Hydinári: Nekvalitné kurčatá z pultov miznú

Hypermarkety sa podľa Únie hydinárov už začínajú pýtať na pôvod či kvalitu výrobku.

Ilustračné foto.(Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Veľké obchodné reťazce, ktoré ešte pred niekoľkými mesiacmi predávali nekvalitné kurčatá, sa už podľa slovenských hydinárov polepšili a lacné nepodarky, dovážané najmä zo zahraničia, začínajú z pultov miznúť.

Únii hydinárov Slovenska (ÚHS) prekážalo, že hypermarkety predávajú aj výrobky, ktoré Štátna veterinárna a potravinová správa označila za nevyhovujúce. Situácia sa však podľa predstaviteľov únie mení k lepšiemu.

Problematická legislatíva

"Čo sa týka sietí alebo reťazcov, mení sa táto situácia, vítame prvé aktivity sietí, ktoré znamenajú toľko, že sa začínajú čím ďalej tým viac zameriavať na kvalitu, nie iba na cenu," hovorí člen predstavenstva únie hydinárov Karol Ponesz.

Článok pokračuje pod video reklamou

Ako dodal, pri obchodných rozhovoroch sa hypermarkety začínajú pýtať na pôvod či kvalitu výrobku.

"Samozrejme, tento proces bude postupný, ale v tomto smere vítame ich aktivity a veríme, že v tom budú pokračovať," uzavrel Ponesz.

Šéf ÚHS Daniel Molnár upozorňuje, že najväčším problém je súčasná legislatíva.

"Neumožňuje štátu celoplošne, ale iba v konkrétnych prípadoch zakázať predaj. To bol hlavný dôvod, prečo to bolo predávané a ešte aj teraz v niektorých obchodoch je," doplnil.

V minulosti kritizovali

Hydinári v minulosti tvrdili, že niektoré obchodné reťazce predávajú nekvalitné výrobky z hydiny aj napriek tomu, že Štátna veterinárna a potravinová správa ich už dávno označila za nevyhovujúce.

"Je to výsmech obchodných reťazcov voči štátu a obyvateľom," konštatoval ešte v júli Molnár po tom, ako v hypermarkete objavili francúzske kurča, na ktorom sa podľa výsledkov kontroly štátneho orgánu nachádzali pomliaždeniny a otvorené zlomeniny.

V niektorých reťazcoch podľa Molnára dochádzalo k opätovnému porušovaniu zákona.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  2. S dobrým pivom leto chutí
  3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  4. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  5. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  7. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  1. Spomaľovači internetu v mobile – 5 tipov ako s nimi zatočíte
  2. Create your own map in a new museum
  3. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  9. S dobrým pivom leto chutí
  10. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 204
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 24 869
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 22 207
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 10 997
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 237
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 620
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 964
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 305
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 036
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 921