AKTUALIZOVANÉ 16:45

ECB podľa očakávaní úrokové sadzby nezmenila

Európska centrálna banka (ECB) vo štvrtok signalizovala, že pozastavuje cyklus zvyšovania úrokových sadzieb, keď vyhlásila, že inflácia v eurozóne už viac nepredstavuje zvyšujúce sa riziko a ekonomický rast bude v najlepšom prípade iba veľmi pomalý.

FREANKFURT.

"Očakávame, že ekonomika eurozóny bude rásť mierne, vystavená obzvlášť vysokej neistote a zvýšeným rizikám poklesu," povedal šéf ECB Jean-Claude Trichet po tom, ako banka na svojom štvrtkovom zasadnutí ponechala svoju hlavnú úrokovú sadzbu na nezmenenej úrovni 1,5 %.

Inflácia by mala podľa Tricheta klesnúť v roku 2012 pod 2 % a riziká spojené s cenami sú podľa neho "vyrovnané".

ECB ďalej znížila svoju prognózu rastu hrubého domáceho produktu (HDP) eurozóny v tomto roku na 1,4 až 1,8 %. V júni pritom uvádzala, že ekonomika bloku bude rásť v rozmedzí 1,5 až 2,3 %.

V budúcom roku má byť rast na úrovni 0,4 až 2,2 %, pričom pôvodne banka uvádzala rast v rozmedzí 0,6 až 2,8 %. Podľa najnovšieho odhadu banky inflácia klesne v budúcom roku na 1,2 až 2,2 %.

ECB zvýšila úrokové sadzby v apríli a júli a tvorcovia menovej politiky naznačovali, že sa ráta s ďalším rastom úrokov.

Zhoršenie ekonomiky a dlhovej krízy však výhľad dramaticky zmenili. Inflácia síce minulý mesiac zostala na úrovni 2,5 %, čiže podstatne nad želanou hranicou maximálne 2 %, ale obavy z oslabujúceho ekonomického rastu sú také výrazné, že finančné trhy predpokladajú zníženie úrokových sadzieb v eurozóne už v decembri.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 170
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 260
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 140
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 047
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 802
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 559
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 353
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 149
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 848
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 605

Téma: Európska únia


Hlavné správy zo Sme.sk

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred trinástimi rokmi

Víchrica zničila 19. novembra 2004 až 12-tisíc hektárov lesa.

TECH

Vo vesmíre znie strašidelné pískanie. Vedci zistili, odkiaľ pochádza

Väčšina častíc je zachytená v pásoch.

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil diktátor.

Neprehliadnite tiež

O novom sídle liekovej agentúry sa rozhodne v pondelok

Bratislava sa uchádza o sídlo EMA.

Zamestnanci uprednostňujú finančné benefity, poteší aj služobné auto

Ukázal to najnovší prieskum personálnej spoločnosti Grafton Slovakia.

Talianske elektrické motorky prídu aj na rakúsky trh

Najlepší motocykel EMC sa volá Ego a znalci ho označujú ako "Teslu medzi motorkami".

Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Feunteun z Renaultu.