Sankcie za meškajúcu R1 nie sú, tvrdí štát

Za oneskorenie vraj štát nemôže staviteľa rýchlocesty trestať.

BRATISLAVA. Štát nemá staviteľa takmer 50­kilometrovej rýchlostnej cesty medzi Nitrou a Tekovskými Nem〜cami ako pokutovať za meškanie. Na oneskorenie prejazdnosti R 1 totiž koncesná zmluva nemyslí. Pritom cestu, po ktorej autá mali jazdiť koncom septembra, prejdú zrejme až o mesiac neskôr.

info
Čo chýba R1
  • Stavbár neodovzdal všetky stavebné objekty. Asi 140 z nich sa ešte nezačalo technicky odovzdávať.
  • Prevádzkový manuál cesty ešte neodsúhlasili všetci kompetentní. Ide napríklad o manuál
  • pre bezpečnosť cesty.
  • Ďalšie chýbajúce dokumenty súvisia napríklad s vyrovnaním pozemkov.
Zdroj: ministerstvo dopravy

„Koncesná zmluva nepozná takéto sankcie,“ povedal vo štvrtok Milín Kaňuščák, riaditeľ sekcie cestnej dopravy rezortu dopravy. Poprel tak doterajšie informácie o tom, že stavbár – spoločnosť Granvia – príde o platby štátu za celý mesiac omeškania v hodnote asi 8 miliónov eur.

V reáli ich len dostane neskôr, keď už cestu sprejazdní. Splátky cesty bude dostávať celých 30 rokov. Kaňuščák tvrdí, že takéto sankčné mechanizmy zakotvené v zmluve sú dielom bývalej vlády.

Exminister dopravy Ľubomír Vážny (Smer) však tvrdí, že zmluva, ktorú podpisoval, na sankcie pamätala.

Povedal, že ak by koncesionár meškal napríklad jeden mesiac, nedostane splátky za celých 30 rokov, ale za 29 rokov a 11 mesiacov. Reálne teda príde o 8,3 milióna eur.

Ministerstvo dodalo, že o peniaze Granvia prichádza, pretože kým nedostane peniaze od štátu, nespláca bankám úvery, a tak platí úroky či penále.

Granvia sa teraz snaží odovzdať rýchlocestu aspoň do konca októbra.

„Je to reálne,“ zhodnotil Kaňušák z ministerstva dopravy.

„Celkovo je na tomto úseku 527 objektov a technické odovzdanie bolo v 99 objektoch, pri 289 sa už začalo technické odovzdanie,“ povedal Kaňuščák.

Okrem technického odovzdania stavieb nie je ešte schválený prevádzkový poriadok rýchlocesty a mešká sa aj s povoľovaním stavieb. Granvia totiž menila stavbu.

Vďaka tomu by sa mohli aj znížiť náklady na výstavbu cesty. Časť zo zatiaľ bližšie neurčenej zľavy dostane aj štát.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 757
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 014
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 104
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 730
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 594
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 435
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 079
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 031
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 846
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 626

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.