Zisk svetových aerolínií by mohol klesnúť o 30 percent

Zisk svetových aerolínií klesne v budúcom roku pravdepodobne až o takmer 30 %, tvrdí v najnovšej prognóze Medzinárodné združenie pre leteckú dopravu.

SINGAPUR. Zisk svetových aerolínií klesne v budúcom roku pravdepodobne až o takmer 30 %, tvrdí v najnovšej prognóze Medzinárodné združenie pre leteckú dopravu (IATA). Dôvodom sú očakávané vyššie náklady v dôsledku vyššej ceny palív, ako aj slabá ekonomika, pokračujúca dlhová kríza v Európe a rastúci tlak zo strany nízkonákladových aerolínií.

Podľa IATA sa zisk leteckého priemyslu zníži na budúci rok z tohtoročných odhadovaných 6,9 miliardy USD (5,06 miliardy eur) na zhruba 4,9 miliardy USD, čo znamená pokles o 29 %, povedal novinárom v Singapure výkonný riaditeľ združenia Tony Tyler.

Na druhej strane najnovší odhad pre tento rok je podstatne lepší než prognóza, ktorú IATA zverejnila v júni a kedy predpokladala zisk na úrovni 4 miliardy USD. Pod lepšiu prognózu sa podpísal vyšší počet cestujúcich.

Združenie zastupujúce 230 aerolínií, ktoré sa na celkovej leteckej preprave vo svete podieľajú 93 %, očakáva, že tržby leteckého priemyslu dosiahnu v budúcom roku 632 miliárd USD oproti tohtoročnému odhadu na úrovni 594 miliárd USD. Zvýšia sa však aj náklady, a to z tohtoročných 579 miliárd USD na 620 miliárd USD.

"Zdá sa, že smerujeme k ďalšiemu náročnému roku," povedal Tyler, bývalý šéf hongkonských aerolínií Cathay Pacific. Dôvodom sú najmä vysoké náklady na palivá. Podľa IATA by tieto náklady mali v nasledujúcom roku vzrásť o 14 % na 201 miliárd USD, čo z celkových nákladov leteckých spoločností predstavuje okolo 32 %. Zároveň sa očakáva ďalšie spomalenie rastu počtu pasažierov.

V budúcom roku by mali aerolinky podľa IATA prepraviť 2,96 miliardy cestujúcich oproti tohtoročnej prognóze na úrovni 2,83 miliardy. Oproti súčasnému roku to teda znamená spomalenie tempa rastu, keďže tohtoročný odhad znamená rast v porovnaní s rokom 2010 o 5,9 %, zatiaľ čo v budúcom roku bude rast predstavovať 4,6 %.

Informovala o tom agentúra AP.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  2. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  3. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  4. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  10. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  1. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  2. Študenti stredných a vysokých škôl môžu získať na účet 1000€
  3. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  4. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  5. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  6. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  7. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  8. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  9. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  10. Leto nekončí!
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 222
  2. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 3 043
  3. Ako sme jazdili v socializme 1 945
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 782
  5. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 497
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 424
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 256
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 247
  9. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 170
  10. Leto nekončí! 835

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Slovensko inú možnosť ako jadro Únie nemá, Fico to vie

Krajiny bez eura budú strácať vplyv, Slovensko začína v regióne viesť debatu o budúcnosti EÚ.

DOMOV

Plavčan urobil nezvyčajnú vec. Oznámil Kiskovi, kedy končí

Fico naťahovanie času nekomentoval.

Neprehliadnite tiež

Jaguar bude v Nitre väčší, zamestná šesťtisíc ľudí a vyrábať bude batérie

Britská automobilka potrebuje batérie, do roku 2020 chce mať každé druhé auto elektrické.

O 13. a 14. plate už nahlas hovorí aj Smer. Kto, kedy a ako ho dostane

Koaličné strany sa zrejme dohodnú na úľavách pre firmy, ktoré vyplácajú ľuďom trináste a štrnáste platy.

Neistota okolo leteckej dopravy po brexite môže spôsobiť pokles letov

Nie je jasné, či Británia zostane členom Európskeho leteckého úradu, ktorý dohliada na dodržiavanie zákonov o bezpečnosti leteckej dopravy.

Do Česka mieri rekordný počet ojazdených áut. Zbavujú sa ich Nemci

Priemerný vek auta v susednom Česku prekročil pätnásť rokov, európsky priemer je pritom deväť rokov.