Moody's mal pred krízou prilepšiť známky

Ratingová agentúra čelí podozreniu, že pred krízou nechala vyšší rating hypotekárnych dlhopisov, aj keď s tým analytici nesúhlasili.

BRATISLAVA. Manažéri ratingovej agentúry Moody's mali ovplyvňovať svojich analytikov a zasahovať nežiaducim spôsobom do ich práce. Tvrdí to jeden z bývalých analytikov agentúry William Harrington. Informoval o tom portál E15.cz s odvolaním sa na agentúru Reuters.

Moody's podľa Harringtona na zamestnancov tlačila, aby vydávali priaznivé odporúčania na investičné produkty odvodené od hypotekárnych úverov, pre ktoré sa počas finančnej krízy vžil názov toxické aktíva.

Správou, ktorú Harrington spísal, sa už zaoberá americká Komisia pre cenné papiere.

„Nemôžeme dostatočne vyjadriť, akú veľkú dôležitosť Moody's prikladá kvalite našich ratingov a integrite procesov, na ktorých základe sa ratingy vytvárajú,“ reagoval hovorca agentúry Michael Adler.

Dodal, že o ratingovej známke vždy rozhoduje výbor a nie sám analytik. Harrington tvrdí, že vedenie ovplyvňovalo výbory a ich stanovisko sa líšilo od súkromných názorov členov výborov.

Podobné obvinenia namierené proti Standard&Poor's skúma americké ministerstvo spravodlivosti.

Výbor amerického Senátu dospel pred časom k záveru, že agentury Moody's a Standard& Poor's prispeli k prepuknutiu finančnej krízy, pretože vydávali príliš optimistické odporúčania na cenné papiere označované ako toxické.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 836
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 022
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 105
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 738
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 597
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 440
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 080
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 029
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 853
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 560

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.