SME
Piatok, 5. marec, 2021 | Meniny má FridrichKrížovkyKrížovky

Napriek dotáciám je záujem o elektromobily v Číne nízky

Do roku 2015 chcela mať čínska vláda na cestách milión áut na elektrický pohon. To sa zrejme nestane.

(Zdroj: Ilustračné - TASR)

BRATISLAVA. Cieľ zlepšiť kvalitu ovzdušia cez nižšiu spotrebu palív sa Číne nedarí napĺňať tak rýchlo, ako si naplánovala.

Najvyšší čínski predstavitelia vidia totiž ako nereálne vyrobiť milión elektromobilov do roku 2015 a dokopy päť miliónov do roku 2020, píše Financial Times. Svoje plány preto zrejme Čína prehodnotí.

Peter Huang, prognostik konzultačnej firmy IHS Automotive predpokladá, že Peking zahrnie do svojich číselných plánov aj hybridy a všetky automobily, ktoré znižujú spotrebu palív. Zatiaľ sa však ešte formálne nerozhodlo.

Skryť Vypnúť reklamu

Analytik automobilového priemyslu tvrdí, že Peking je sklamaný z pomalého tempa , akým sa rozvíja domáci priemysel s elektromobilmi.

Najväčší čínsky výrobca elektromobilov - BYD, za ktorým stojí aj Warren Buffett, opakovane odkladal komercializáciu svojich elektromobilov. Štát síce elektromobily dotuje a niekoľko ich už je na trhu, ale iba málo zákazníkov si ich zakúpi.

„Nikdy nebolo realistické preskočiť konvenčné hybridy a okamžite elektrifikovať,“ povedal Bill Russo zo Synergistics auto consultancy v Pekingu.

Ani o hybridy nejavia ľudia v Číne veľký záujem. Toyota predala v Číne iba jeden Prius.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mysli na svoju budúcnosť!
  2. Láka ťa svet? Študuj v Nitre, je ako Rím na 7 pahorkoch
  3. Ako môžete zastaviť dýchavičnosť pri covide a po jeho prekonaní?
  4. Ročný magister v data science v Prahe odštartuje tvoju kariéru!
  5. Študuj na univerzite s viac ako 60 ročnou tradíciou!
  6. Ostrov Saona pri Dominikánskej republike je pravý karibský raj
  7. Nové číslo Historickej revue
  8. Porsche sa rozrastá o nový shooting brake Taycan Cross Turismo
  9. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať?
  10. Petra Vlhová venuje svoju prilbu do súťaže pre Plamienok
  1. Ako môžete zastaviť dýchavičnosť pri covide a po jeho prekonaní?
  2. Last chance to get The Slovak Spectator discounted subscription
  3. Ostrov Saona pri Dominikánskej republike je pravý karibský raj
  4. Porsche sa rozrastá o nový shooting brake Taycan Cross Turismo
  5. Nové číslo Historickej revue
  6. Veolia dostala exkluzívne do správy projekt SKY PARK
  7. AS EUBA vyhlasuje protest proti novele zákona o VŠ
  8. Firmy sa spojili s učiteľmi, rozhodli sa pomôcť chudobným žiakom
  9. Počas pandémie vzrástli obavy z právnych sporov
  10. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať?
  1. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať? 18 807
  2. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 16 254
  3. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID 13 120
  4. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými? 9 331
  5. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia 9 099
  6. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou 8 237
  7. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 7 489
  8. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami 7 204
  9. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť 6 639
  10. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 6 152
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Udalosti, ktoré definovali pandémiu koronavírusu.

20 h
Prezidentka Zuzana Čaputová.

Opäť pribudlo viac ako sto úmrtí.

12 h
Tibor Gašpar.

V kauze trenčianskeho baru obvinili Gašpara, Hraška aj Krajmera.

3 h
Cynická obluda

Kollár má prednosť

V rámci korupciou a papalášizmom nasiaknutého chaosu nazvaného očkovanie sa predbehli aj poslanci.

Neprehliadnite tiež

Vlajka USA.

Zamestnávatelia v USA vytvorili viac pracovných miest než sa očakávalo.

2 h
Ilustračné foto.

Nečinnosť spôsobuje oneskorenie výstavby obchvatu.

2 h
Ilustračná fotografia.

Na druhom mieste skončil čínsky Huawei.

3 h
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia.

Stratégiu pomenovali Accelerate.

4 h