Figeľ: Slovensko má priveľa priorít

Slovenská republika potrebuje menej priorít a viac skutočných priorít. Povedal to dnes v Bratislave prvý podpredseda vlády SR a šéf rezortu dopravy Ján Figeľ (KDH) po rokovaní s eurokomisárom pre regionálnu politiku Johannesom Hahnom na tému čerpania euro

BRATISLAVA. fondov.

"Dnes máme 11 operačných programov, čo je rekord medzi štátmi únie, čo samo o sebe už relativizuje váhu priorít. Menej v tomto prípade je viac, lebo ak je to sústredené, znamená to aj účinnejšie investície a celkový rozvoj," pokračoval Figeľ.

Bývalý slovenský eurokomisár sa s Hahnom rozprával o témach, ktoré sú aktuálne pre región strednej Európy, ale aj celej Európskej únie. Počas rokovaní zaznela aj otázka implementácie súčasného národného strategického referenčného rámca a čerpania eurofondov po roku 2014. Prvý podpredseda vlády SR pri tejto príležitosti otvoril aj tému dopravného operačného programu. "Doprava určite bude jednou z priorít aj preto, lebo je nedobudovaná, ale aj preto, lebo má mnohonásobný dosah na všetky oblasti - ekonomickú, sociálnu, regionálnu, a samozrejme, aj medzinárodnú," zdôraznil Figeľ.

Podľa Hahna sa pre roky 2014 až 2020 na výstavbu dopravnej infraštruktúry predbežne počíta pre Slovensko s čiastkou 3,7 miliardy eur. Eurokomisár pri tejto príležitosti spomenul význam Dunajskej stratégie, ako aj potrebu začať napĺňať jej viac ako 100-bodový plán krokov, ktoré už boli dohodnuté. "Využitie Dunaja na dopravné potreby v súčasnosti predstavuje menej ako 10 percent z jeho potenciálu. To je čosi, čo by sme chceli zmeniť. Nielen z ekonomických, ale aj ekologických dôvodov," poukázal Hahn.

Slovensko v súčasnosti dostáva približne 11,6 miliardy eur v rámci štrukturálnych fondov a podľa eurokomisára Európska komisia (EK) predpokladá, že by sa táto čiastka nemala zmeniť ani v období po roku 2014. Zároveň uviedol, že EK má pripravený aj fond s čiastkou približne 40 miliárd eur, ktorá by mala slúžiť na zlepšenie vzájomných dopravných prepojení medzi niektorými krajinami.

Veľký význam Hahn prikladá investíciám do malých a stredných podnikov. Svoj postoj ilustroval na tom, že ich počet v súčasnosti zodpovedá v pomere 1:1 v porovnaní s nezamestnanými ľuďmi v EÚ. "Ak by ste tento problém ponechali na 500 najväčších podnikov, každý z nich by musel zamestnať dodatočne 46.000 ľudí, čo je nepredstaviteľné. Stredné a malé podniky sú chrbtovou kosťou slovenskej a európskej ekonómie, a preto je dôležité investovať do nich," uviedol.

Vláda SR by sa mala na rokovaní ministerskej rady témou eurofondov a ich čerpania zaoberať už tento štvrtok (8.9.). "Zhodnotíme jednotlivé operačné programy, aký progres sa v nich deje, čo treba ešte prijať, lebo je to zodpovednosť jednotlivých rezortov. Ale v niektorých prípadoch, aj ako pán Hahn povedal, Slovensko musí pridať," uzavrel Figeľ.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 28 565
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 061
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 429
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 936
  5. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 540
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 534
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 494
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 338
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 297
  10. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 190

Téma: Koaličná kríza SNS a SMER (2017)


Článok je zaradený aj do ďalších tém Kauza Plavčan a eurofondy, Eurofondy (Ekonomika), Eurofondy (Profit)

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Obec, kde sa nestrácajú eurofondy, stavia wellness centrum

Starosta Raslavíc Marek Rakoš dokázal za dva roky vybudovať 80 pracovných miest pre sociálne slabé skupiny.

DOMOV

Kaliňák prečkáva Plavčana v zahraničí, dosiaľ šlo o jeho hlavu

Minister vnútra je už dlhšie na dovolenke.

SVET

Stala sa nehoda? Treba natáčať

Prácu záchranárov komplikujú ľudia, ktorí sa chcú pochváliť zábermi.

Neprehliadnite tiež

Viete, čo o vás píšu úverové registre a kedy je to zlé? (prehľad)

Banky aj nebankovky si pred odklepnutím úveru preverujú človeka v rôznych registroch.

Opäť sa začína hovoriť o potiahnutí Transsibírskej magistrály až do Viedne

Na predĺženie širokorozchodnej trate z Košíc do viedenského regiónu je najvhodnejší čas, myslí si spolkový minister pre infraštruktúru.

Švajčiarsko zakázalo nové registrácie áut Porsche Cayenne s naftovým motorom

Autá, ktoré už registrované sú, môžu po švajčiarskych cestách naďalej jazdiť.

Bolívar stráca na hodnote, Venezuela sa rúti do bankrotu

Šéf venezuelskej Úverovej banky predpokladá, že sa krajina dostane do kritického obdobia v októbri a v novembri.