Figeľ: Slovensko má priveľa priorít

Slovenská republika potrebuje menej priorít a viac skutočných priorít. Povedal to dnes v Bratislave prvý podpredseda vlády SR a šéf rezortu dopravy Ján Figeľ (KDH) po rokovaní s eurokomisárom pre regionálnu politiku Johannesom Hahnom na tému čerpania euro

BRATISLAVA. fondov.

"Dnes máme 11 operačných programov, čo je rekord medzi štátmi únie, čo samo o sebe už relativizuje váhu priorít. Menej v tomto prípade je viac, lebo ak je to sústredené, znamená to aj účinnejšie investície a celkový rozvoj," pokračoval Figeľ.

Bývalý slovenský eurokomisár sa s Hahnom rozprával o témach, ktoré sú aktuálne pre región strednej Európy, ale aj celej Európskej únie. Počas rokovaní zaznela aj otázka implementácie súčasného národného strategického referenčného rámca a čerpania eurofondov po roku 2014. Prvý podpredseda vlády SR pri tejto príležitosti otvoril aj tému dopravného operačného programu. "Doprava určite bude jednou z priorít aj preto, lebo je nedobudovaná, ale aj preto, lebo má mnohonásobný dosah na všetky oblasti - ekonomickú, sociálnu, regionálnu, a samozrejme, aj medzinárodnú," zdôraznil Figeľ.

Podľa Hahna sa pre roky 2014 až 2020 na výstavbu dopravnej infraštruktúry predbežne počíta pre Slovensko s čiastkou 3,7 miliardy eur. Eurokomisár pri tejto príležitosti spomenul význam Dunajskej stratégie, ako aj potrebu začať napĺňať jej viac ako 100-bodový plán krokov, ktoré už boli dohodnuté. "Využitie Dunaja na dopravné potreby v súčasnosti predstavuje menej ako 10 percent z jeho potenciálu. To je čosi, čo by sme chceli zmeniť. Nielen z ekonomických, ale aj ekologických dôvodov," poukázal Hahn.

Slovensko v súčasnosti dostáva približne 11,6 miliardy eur v rámci štrukturálnych fondov a podľa eurokomisára Európska komisia (EK) predpokladá, že by sa táto čiastka nemala zmeniť ani v období po roku 2014. Zároveň uviedol, že EK má pripravený aj fond s čiastkou približne 40 miliárd eur, ktorá by mala slúžiť na zlepšenie vzájomných dopravných prepojení medzi niektorými krajinami.

Veľký význam Hahn prikladá investíciám do malých a stredných podnikov. Svoj postoj ilustroval na tom, že ich počet v súčasnosti zodpovedá v pomere 1:1 v porovnaní s nezamestnanými ľuďmi v EÚ. "Ak by ste tento problém ponechali na 500 najväčších podnikov, každý z nich by musel zamestnať dodatočne 46.000 ľudí, čo je nepredstaviteľné. Stredné a malé podniky sú chrbtovou kosťou slovenskej a európskej ekonómie, a preto je dôležité investovať do nich," uviedol.

Vláda SR by sa mala na rokovaní ministerskej rady témou eurofondov a ich čerpania zaoberať už tento štvrtok (8.9.). "Zhodnotíme jednotlivé operačné programy, aký progres sa v nich deje, čo treba ešte prijať, lebo je to zodpovednosť jednotlivých rezortov. Ale v niektorých prípadoch, aj ako pán Hahn povedal, Slovensko musí pridať," uzavrel Figeľ.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Rastie nám pokrivená generácia?
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 502
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 149
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 2 753
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 637
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 907
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 162
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 145
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 140
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 987
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 928

Téma: Koaličná kríza SNS a SMER (2017)


Článok je zaradený aj do ďalších tém Kauza Plavčan a eurofondy, Eurofondy (Ekonomika), Eurofondy (Profit)

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Chcel byť námorníkom, školí kapitánov. Z lásky k Dunaju si urobil živobytie

Význam vodného turizmu sme nedocenili, chýbajú služby, tvrdí Komárňan Marián Molnár

KOMENTÁRE

Menej rande, alkoholu aj sexu. Súčasná doba predlžuje dospievanie

Dnes je dvadsaťpäťka novou osemnástkou, tvrdí dlhodobý výskum adolsentov.

EKONOMIKA

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Neprehliadnite tiež

Volvo Cars natlačí do závodu v Južnej Karolíne miliardu dolárov

Volvo je v poradí tretím veľkým výrobcom áut, ktorý prichádza do Južnej Karolíny.

Čínská Alibaba chce vybudovať globálnu logistickú sieť, investuje miliardy

Alibaba, ktorá patrí k jednej z najhodnotnejších spoločností v Ázii, profituje z pokračujúceho apetítu čínskych spotrebiteľov.

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Domáce výrobky už nebudú neznáme. Tesco im venuje regál

Projekt na podporu domácich výrobcov už ohlásil aj obchodný reťazec Kaufland.