Boeing a Airbus sa po teroristických útokoch dostali už do konsolidačnej fázy

Hamburg/Farnbourough 18. júla (TASR) - Desať mesiacov po teroristických útokoch v Spojených štátoch sa situácia dvoch hlavných výrobcov civilných dopravných ...

Hamburg/Farnbourough 18. júla (TASR) - Desať mesiacov po teroristických útokoch v Spojených štátoch sa situácia dvoch hlavných výrobcov civilných dopravných lietadiel na svete, Boeingu a Airbusu, skonsolidovala. Spolu majú vo svojich zákazkových knihách objednávky od zákazníkov na 2800 strojov. Prvýkrát v histórii je európsky Airbus v lepšej situácii než americký Boeing. Airbus registruje 1531 objednávok a Boeing 1269.

Výrobcovia lietadiel majú svoje výrobné kapacity vyťažené na 4-5 rokov. Airbus plánuje vyrobiť tento rok 300 strojov a jeho konkurent 380. Na budúci rok vyrobia po 300 lietadiel. Ich ročný počet začnú postupne zvyšovať od roku 2004.

Nosným modelom Airbusu je A320, ktorého už vyrobil 1000 kusov a na ďalších 524 má záväzné objednávky. Stroj na krátke a stredne dlhé trate je hlavným zdrojom jeho zisku. Z hľadiska prevádzkovania je najvýhodnejší veľkokapacitný model A330-200, ktorý je predchodcom konštruovaného modelu A380 pre 555 cestujúcich. Prototyp superjumba vzlietne v roku 2004. Pre jeho montáž tento utorok oficiálne začali budovať montážnu halu na okraji francúzskeho Toulouse. Airbus na A380 zaknihoval už 97 záväzných objednávok. Ako prvá spoločnosť ho dostane Singapur Airlines, ktorá ho od roku 2006 nasadí na svoje pravidelné linky.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  5. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  7. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  8. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  9. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  10. Stavebná fakulta STU pozýva na Deň otvorených dverí!
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 337
  2. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 7 231
  3. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 999
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 106
  5. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 706
  6. Kam do tepla v januári? 2 380
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 338
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 059
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 228
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa 1 150

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Exekučná amnestia sa blíži, štát by odpúšťal dlhy

V poisťovni Dôvera chce dlhy odpustiť štyritisíc ľudí. Či sa s Unionom pripoja k amnestii, ktorú pripravuje štát, zatiaľ nepovedali.

ŠPORT

Sagan začal šprintovať príliš skoro, skončil štvrtý

Slovenský cyklista je v celkovom poradí na Tour Down Under na treťom mieste.

Neprehliadnite tiež

Nestlé predáva divíziu cukroviniek v USA za skoro tri miliardy dolárov

Švajčiarsky gigant Nestlé predáva americkú divíziu cukroviniek talianskej firme Ferrero.

Harmonizovaná miera inflácie dosiahla v decembri dve percentá

Priemerná ročná miera inflácie mala hodnotu 1,4 percenta.

Uber zavedie v Británii povinné prestávky pre vodičov

Uber bojuje o udržanie svojich aktív v Londýne.

Sedadlá pre Boeing? Trenčín by ich mohol vyvíjať (rozhovor)

Spoločnosť Adient vyrába sedadlá pre automobilový priemysel. Chce však vstúpiť do leteckého biznisu.