Značku Budweiser môžu v Británii používať Anheuser-Busch aj Budvar

Podľa reklamného sloganu americkej pivovarníckej spoločnosti Anheuser-Busch existuje len jedno pivo Budweiser.

LUXEMBURG. V Británii to však ani v budúcnosti platiť nebude, keďže Európsky súdny dvor v Luxemburgu dnes rozhodol, že v tejto krajine budú môcť ochrannú známku Budweiser používať naďalej ako Anheuser-Busch, tak aj česká pivovarnícka firma Budvar.

Britskí spotrebitelia sú roky zvyknutí na to, že v ich krajine existujú vedľa seba dva výrobky pod touto značkou. Česká firma uviedla svoje pivo na britský trh v roku 1973 a Američania o rok neskôr. V roku 2000 obe získali právo na používanie značky Budweiser.

V roku 2005 ale Anheuser-Busch požiadal britský registračný úrad, aby českej spoločnosti práva na ochrannú známku zrušil. Britské súdy žiadosť zamietli a dnes ju zamietol aj Európsky súdny dvor. Podľa súdu sú britskí konzumenti piva schopní rozlíšiť produkty firiem a navyše, obe spoločnosti používali značku takmer 30 rokov v dobrej viere.

Informovala o tom agentúra AP.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 108
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 8 062
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 049
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 480
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 947
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 833
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 795
  8. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 690
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 642
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 1 304

Téma: Európska únia


Článok je zaradený aj do ďalších tém Česká republika, Britská kráľovská rodina

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Vracajú sa deväťdesiate roky a prečo sa Danko drží ruskej letky

Povedať, že Fico III a Mečiar III už sú jedna k jednej, sa ešte nedá, ale synchronizovaná akcia proti Kiskovi je porovnateľná iba a len s únosom mladého Kováča.

KOMENTÁRE

Chvála hromadnej dopravy

Tie rozhovory, ktoré nevymyslíš a situácie, ktoré ťa zaskočia.

Neprehliadnite tiež

Do Prahy dorazili čínske bicykle ofo, ide o najväčšiu bikesharingovú službu na svete

Obyvatelia Prahy môžu zadarmo jazdiť na bicykloch od firmy ofo. Stačí im na to len mobilný telefón.

V Bratislave otvorili pizzeriu Domino´s, druhú najväčšiu sieť na svete

Pizzeria Domino´s má v hlavnom meste problém s doručovaním.

Čoskoro prijme Slovensko eurosmernicu ATAD, ktorá má prispieť k férovému zdaneniu

Cieľom smernice je aj uľahčiť výmenu informácií medzi finančnými spravodajskými jednotkami pri identifikácii a sledovaní podozrivých transakcií.

Eset odhalil novú špehovaciu kampaň

Novú špehovaciu kampaň zaznamenal Eset v siedmich krajinách.