Figeľ: Slovensko má priveľa priorít

Slovenská republika potrebuje menej priorít a viac skutočných priorít. Povedal to dnes v Bratislave prvý podpredseda vlády SR a šéf rezortu dopravy Ján Figeľ (KDH) po rokovaní s eurokomisárom pre regionálnu politiku Johannesom Hahnom na tému čerpania euro

BRATISLAVA. fondov.

"Dnes máme 11 operačných programov, čo je rekord medzi štátmi únie, čo samo o sebe už relativizuje váhu priorít. Menej v tomto prípade je viac, lebo ak je to sústredené, znamená to aj účinnejšie investície a celkový rozvoj," pokračoval Figeľ.

Bývalý slovenský eurokomisár sa s Hahnom rozprával o témach, ktoré sú aktuálne pre región strednej Európy, ale aj celej Európskej únie. Počas rokovaní zaznela aj otázka implementácie súčasného národného strategického referenčného rámca a čerpania eurofondov po roku 2014. Prvý podpredseda vlády SR pri tejto príležitosti otvoril aj tému dopravného operačného programu. "Doprava určite bude jednou z priorít aj preto, lebo je nedobudovaná, ale aj preto, lebo má mnohonásobný dosah na všetky oblasti - ekonomickú, sociálnu, regionálnu, a samozrejme, aj medzinárodnú," zdôraznil Figeľ.

Podľa Hahna sa pre roky 2014 až 2020 na výstavbu dopravnej infraštruktúry predbežne počíta pre Slovensko s čiastkou 3,7 miliardy eur. Eurokomisár pri tejto príležitosti spomenul význam Dunajskej stratégie, ako aj potrebu začať napĺňať jej viac ako 100-bodový plán krokov, ktoré už boli dohodnuté. "Využitie Dunaja na dopravné potreby v súčasnosti predstavuje menej ako 10 percent z jeho potenciálu. To je čosi, čo by sme chceli zmeniť. Nielen z ekonomických, ale aj ekologických dôvodov," poukázal Hahn.

Slovensko v súčasnosti dostáva približne 11,6 miliardy eur v rámci štrukturálnych fondov a podľa eurokomisára Európska komisia (EK) predpokladá, že by sa táto čiastka nemala zmeniť ani v období po roku 2014. Zároveň uviedol, že EK má pripravený aj fond s čiastkou približne 40 miliárd eur, ktorá by mala slúžiť na zlepšenie vzájomných dopravných prepojení medzi niektorými krajinami.

Veľký význam Hahn prikladá investíciám do malých a stredných podnikov. Svoj postoj ilustroval na tom, že ich počet v súčasnosti zodpovedá v pomere 1:1 v porovnaní s nezamestnanými ľuďmi v EÚ. "Ak by ste tento problém ponechali na 500 najväčších podnikov, každý z nich by musel zamestnať dodatočne 46.000 ľudí, čo je nepredstaviteľné. Stredné a malé podniky sú chrbtovou kosťou slovenskej a európskej ekonómie, a preto je dôležité investovať do nich," uviedol.

Vláda SR by sa mala na rokovaní ministerskej rady témou eurofondov a ich čerpania zaoberať už tento štvrtok (8.9.). "Zhodnotíme jednotlivé operačné programy, aký progres sa v nich deje, čo treba ešte prijať, lebo je to zodpovednosť jednotlivých rezortov. Ale v niektorých prípadoch, aj ako pán Hahn povedal, Slovensko musí pridať," uzavrel Figeľ.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Neviete si rady s vaším ročným vyúčtovaním? Pomôže vám FiiFree
  2. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  3. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  4. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  5. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  6. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  7. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  8. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  9. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  10. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 16 996
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 15 735
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 11 017
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 8 681
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 746
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 573
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 462
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 856
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 654
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 2 862

Hlavné správy zo Sme.sk

TECH

Miliardy ľudí čoskoro zažijú nevídanú klímu

Klimatická zmena prebieha nad zemou rýchlejšie ako nad oceánmi. Takmer polovica dnes žijúcich ľudí zažije podnebie aké nepoznáme

Neprehliadnite tiež

Diaľnica D1 v úseku Turany - Hubová povedie cez tunel

Štát vydal záverečné stanovisko z procesu posudzovania vplyvov na životné prostredie.

Česku dlhujú krajiny miliardy korún, najviac Kuba

Veľmi často ide o dlhy zdedené po bývalej ČSSR.

Členské štáty podporili zmenu pravidiel pri testovaní áut

Reforma je tiež reakciou na škandál automobilky Volkswagen.

Hyundai chce zlepšiť svoju pozíciu v Číne

Nie tak dávno bol Hyundai a Kia na 3. mieste v rebríčku predaja zahraničných automobiliek.