BRATISLAVA. Cieľ zlepšiť kvalitu ovzdušia cez nižšiu spotrebu palív sa Číne nedarí napĺňať tak rýchlo, ako si naplánovala.
Najvyšší čínski predstavitelia vidia totiž ako nereálne vyrobiť milión elektromobilov do roku 2015 a dokopy päť miliónov do roku 2020, píše Financial Times. Svoje plány preto zrejme Čína prehodnotí.
Peter Huang, prognostik konzultačnej firmy IHS Automotive predpokladá, že Peking zahrnie do svojich číselných plánov aj hybridy a všetky automobily, ktoré znižujú spotrebu palív. Zatiaľ sa však ešte formálne nerozhodlo.
Analytik automobilového priemyslu tvrdí, že Peking je sklamaný z pomalého tempa , akým sa rozvíja domáci priemysel s elektromobilmi.
Najväčší čínsky výrobca elektromobilov - BYD, za ktorým stojí aj Warren Buffett, opakovane odkladal komercializáciu svojich elektromobilov. Štát síce elektromobily dotuje a niekoľko ich už je na trhu, ale iba málo zákazníkov si ich zakúpi.
„Nikdy nebolo realistické preskočiť konvenčné hybridy a okamžite elektrifikovať,“ povedal Bill Russo zo Synergistics auto consultancy v Pekingu.
Ani o hybridy nejavia ľudia v Číne veľký záujem. Toyota predala v Číne iba jeden Prius.