Musíme byť pripravení aj na možný krach Grécka, tvrdí portugalský premiér

Bankrot Grécka by mohol mať katastrofálne následky pre Portugalsko. Preto musí byť pripravené a prijať opatrenia, aby v prípade, že k tomu dôjde, zmiernilo jeho vplyv na svoju ekonomiku.

LISABON. Vyhlásil to v rozhovore pre televíznu stanicu RTP portugalský premiér Pedro Passos Coelho.

Vláda v Lisabone sa snaží presvedčiť trhy, že situácia v krajine je iná ako v Grécku a že Portugalsko plní podmienky záchranného úveru od Európskej únie (EÚ) a Medzinárodného menového fondu (MMF).

Podľa portugalského premiéra je ďalší vývoj dlhovej krízy veľmi neistý a bankrot Grécka nemožno úplne vylúčiť.

"To by mohlo mať katastrofické dôsledky pre Portugalsko, predovšetkým z hľadiska financovania bánk a ekonomiky," vyhlásil Passos Coelho, ktorého vláda sa dostala k moci práve v čase, keď Portugalsko začalo čerpať peniaze zo záchranného úveru. Portugalsko je tretím štátom eurozóny, po Grécku a Írsku, ktorý muselo požiadať o finančnú pomoc.

Passos Coelho pripomenul, že pre krajinu je v tejto situácii prvoradé, aby plnila podmienky úveru a znížila rozpočtový deficit tak, ako sa dohodla s veriteľmi.

Vláda v Lisabone musí tento rok znížiť schodok verejných financií na 5,9 % hrubého domáceho produktu (HDP) z vlaňajších 9,1 % HDP. Podľa premiéra je teraz dôležité ukázať partnerom v eurozóne, že stálo za to pomôcť Portugalsku a že krajina je odhodlaná dosiahnuť svoje ekonomické ciele a dodržať to, na čom sa s veriteľmi dohodla.

Zdôraznil tiež, že sa už nesmú opakovať situácie, ako keď portugalský ostrov Madeira priznal, že neposkytol Lisabonu pravdivé údaje o výške svojich dlhov.

"Nehovoríme tu o vážnych (finančných) dôsledkoch zadlženia Madeiry. Ale to, čo v tomto prípade utrpelo najviac, je reputácia Portugalska," dodal.

Informovala o tom agentúra Reuters.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 664
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 968
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 106
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 824
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 669
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 446
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 098
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 020
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 857
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 472

Téma: Dlhová kríza


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.