Rozhodnutie o prechode regionálnych železníc na VÚC sa odkladá

Rozhodnutie o prechode regionálnej železničnej dopravy na vyššie územné celky (VÚC) sa odkladá o päť rokov, na rok 2016.

BRATISLAVA. Zavádza to novela zákona o doprave na dráhach z dielne Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR, ktorú dnes posunuli do druhého čítania poslanci Národnej rady (NR) SR.

"Bolo treba nájsť odvahu a zrealizovať presun, respektíve ho v novele úplne zrušiť. Ale nechať tam rok 2016, čo je ďaleký rok po voľbách, je chabé stanovisko rezortu, ktoré ma tieto kompetencie," okomentoval odloženie rozhodnutia počas rozpravy opozičný poslanec a bývalý šéf ministerstva dopravy Ľubomír Vážny (Smer-SD). Takýto "vágny" stav tak podľa neho neprinesie nič ani štátu, ani VÚC-kam.

Ako ďalej vysvetlil Vážny, celá chyba nastala pri oddelení Slovenskej autobusovej dopravy (SAD) od štátu a pridelení do kompetencií VÚC, pričom železnice štátu zostali. Štát tak duplicitne platí za výkony vo verejnom záujme, priamo za železnice a nepriamo cez spotrebné dane VÚC.

"Mňa to ako ministra hnevalo. Mali sme šnúru rokovaní s VÚC, rok a pol sme rokovali, na záver VÚC tento prechod regionálnych železníc odmietli," dodal. Následne ministerstvo pod jeho vedením pripravilo zákon s presunom týchto kompetencií, terajší šéf rezortu Ján Figeľ však rozhodnutie odkladá.

Podľa Figeľových slov robí teraz ministerstvo dôležitejšie a potrebnejšie kroky. "To, čo sa usilujeme, je iná alternatíva - revitalizácia železničnej dopravy tak, aby bola atraktívnejšia," zdôraznil.

Ministerstvo dopravy sa chce následne presunom kompetencií zaoberať niekedy v horizonte roku 2016. "Kraje na to teraz nemajú, či na to budú mať potom, neviem," uviedol. Dodal, že presun kompetencií je v podstate v aktuálnej situácii zbavenie sa zodpovednosti.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 673
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 731
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 101
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 051
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 183
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 623
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 620
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 446
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 433
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 046

Téma: Vlaky


Článok je zaradený aj do ďalších tém Železnice Slovenskej republiky

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: Termíny sú šibeničné, zmluvu na migy budeme musieť predĺžiť

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.