SME
Pondelok, 26. august, 2019 | Meniny má Samuel

STV chce zvýšiť sledovanosť o tretinu

Cieľom vedenia televízie je dosiahnuť do konca budúceho roka celkovú sledovanosť oboch kanálov STV na úrovni 15 percent a získať viac mladších divákov.

Cieľom vedenia televízie je dosiahnuť do konca budúceho roka celkovú sledovanosť oboch kanálov STV na úrovni 15 percent a získať viac mladších divákov.

BRATISLAVA. Úloha verejnoprávnej televízie je nezastupiteľná, na druhej strane je podstatná aj atraktivita jej programu, myslí si šéf programu Slovenského rozhlasu - Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) Ľuboš Machaj. "Peoplemetre potrebujeme, ale nie sú pre nás základným kritériom," konštatoval v rozhovore pre agentúru SITA Machaj, ktorý do polovice septembra šéfoval celému - televíznemu aj rozhlasovému programu RTVS. "Bol by to pomerne dosť veľký problém, keby sme peoplemetre nemali."

Článok pokračuje pod video reklamou

To, že sa STV po päťmesačnej pauze od 1. júla vracia k meraniu sledovanosti považuje za správne rozhodnutie, vedenie a ľudia, čo v televízii pracujú musia vidieť, akým spôsobom sú jednotlivé formáty atraktívne. Myslím si totiž, že "aj verejnoprávne médium má atraktivitu ako jeden z hlavných bodov. Nemá zmysel robiť program, ktorý atraktívny nebude". Dôležité je to práve teraz na jeseň, kedy sa STV snaží novým programom prilákať viac divákov.

Sledovanosť STV nie je dobrá

Vedenie RTVS si podľa Machaja uvedomuje, že súčasná sledovanosť STV nie je dobrá. Jednotka sa pohybuje okolo ôsmich percent. Dvojka má ešte menej divákov. Sledovanosť sa dá hodnotiť buď za celý deň, alebo v prime time, upozorňuje Machaj a dodáva, že prime time je lepšie sledovaný, ako celodenný. Jednotka, Dvojka dosahujú spolu okolo 10-11 percent celodenne a v prime time okolo 11-12 percent.

Cieľom vedenia televízie je dosiahnuť do konca budúceho roka celkovú sledovanosť oboch kanálov STV na úrovni 15 percent a získať viac mladších divákov. Jednotka by mala mať podľa Machaja stabilne 12 percent, Dvojka tri. "Každé percento stratíte veľmi rýchlo, no naberáte pomerne pomaly," povedal ďalej pre SITA Machaj. Uvedomuje si, že v súčasnosti je situácia krízová, no verí, že nové programy dokážu situáciu stabilizovať.

Za poklesom sledovanosti je, ako tvrdí zástupca generálnej riaditeľky RTVS, Machaj, viacero faktorov, nie len nedostatok zdrojov. Problémy spôsobil aj prechod na digitálne vysielanie. Zároveň sa najmä v lete ukázalo, že sa akvizične nenakupovali žiadne nové veci a STV vysielala premiérovo päť hodín týždenne na Jednotke, čo ostatné stanice vysielajú denne. Nebol premiérový program a všetko sa opakovali druhý, tretíkrát. Preto je podľa Machaja pochopiteľné, že to divákov nie príliš zaujalo. Očakával, že niektoré filmy, napríklad francúzske budú mať vyššiu sledovanosť, ako nakoniec získali.

Rezervy má aj rozhlas

Výraznejšiu sledovanosť nemala ani domáca tvorba ako komédie Utekajme, už ide! a Dávajte si pozor!. Napriek tomu je úlohou verejnoprávneho média dávať aj tituly, ktoré iné média nedajú. "Myslím, že je jednou z našich úloh vytvárať alternatívu, aj keď nemá taký efekt (na sledovanosti, pozn. redakcie). Určite by takéto filmy konkurencia nedala. Ale to by znamenalo, že sa už nikdy neobjavia na televíznych obrazovkách?," pýta sa Machaj, pre ktorého je hlavným cieľom návrat dôvery ľudí v STV. Ak sa to podarilo v Slovenskom rozhlase, verí, že sa to podarí aj v televízii.

Machaj však nie je úplne spokojný ani so situáciou v Slovenskom rozhlase. Pritom počúvanosť všetkých jeho okruhov dosahuje spolu 25 percent. "Ak porovnávam situáciu v rozhlase a televízii, tak v rozhlase je stabilnejšia. No spokojnosť nikdy nie je," tvrdí. Plánuje sa doformátovanie Rádia Slovensko, chcú viac pracovať s moderátormi. "Vieme, že máme rezervy a budeme samozrejme pracovať na tom, aby sme ich využili."

