Saab požiadal súd o ochranu pred veriteľmi

Swedish Automobile už niekoľko mesiacov nie je schopná zohnať dostatok peňazí ani na financovanie výroby, ani na platy zamestnancov.

(Zdroj: Ilustračné - SITA/AP)

ŠTOKHOLM. Švédska automobilka Saab dnes požiada súd o ochranu pred veriteľmi, aby mohla pristúpiť k reorganizácii firmy.

Oznámila to spoločnosť Swedish Automobile (niekdajší Spyker), ktorá Saab začiatkom minulého roka kúpila od amerického koncernu General Motors a zachránila ho pred bankrotom.

Saab však musel v apríli tohto roka zastaviť výrobu po tom, ako mu subdodávatelia pre nezaplatené faktúry odmietli poskytnúť ďalšie komponenty, kým neuhradí predchádzajúce dlhy.

Spoločnosť síce našla potenciálnych investorov, ktorými sú dve čínske automobilky, ale stále čaká na súhlas regulačných úradov s ich vstupom do firmy.

Podľa švédskych novín Dagens Industri jeden z investorov, Youngman Zhejiang Youngman Lotus Automobile, má problémy získať oficiálny súhlas so vstupom do Saabu.

Oveľa pravdepodobnejším kandidátom na jeho záchranu sa tak stáva štátny čínsky podnik BAIC.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  2. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  3. Legendárna Transsibírska magistrála
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  7. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  8. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  10. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 11 737
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 8 767
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 5 250
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 4 704
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 511
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 1 863
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 821
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 670
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 607
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 037

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Komédia na súdoch: prečo nie sú prípady Majského a Čuňu uzavreté

Treba sa pýtať, kde sme – ako súdruhovia z NDR – urobili chybu.

ŠPORT

Slovenskí hokejisti prehrali s Rusmi po predĺžení na turnaji v Nórsku

Slovákom patrí priebežne druhé miesto.

KOMENTÁRE

Prečo sa v kostoloch nediskutuje

Chromík a Kuffa kázali proti Istanbulskému dohovoru. Vraj veď násilie na ženách nikto nechce.

Neprehliadnite tiež

BMW postaví v Česku nové skúšobné centrum, budú v ňom testovať aj autonómne riadenie

Automobilka BMW má aktuálne tri testovacie centrá v Bavorsku, Francúzsku a vo Švédsku.

Křetínského EPH bude v Taliansku najväčším výrobcom elektriny z biomasy

Transakcia je súčasťou strategického plánu skupiny. Ide o druhú investíciu do oblasti energetického využitia biomasy po britskom projekte Lynemouth.

Tauris: Test spišských párkov mohol byť zmanipulovaný

Podľa spoločnosti to má dokazovať aj mlčanie jeho autorov, ktorí doteraz nezverejnili svoju metodiku.

Najväčšiu kúpnu silu mali vlani Luxemburčania, Slováci sú pod priemerom EÚ

Spotreba obyvateľov Luxemburska bola o 32 percent vyššia, ako bol priemer v Únie.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.