáva, že sa zvýšia ich tržby v Číne (štvrtina dokonca uvádza, že sa zvýšia výrazne). Nárast dopytu vo východnej Európe predpokladá 57 % respondentov, dobré sú aj odhady pre Rusko (52 %) a Indiu (51 %).

Naproti tomu v Taliansku očakáva každý tretí respondent v najbližšom období zhoršenie. Najpesimistickejšie vyhliadky má severoamerický trh, kde vo výrazný nárast predajov dúfa len 5 % oslovených manažérov, kým celých 12 %, naopak, počíta s jeho značným poklesom.

"Prvý polrok roku 2011 bol pre európskych výrobcov automobilov veľmi dobrý, ďalší vývoj však treba vzhľadom na neisté ekonomické podmienky hodnotiť opatrne, napriek tomu sa aj naďalej pozitívne vyvíja napríklad export do krajín východnej Európy a BRIC, a to v segmente malých aj luxusných áut," zhŕňa výsledky prieskumu Tomáš Přeček, partner Ernst & Young pre automobilový priemysel.

SkryťVypnúť reklamu

Čo sa týka vyhliadok predaja nových automobilov v jednotlivých triedach, najlepšie sa budú podľa účastníkov prieskumu predávať malé autá. Rast tržieb pri nich vidí optimisticky 78 %, pri autách strednej triedy predpokladá nárast tržieb 64 % a vo vyššej triede 52 % opýtaných.

Názory na vývoj tržieb z predaja luxusných automobilov sa rozchádzajú. Zatiaľ čo výrazný nárast tržieb v tomto prípade v krátko- a strednodobom výhľade očakáva 19 % oslovených manažérov (čo je najviac v jednotlivých kategóriách), so stagnáciou alebo dokonca poklesom tržieb počíta 29 % respondentov.

Vyše polovica oslovených manažérov (52 %) sa domnieva, že elektromobily sa začnú masovo predávať najprv v Európe (vedie predovšetkým Nemecko), potom budú nasledovať Čína (39 %) a Japonsko (37 %). Čo sa týka časového horizontu ich masového používania, stanoviská respondentov sa výrazne líšia. Kým 9 % oslovených predpokladá, že to bude už do štyroch rokov, 19 % očakáva rozvoj masového trhu až po roku 2025.

SkryťVypnúť reklamu

Medzi najvýznamnejšie faktory, ktoré podľa názoru účastníkov prieskumu zabraňujú rýchlejšiemu rozšíreniu elektromobilov, patria "obmedzený sortiment", čo sa týka vyrábanej triedy automobilov s týmto pohonom (65 %), "malý počet nabíjacích staníc" (57 %), "vysoká cena" (55 %) a takisto "nevhodnosť na bežné používanie napríklad krátky dojazd" (30 %).

Prieskum uskutočnila spoločnosť Ernst & Young medzi 307 európskymi automobilovými spoločnosťami konkrétne v Českej republike, vo Francúzsku, v Taliansku, Maďarsku, Nemecku, Španielsku, Rakúsku, Rusku, na Slovensku, v Poľsku, Portugalsku a vo Veľkej Británii. Prieskum prebehol formou telefonického interview, ktoré pre spoločnosť Ernst & Young realizoval nezávislý inštitút Valid Research (Bielefeld), zameral sa najmä na súčasnú ekonomickú situáciu v odvetví a na obchodné očakávania v budúcnosti.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (18. 4. 2024)
USD 1.064
AUD 1.656
CZK 25.228
JPY 164.540
CAD 1.469
GBP 0.854
HUF 393.000
PLN 4.351
CHF 0.969
SEK 11.679

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Nissan Qashqai: Facelift prináša množstvo inovatívnych vylepšení
  2. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  3. Gymnazisti z Nového Mesta nad Váhom sa h3kovali
  4. Aj jedenáste ocenenie Slovak Superbrands Award putuje do dm
  5. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  6. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  7. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  8. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 833
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 342
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 776
  4. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 3 296
  5. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 130
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 878
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 365
  8. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 2 031
  1. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 112 996
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 72 348
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 244
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 684
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 442
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 560
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 15 705
  8. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 12 260
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

Vývoz klesol menej ako dovoz.


TASR
Ilustračné foto.

Predaje sa v treťom mesiaci aktuálneho roka znížili v celej Európskej únii.


SITA
Premiér Robert Fico.

Eštok už budúci týždeň odcestuje na prípravné rokovania do Pekingu.


SITA
Logo podcastu Index

Košický závod zažil Rezeša aj zlaté roky ocele.


a 1 ďalší
  1. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 112 996
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 72 348
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 244
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 684
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 442
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 560
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 15 705
  8. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 12 260
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu