Počet mýtnych úsekov by sa mal znížiť o polovicu

Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja rokuje s prevádzkovateľom mýta, spoločnosťou SkyToll, a.s. o už dlhšie plánovanom znížení počtu mýtnych úsekov z viac ako 1 600 zhruba o polovicu.

BRATISLAVA. Znamenalo by to zníženie počtu mýtnych transakcií a tým aj poplatkov, ktoré štát zaplatí za prevádzku mýtneho systému.

"Veríme, že v najbližších dňoch budeme môcť prezentovať dohodu, ktorá bude mať pozitívny dopad na verejné zdroje," informoval agentúru SITA riaditeľ odboru pre vzťahy s verejnosťou na ministerstve dopravy Ľubomír Tuchscher. Pôvodne chcelo ministerstvo znížiť počet mýtnych úsekov od júna, prevádzkovateľ mýta to pre krátkosť času na zmenu považoval za nereálne.

Cieľom plánovaného rozšírenia platenia mýta na všetky úseky ciest prvej triedy, pravdepodobne od budúceho roka, je podľa rezortu dopravy to, aby za ich používanie platili tí, ktorí ich reálne používajú. "Sme svedkami stavu, keď spoplatnené diaľničné úseky obchádzajú niektorí dopravcovia po nespoplatnených úsekoch na cestách prvej, druhej alebo tretej triedy. V rámci týchto úvah zvažujeme všetky za a proti," uviedol Tuchscher. Keď o tom padne rozhodnutie, ministerstvo bude o ňom informovať.

"Rozšírenie spoplatnenia na všetky cesty prvej triedy je v kompetencii ministerstva dopravy. Národná diaľničná spoločnosť prípadnú realizáciu tohto kroku podporuje," potvrdil pre agentúru SITA hovorca NDS Marcel Jánošík.

Pokiaľ ide o dopady z rozšírenia platenia mýta na hlavných cestách na dopravcov, rezort dopravy tvrdí, že má záujem na rozvoji podnikateľského prostredia a regionálneho rozvoja. Ten však podľa neho súvisí aj s kvalitnou infraštruktúrou. "Pokiaľ nebudeme mať dostatočne zabezpečené financovanie obnovy a rozvoja infraštruktúry, ďalší rozvoj môže byť obmedzený," dodalo ministerstvo dopravy.

V rámci pripravovanej úpravy mýtnych sadzieb plánuje rezort zvýhodniť ekologickejšiu dopravu, teda vozidlá, vypúšťajúce menej emisií, čo je aj záväzok SR voči Európskej únii. "Ďalšou oblasťou, o ktorej uvažujeme, je odľahčenie dopravy v špičkách. O konkrétnych zmenách ešte stále trvajú rokovania a naším zámerom je prezentovať až finálnu podobu sadzieb a nie návrhy, ktoré môžu byť ešte zmenené," uvádza ministerstvo. Podľa neoficiálnych informácií môžu byť mýtne sadzby znížené pre najekologickejšie automobily. "Úprava sadzieb mýta na ďalšie roky je zatiaľ predmetom rokovaní a návrhov," dodal Jánošík.

Ministerstvo dopravy tvrdí, že po príchode ministra Jána Figeľa zmenilo prístup k dopravcom a ide cestou otvorenosti a dialógu. "S dopravcami komunikujeme priamo a nie cez médiá. O nových sadzbách budeme s dopravcami rokovať," ubezpečil Tuchscher.

Súčasný stav preťažených ciest a nevyužitých železníc považuje ministerstvo dopravy za neutešený. Po znížení poplatku dopravcov za železničnú dopravnú cestu začiatkom tohto roka sa podľa neho hľadajú možnosti nových produktov pre železnicu. "Tranzitná doprava by mohla byť výhodne presmerovaná na železnice naprieč republikou a tak by výrazne odľahčila dopravu na cestách," predpokladá rezort dopravy.

Združenie cestných dopravcov Česmad Slovakia sa k pripravovaným zmenám v prevádzke mýtneho systému zatiaľ nechcelo vyjadrovať. Zástupcovia Únie autodopravcov Slovenska na otázky doteraz nereagovali. Dopravcovia už skôr mali výhrady voči plánovanému rozširovaniu platenia mýta na ďalšie úseky ciest prvej triedy a pri sadzbách žiadali zvýhodnenie ekologických vozidiel.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  8. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 25 987
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 942
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 713
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 566
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 360
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 155
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 047
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 018
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 927
  10. Zo stredomorskej stravy sa nepriberá 853

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Plavčan oznámil abdikáciu, z tlačovky opäť ušiel

Plavčan odstúpil z postu ministra deň po výzve Roberta Fica.

DOMOV

Tak to už nie, Béla, odkazuje Bugárovi Paška z SNS

Pašku hnevá, že ombudsmanka podporila Dúhový pochod.

SVET

Česká ambasáda v Sýrii slúži ako cestovka pre prominentov režimu

Česko má ako jediná západná krajina ambasádu v Damasku.

Neprehliadnite tiež

Na podporu kúpy elektromobilov a hybridov sa rezervovalo 1,4 mil. eur

Takzvané šrotovné na kúpu elektromobilu alebo hybridného vozidla sa pomaly míňa.

Žonglovanie s minimálnou mzdou je škodlivé a populistické, tvrdia podnikatelia

Zvyšovanie minimálnej mzdy bez ekonomických podkladov a naviazania na ukazovatele výkonu ekonomiky je škodlivé a populistické.

Air Berlin rokujú s tromi leteckými firmami o kúpe svojich aktív

Nemecké aerolínie Air Berlin, ktoré tento týždeň ohlásili bankrot, rokujú s tromi leteckými firmami, vrátane Lufthansy, v snahe nájsť kupca pre svoje aktíva.

Ericsson plánuje prepustiť približne 25-tisíc zamestnancov

Dotkne sa to podnikov mimo územia Švédska, dôvodom je úspora.