Francúzski producenti koňaku sa po Číne obzerajú po nových trhoch

Francúzski výrobcovia koňaku sa chcú presadiť aj mimo v súčasnosti rýchlo rastúceho čínskeho trhu. V budúcnosti si veľa sľubujú od nových trhov ako India, Vietnam, Taiwan, Malajzia, Laos, Kambodža či Singapur.

PARÍŽ. Francúzski výrobcovia koňaku sa chcú presadiť aj mimo v súčasnosti rýchlo rastúceho čínskeho trhu. V budúcnosti si veľa sľubujú od nových trhov ako India, Vietnam, Taiwan, Malajzia, Laos, Kambodža či Singapur, kde spotrebitelia začínajú prichádzať na chuť tomuto alkoholickému nápoju. Zvýšiť predaj chcú aj v Rusku, kde rovnako rastie záujem o koňak.

V posledných rokoch smeruje koňak určený pre ázijský trh najmä do Číny. Niektorí výrobcovia tvoria na tomto trhu až tretinu svojich ziskov. Napriek tomu si mnohí z nich chcú získať pozíciu aj inde, aby neboli v budúcnosti závislí od jedného trhu a prípadných výkyvov na ňom. Takto napríklad producenti koňaku utrpeli zhruba pred 20 rokmi, keď sa vo veľkom zamerali na japonský trh, pričom ten sa v roku 1992 prudko prepadol.

Navyše, aj keď predaj po slabých rokoch 2008 a 2009 začal rásť aj v Európe, najväčší producenti koňaku - Hennessy, Rémy Martin, Martell a Courvoisier (na celkovom predaji vo svete sa podieľajú vyše 80 %) - sú presvedčení, že diverzifikácia im zabezpečí predaj aj v prípade, že sa ťažké časy opäť vrátia.

Podľa odborného časopisu Impact sa predaj koňaku zvýšil v roku 2010 o 8,5 % na 11,3 milióna 12-fľaškových debien a tržby vzrástli o približne 29 % na viac než 1,8 miliardy eur. Objem exportu len do Ázie sa minulý rok zvýšil o viac než 34 %.

Informovala o tom agentúra Reuters.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 455
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 981
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 132
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 908
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 718
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 493
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 115
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 088
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 856
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 475

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

KĽDR sa vracia ku Kube, môže jej pomôcť so zbraňami

Spolupráca z čias Studenej vojny sa opakuje, Severná Kórea sa vracia k dávnemu spojencovi.

ŠPORT

Slovan vyhral najväčšie slovenské derby, rozhodol Hološko

Fanúšikovia Trnavy vypredali sektor hostí.

Neprehliadnite tiež

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.

Ceny ropy posilnili, zdraželo aj zlato

Veľkoobchodná cena benzínu na americkom trhu vzrástla o 3 centy.

Dlžníci v Sociálnej poisťovni dostanú viac času na splácanie dlhov

V roku 2016 využilo splátkové kalendáre 890 ľudí, od začiatku tohto roka do konca septembra ich využilo 597 ľudí.