HDP eurozóny aj celej EÚ sa v 2. kvartáli zvýšil o 0,2 %

Hrubý domáci produkt (HDP) eurozóny aj celej 27-člennej Európskej únie (EÚ) sa v 2. štvrťroku 2011 oproti predchádzajúcemu kvartálu zvýšil zhodne o 0,2 % tak, ako to naznačoval rýchly odhad.

BRUSEL. Vyplýva to zo spresnených výsledkov európskeho štatistického úradu Eurostat.

Na porovnanie, v prvých troch mesiacoch 2011 vzrástol výkon hospodárstva eurozóny medzikvartálne o 0,8 % a celej EÚ o 0,7 %.

V medziročnom porovnaní a po očistení od sezónnych vplyvov stúpol HDP eurozóny za tri mesiace do konca júna 2011 o 1,6 % a celej únie o 1,7 %. To je spomalenie oproti predchádzajúcemu kvartálu, keď sa výkon hospodárstva menovej únie aj 27-člennej EÚ zvýšil medziročne zhodne o 2,4 %.

Slovenská ekonomika v období apríl - jún 2011 na sezónne upravenej báze expandovala v 2. štvrťroku podľa Eurostatu medziročne o 3,5 % a medzikvartálne o 0,9 %.

Zo štatistík ďalej vyplýva, že výdavky domácností sa v 2. štvrťroku 2011 oproti predchádzajúcemu kvartálu znížili v eurozóne o 0,2 % a v EÚ o 0,1 % a tvorba hrubého fixného kapitálu v krajinách, ktoré zaviedli spoločnú menu, v sledovanom období vzrástla o 0,2 % a v EÚ o 1,8 %.

Export sa v 2. štvrťroku zvýšil, a to v prípade eurozóny o 1 % a celej únie o 0,6 %, zatiaľ čo import do euroregiónu stúpol medzikvartálne o 0,5 % a do EÚ o 0,4 %.

Informoval o tom Eurostat.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  6. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 561
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 152
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 640
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 2 627
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 914
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 158
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 156
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 145
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 982
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 932

Téma: Európska únia


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Čo je nové na SME

Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý. Kandidáti na župana budú odpovedať na vaše otázky

SMEnaživo: Príďte diskutovať s kandidátmi na bratislavského župana.

Neprehliadnite tiež

Volvo Cars natlačí do závodu v Južnej Karolíne miliardu dolárov

Volvo je v poradí tretím veľkým výrobcom áut, ktorý prichádza do Južnej Karolíny.

Čínská Alibaba chce vybudovať globálnu logistickú sieť, investuje miliardy

Alibaba, ktorá patrí k jednej z najhodnotnejších spoločností v Ázii, profituje z pokračujúceho apetítu čínskych spotrebiteľov.

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Domáce výrobky už nebudú neznáme. Tesco im venuje regál

Projekt na podporu domácich výrobcov už ohlásil aj obchodný reťazec Kaufland.