České aerolínie investujú do nákupu nových lietadiel 52 miliárd Kč

Praha 4. júla (TASR) - České Aerolínie (ČSA) a ďalší českí dopravcovia by mali do roku 2020 vynaložiť na nákup nových lietadiel s kapacitou minimálne ...

Praha 4. júla (TASR) - České Aerolínie (ČSA) a ďalší českí dopravcovia by mali do roku 2020 vynaložiť na nákup nových lietadiel s kapacitou minimálne 100 cestujúcich 1,3 miliardy USD (v prepočte asi takmer 52 miliárd Kč).

Flotila ČSA má v súčasnosti 19 Boeingov 737 a dva airbusy. Doplňuje ju 9 turbovrtuľových ATR, určených pre krátke a stredné linky. V budúcom roku ČSA počítajú s ďalším airbusom pre diaľkové lety, ale aj s nákupom menších prúdových lietadiel pre regionálnu dopravu. Park ČSA, ktorý priemerným vekom necelých šesť rokov patrí k najmladším vo svete, teda ešte omladne, píše český denník Právo.

ČR je najvýznamnejším nákupcom leteckej techniky v strednej Európe. Českí dopravcovia majú 25-% podiel na celkovom počte cestujúcich, ktorých prepravili letecké spoločnosti regiónu, a do budúcnosti počítajú najmenej s päťpercentnými medziročnými nárastmi. Dopravné prúdové lietadlá s kapacitou vyše 100 cestujúcich pritom nevlastní iba ČSA, ale aj Travela a cestovná kancelária Fischer.

"Teraz je v ČR 27 lietadiel tejto kategórie. V priebehu 20 rokov budú českí dopravcovia potrebovať ďalších 37 v hodnote okolo 1,3 miliardy USD. To je významný podiel z 215 nových lietadiel, ktoré si budú musieť v danom období obstarať letecké spoločnosti v strednej Európe, aby zaistili rast leteckej dopravy aj potrebnú obnovu svojich flotíl," tvrdí riaditeľ Airbus Industrie pre trh a obchodné plány Guy Dallery.

ČSA aj CK Fischer sa doteraz v nákupoch leteckej techniky orientovali predovšetkým na americký Boeing. Európska únia však už dala Českej republike najavo, že by mali uprednostňovať lietadlá európskej proveniencie.

(1 CZK = 1,261 SKK)

(1 USD = 50,707 SKK)

* bam zll

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 765
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 929
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 113
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 834
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 688
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 450
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 082
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 018
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 856
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 472

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.