Figeľ: Slovensko má priveľa priorít

Slovenská republika potrebuje menej priorít a viac skutočných priorít. Povedal to dnes v Bratislave prvý podpredseda vlády SR a šéf rezortu dopravy Ján Figeľ (KDH) po rokovaní s eurokomisárom pre regionálnu politiku Johannesom Hahnom na tému čerpania euro

BRATISLAVA. fondov.

"Dnes máme 11 operačných programov, čo je rekord medzi štátmi únie, čo samo o sebe už relativizuje váhu priorít. Menej v tomto prípade je viac, lebo ak je to sústredené, znamená to aj účinnejšie investície a celkový rozvoj," pokračoval Figeľ.

Bývalý slovenský eurokomisár sa s Hahnom rozprával o témach, ktoré sú aktuálne pre región strednej Európy, ale aj celej Európskej únie. Počas rokovaní zaznela aj otázka implementácie súčasného národného strategického referenčného rámca a čerpania eurofondov po roku 2014. Prvý podpredseda vlády SR pri tejto príležitosti otvoril aj tému dopravného operačného programu. "Doprava určite bude jednou z priorít aj preto, lebo je nedobudovaná, ale aj preto, lebo má mnohonásobný dosah na všetky oblasti - ekonomickú, sociálnu, regionálnu, a samozrejme, aj medzinárodnú," zdôraznil Figeľ.

Podľa Hahna sa pre roky 2014 až 2020 na výstavbu dopravnej infraštruktúry predbežne počíta pre Slovensko s čiastkou 3,7 miliardy eur. Eurokomisár pri tejto príležitosti spomenul význam Dunajskej stratégie, ako aj potrebu začať napĺňať jej viac ako 100-bodový plán krokov, ktoré už boli dohodnuté. "Využitie Dunaja na dopravné potreby v súčasnosti predstavuje menej ako 10 percent z jeho potenciálu. To je čosi, čo by sme chceli zmeniť. Nielen z ekonomických, ale aj ekologických dôvodov," poukázal Hahn.

Slovensko v súčasnosti dostáva približne 11,6 miliardy eur v rámci štrukturálnych fondov a podľa eurokomisára Európska komisia (EK) predpokladá, že by sa táto čiastka nemala zmeniť ani v období po roku 2014. Zároveň uviedol, že EK má pripravený aj fond s čiastkou približne 40 miliárd eur, ktorá by mala slúžiť na zlepšenie vzájomných dopravných prepojení medzi niektorými krajinami.

Veľký význam Hahn prikladá investíciám do malých a stredných podnikov. Svoj postoj ilustroval na tom, že ich počet v súčasnosti zodpovedá v pomere 1:1 v porovnaní s nezamestnanými ľuďmi v EÚ. "Ak by ste tento problém ponechali na 500 najväčších podnikov, každý z nich by musel zamestnať dodatočne 46.000 ľudí, čo je nepredstaviteľné. Stredné a malé podniky sú chrbtovou kosťou slovenskej a európskej ekonómie, a preto je dôležité investovať do nich," uviedol.

Vláda SR by sa mala na rokovaní ministerskej rady témou eurofondov a ich čerpania zaoberať už tento štvrtok (8.9.). "Zhodnotíme jednotlivé operačné programy, aký progres sa v nich deje, čo treba ešte prijať, lebo je to zodpovednosť jednotlivých rezortov. Ale v niektorých prípadoch, aj ako pán Hahn povedal, Slovensko musí pridať," uzavrel Figeľ.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 563
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 856
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 488
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 115
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 003
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 977
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 772
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 509
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 297
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 889

Téma: Koaličná kríza SNS a SMER (2017)


Článok je zaradený aj do ďalších tém Kauza Plavčan a eurofondy, Eurofondy (Ekonomika), Eurofondy (Profit)

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Nemecký tím zachránil najmenej pravdepodobný darca. Diktátor

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Zamestnanci uprednostňujú finančné benefity, poteší aj služobné auto

Ukázal to najnovší prieskum personálnej spoločnosti Grafton Slovakia.

Talianske elektrické motorky prídu aj na rakúsky trh

Najlepší motocykel EMC sa volá Ego a znalci ho označujú ako "Teslu medzi motorkami".

Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Feunteun z Renaultu.

Rusko súhlasilo s reštrukturalizáciou dlhu Venezuely, splácanie potrvá desať rokov

Exprezident Chávez množstvo peňazí z predaja ropy míňal na rozsiahle sociálne programy.