Železnice začali tender na modernizáciu trate Beluša - Púchov

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) začali tender na modernizáciu trate Beluša - Púchov.

BRATISLAVA. Obnova úseku v dĺžke 8,9 kilometra pre rýchlosť do 160 kilometrov za hodinu a za predpokladanú cenu 194,27 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty by mala trvať tri roky. Rekonštruované budú aj železničné stanice v Beluši a Púchove.

Investícia má byť financovaná z prostriedkov Kohézneho fondu Európskej únie a štátneho rozpočtu cez Operačný program Doprava. Ide o šiestu etapu modernizácie trate z Nového Mesta nad Váhom do Púchova v dĺžke 58,6 kilometra.

Stavebné firmy môžu požiadať o súťažné podklady do 19. októbra, lehota na predkladanie ponúk a ich otváranie je 9. decembra. Ponuky budú viazané minimálne do 12. marca 2012. Uchádzači musia mať prísľub banky na poskytnutie úveru minimálne vo výške 20 mil. eur. Ďalšou podmienkou účasti v tendri je predloženie zoznamu rovnakých alebo podobných stavebných prác vykonaných v rokoch 2006 až 2010. Aspoň jedná realizovaná zmluva musí mať hodnotu viac ako 100 mil. eur.

ŽSR pripravujú aj druhú etapu modernizácie trate Púchov - Žilina pre rýchlosť do 160 kilometrov za hodinu. Stavebné práce v úseku Považská Teplá - Bytča - Dolný Hričov - Žilina by mali podľa predpokladov stáť 293,7 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty a trvať tri roky.

Súčasťou prác bude obnova železničných staníc Bytča a Dolný Hričov. Na žilinskej železničnej stanici majú byť vykonané len úpravy na oznamovacích a zabezpečovacích zariadeniach a diaľkové riadenie na zariadeniach s nutnými stavebnými úpravami v budove Riadiaceho strediska energetiky Žilina.

Na trati Nové Mesto nad Váhom - Púchov v súčasnosti pokračujú práce v rámci prvej a druhej etapy modernizácie na úsekoch Nové Mesto nad Váhom - Trenčianske Bohuslavice - Zlatovce a štvrtej a piatej etapy na úsekoch Trenčianska Teplá - Ilava - Beluša. Tieto dve stavby majú byť ukončené v máji 2013 a 2014.

Tretia etapa prác na úseku Zlatovce - Trenčianska Teplá zatiaľ nezačala, pretože pre súdne spory nebol tender doteraz uzatvorený a ŽSR nemohli podpísať zmluvu s vybraným dodávateľom.

Železnice Slovenskej republiky vznikli 1. januára 1993 rozhodnutím vlády SR o zriadení štátneho podniku. Od 1. januára 2002 sa ŽSR podľa Projektu transformácie a reštrukturalizácie rozdelili na dva samostatné subjekty - ŽSR a Železničnú spoločnosť, a.s. ŽSR majú základné imanie 800,17 mil. eur, spravujú a prevádzkujú železničnú infraštruktúru, vrátane tratí a

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  4. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  5. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  6. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  7. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  8. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  9. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  10. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 17 369
  2. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 16 079
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 15 077
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 12 183
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 8 019
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 979
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 418
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 132
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 402
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 3 189

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Amnestie, Roháč a Sýkora. Čo má vplyv na prípad vraždy Remiáša

Na rozhodnutie o Mečiarových amnestiách má Ústavný súd posledné dni. Nájomný vrah Roháč dostal doživotie. Pri vražde Sýkoru sa spomína SIS.

DOMOV

Koalícia sa chce náhle zbaviť šéfa Ústavu pamäti národa

Ak by zmena zákona prešla, nové pravidlá začnú platiť od 15. októbra 2017.

KULTÚRA

Podivné príbehy a Instagram 19. storočia. Aký bol seriál 1890?

Historická detektívka sa pokúsila priniesť na obrazovky niečo iné.

Neprehliadnite tiež

Bývalý partner J&T sa cez Swan blíži aj k verejným IT zákazkám

Swan sa spojí s operátorom Benestra, investičná skupina Martina Fedora bude mať v novom podniku polovičný podiel.

Doprava a logistika

Firmy chcú uľahčiť kamionistom prejazd Európou, tlačia na spoločné mýto

Európska komisia pripravuje reformu. Predstaviť ju chce v najbližších dňoch

Známe e-shopy kopírujú nové trendy rýchlejšie než Zara

Kým sa oblečenie inšpirované najnovšími trendmi dostane do on-line obchodov, trvá to len pár týždňov.

Plat bez práce môže fungovať v niektorých štátoch, na Slovensku nie

Obhajcovia základného príjmu tvrdia, že pomôže zlepšiť životnú úroveň chudobných a štátu sa vďaka nemu znížia výdavky.