Na druhej strane sa vedeniu nového verejnoprávneho RTVS, ktoré vzniklo od 1. januára zlúčením STV a SRo, podarilo stabilizovať ekonomickú situáciu. "Minulý rok o takomto čase mala televízia stratu osem miliónov eur. Momentálne sme v takmer rovnakom zisku, takže máme zdroje na to, aby sme mohli pripraviť nový program," dodal v rozhovore pre agentúru SITA Ľuboš Machaj.

Ľuboš Machaj do polovice septembra dočasne viedol celý - televízny aj rozhlasový program RTVS. Od 15. septembra sa šéfom televíznej časti stal dovtedajší podpredseda Rady RTVS, dlhoročný televízny športový redaktor a autor projektu Trojky Andrej Miklánek. Miklánek bol tiež konzultantom projektu Miloslavy Zemkovej. Rozhovor vznikol v čase, keď za celý program STV zodpovedal Ľ. Machaj.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najlepší slovenský výčapník má 22 rokov. Čapovať ho učila žena
  2. Ako fungujú platby mobilom? Bezpečnosť majú na prvom mieste
  3. Československý make-up stále dobýja svet
  4. Last minute tipy: Top ponuky na koniec leta
  5. Zaspomínajte si na detstvo s tradičnými pochúťkami
  6. Tajné funkcie áut: vedeli ste o nich?
  7. Najväčšia konferencia o doprave v SR sa už blíži
  8. Barbados, Portoriko: Plavte sa Južným Karibikom (letenka v cene)
  9. Posezónna špeciálna ponuka na špičkové japonské klimatizácie
  10. Do čoho obliekate svoje deti? Nekvalitnými materiálmi im škodíte
  1. Ako fungujú platby mobilom? Bezpečnosť majú na prvom mieste
  2. Československý make-up stále dobýja svet
  3. Najlepší slovenský výčapník má 22 rokov. Čapovať ho učila žena
  4. Last minute tipy: Top ponuky na koniec leta
  5. Mimoriadny úspech na medzinárodnej súťaži v Číne
  6. Zaspomínajte si na detstvo s tradičnými pochúťkami
  7. Filmári objavili skryté krásy Novej Bane – tu je video
  8. IT je dokonalá ukážka slovenskej kreativity. Prvá časť
  9. Tajné funkcie áut: vedeli ste o nich?
  10. Najväčšia konferencia o doprave v SR sa už blíži
  1. Tajné funkcie áut: vedeli ste o nich? 60 155
  2. Last minute tipy: Top ponuky na koniec leta 12 660
  3. Horúčavy na Slovensku budú častejšie. Koľko stupňov dosiahnu? 10 243
  4. Oslava prvého miliónu dopadla šokujúco 9 527
  5. Do čoho obliekate svoje deti? Nekvalitnými materiálmi im škodíte 8 927
  6. Barbados, Portoriko: Plavte sa Južným Karibikom (letenka v cene) 7 684
  7. Najväčšia konferencia o doprave v SR sa už blíži 6 680
  8. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Mexiku? 6 597
  9. Zaspomínajte si na detstvo s tradičnými pochúťkami 5 619
  10. Malebné severné Taliansko: Hory, jazerá, krásne mestá aj móda 4 765

Téma: RTVS


Článok je zaradený aj do ďalších tém Rozhovory z denníka SME

Hlavné správy zo Sme.sk

Threema je anonymná, ale prokurátori sú presvedčení, že správy sú od Kočnera

Policajti neprelomili šifrovanie, Tóth im odovzdal Kočnerov mobil.

Marian Kočner a aplikácia Threema.
Podcast Dobré Ráno
Komentár šéfredaktorky

Nemôžu zo seba vyvrátiť Kočnera ako pokazené jedlo

Kočner nie je fikcia, nie je vymyslená Marvelovská figúrka.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Okrúhly stôl na summite.

Neprehliadnite tiež

Najlepší slovenský výčapník má 22 rokov. Čapovať ho učila žena

Ako ovplyvňuje tržby podniku dobre načapované pivo.

Smer navrhuje automat na určenie minimálnej mzdy

Minimálna mzda má byť 60 percent z priemernej.

Ilustračné foto.

Výhľad nemeckej ekonomiky je mimoriadne neistý

Guvernér Bundesbanky, Jens Weidmann, nevidí dôvod na paniku.

Šéf nemeckej centrálnej banky Jens Weidmann.
Ilustračné foto.