Počet mýtnych úsekov by sa mal znížiť o polovicu

Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja rokuje s prevádzkovateľom mýta, spoločnosťou SkyToll, a.s. o už dlhšie plánovanom znížení počtu mýtnych úsekov z viac ako 1 600 zhruba o polovicu.

BRATISLAVA. Znamenalo by to zníženie počtu mýtnych transakcií a tým aj poplatkov, ktoré štát zaplatí za prevádzku mýtneho systému.

"Veríme, že v najbližších dňoch budeme môcť prezentovať dohodu, ktorá bude mať pozitívny dopad na verejné zdroje," informoval agentúru SITA riaditeľ odboru pre vzťahy s verejnosťou na ministerstve dopravy Ľubomír Tuchscher. Pôvodne chcelo ministerstvo znížiť počet mýtnych úsekov od júna, prevádzkovateľ mýta to pre krátkosť času na zmenu považoval za nereálne.

Cieľom plánovaného rozšírenia platenia mýta na všetky úseky ciest prvej triedy, pravdepodobne od budúceho roka, je podľa rezortu dopravy to, aby za ich používanie platili tí, ktorí ich reálne používajú. "Sme svedkami stavu, keď spoplatnené diaľničné úseky obchádzajú niektorí dopravcovia po nespoplatnených úsekoch na cestách prvej, druhej alebo tretej triedy. V rámci týchto úvah zvažujeme všetky za a proti," uviedol Tuchscher. Keď o tom padne rozhodnutie, ministerstvo bude o ňom informovať.

"Rozšírenie spoplatnenia na všetky cesty prvej triedy je v kompetencii ministerstva dopravy. Národná diaľničná spoločnosť prípadnú realizáciu tohto kroku podporuje," potvrdil pre agentúru SITA hovorca NDS Marcel Jánošík.

Pokiaľ ide o dopady z rozšírenia platenia mýta na hlavných cestách na dopravcov, rezort dopravy tvrdí, že má záujem na rozvoji podnikateľského prostredia a regionálneho rozvoja. Ten však podľa neho súvisí aj s kvalitnou infraštruktúrou. "Pokiaľ nebudeme mať dostatočne zabezpečené financovanie obnovy a rozvoja infraštruktúry, ďalší rozvoj môže byť obmedzený," dodalo ministerstvo dopravy.

V rámci pripravovanej úpravy mýtnych sadzieb plánuje rezort zvýhodniť ekologickejšiu dopravu, teda vozidlá, vypúšťajúce menej emisií, čo je aj záväzok SR voči Európskej únii. "Ďalšou oblasťou, o ktorej uvažujeme, je odľahčenie dopravy v špičkách. O konkrétnych zmenách ešte stále trvajú rokovania a naším zámerom je prezentovať až finálnu podobu sadzieb a nie návrhy, ktoré môžu byť ešte zmenené," uvádza ministerstvo. Podľa neoficiálnych informácií môžu byť mýtne sadzby znížené pre najekologickejšie automobily. "Úprava sadzieb mýta na ďalšie roky je zatiaľ predmetom rokovaní a návrhov," dodal Jánošík.

Ministerstvo dopravy tvrdí, že po príchode ministra Jána Figeľa zmenilo prístup k dopravcom a ide cestou otvorenosti a dialógu. "S dopravcami komunikujeme priamo a nie cez médiá. O nových sadzbách budeme s dopravcami rokovať," ubezpečil Tuchscher.

Súčasný stav preťažených ciest a nevyužitých železníc považuje ministerstvo dopravy za neutešený. Po znížení poplatku dopravcov za železničnú dopravnú cestu začiatkom tohto roka sa podľa neho hľadajú možnosti nových produktov pre železnicu. "Tranzitná doprava by mohla byť výhodne presmerovaná na železnice naprieč republikou a tak by výrazne odľahčila dopravu na cestách," predpokladá rezort dopravy.

Združenie cestných dopravcov Česmad Slovakia sa k pripravovaným zmenám v prevádzke mýtneho systému zatiaľ nechcelo vyjadrovať. Zástupcovia Únie autodopravcov Slovenska na otázky doteraz nereagovali. Dopravcovia už skôr mali výhrady voči plánovanému rozširovaniu platenia mýta na ďalšie úseky ciest prvej triedy a pri sadzbách žiadali zvýhodnenie ekologických vozidiel.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 14 322
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 971
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 110
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 485
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 2 751
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 612
  7. Kam do tepla v januári? 1 971
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 792
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 616
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 975

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Opäť si zavaril. Trump nevie skrývať, že je rasista

Trump útočí na Mexičanov, nemá rád Afroameričanov. Prezidentovi neveria, že nie je rasista.

KOMENTÁRE

Trumpova Amerika prichádza o líderstvo

Neschopnosť a nepredvídateľnosť Trumpa je dôvodom pádu povesti USA.

Neprehliadnite tiež

Český export spomaľuje, zahraničné firmy prestávajú dávať podnikom objednávky

Živelný rast zahraničných objednávok pre český priemysel je minulosťou.

Ponuka sa zmení. Európania si budú môcť pochutnať na hmyze a riasach

Stravovacie návyky ľudí žijúcich v Európe sa menia.

Fico obhajoval nákup transportérov, nevylúčil ani tender

Slovensko môže podľa premiéra stále usporiadať tender na nákup obrnených vozidiel.

Ak sa Bory v Bratislave rozšíria, Penta chce investovať do infraštruktúry

Investor vynaložil na infraštruktúru v zóne Bory viac ako 30 miliónov eur.

Nemecké akciové indexy posilňujú vďaka výborným výsledkom firiem

Z nemeckých firiem prichádzajú dobré správy o ich hospodárení v roku 2017.