Počet mýtnych úsekov by sa mal znížiť o polovicu

Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja rokuje s prevádzkovateľom mýta, spoločnosťou SkyToll, a.s. o už dlhšie plánovanom znížení počtu mýtnych úsekov z viac ako 1 600 zhruba o polovicu.

BRATISLAVA. Znamenalo by to zníženie počtu mýtnych transakcií a tým aj poplatkov, ktoré štát zaplatí za prevádzku mýtneho systému.

"Veríme, že v najbližších dňoch budeme môcť prezentovať dohodu, ktorá bude mať pozitívny dopad na verejné zdroje," informoval agentúru SITA riaditeľ odboru pre vzťahy s verejnosťou na ministerstve dopravy Ľubomír Tuchscher. Pôvodne chcelo ministerstvo znížiť počet mýtnych úsekov od júna, prevádzkovateľ mýta to pre krátkosť času na zmenu považoval za nereálne.

Článok pokračuje pod video reklamou

Cieľom plánovaného rozšírenia platenia mýta na všetky úseky ciest prvej triedy, pravdepodobne od budúceho roka, je podľa rezortu dopravy to, aby za ich používanie platili tí, ktorí ich reálne používajú. "Sme svedkami stavu, keď spoplatnené diaľničné úseky obchádzajú niektorí dopravcovia po nespoplatnených úsekoch na cestách prvej, druhej alebo tretej triedy. V rámci týchto úvah zvažujeme všetky za a proti," uviedol Tuchscher. Keď o tom padne rozhodnutie, ministerstvo bude o ňom informovať.

"Rozšírenie spoplatnenia na všetky cesty prvej triedy je v kompetencii ministerstva dopravy. Národná diaľničná spoločnosť prípadnú realizáciu tohto kroku podporuje," potvrdil pre agentúru SITA hovorca NDS Marcel Jánošík.

Pokiaľ ide o dopady z rozšírenia platenia mýta na hlavných cestách na dopravcov, rezort dopravy tvrdí, že má záujem na rozvoji podnikateľského prostredia a regionálneho rozvoja. Ten však podľa neho súvisí aj s kvalitnou infraštruktúrou. "Pokiaľ nebudeme mať dostatočne zabezpečené financovanie obnovy a rozvoja infraštruktúry, ďalší rozvoj môže byť obmedzený," dodalo ministerstvo dopravy.

V rámci pripravovanej úpravy mýtnych sadzieb plánuje rezort zvýhodniť ekologickejšiu dopravu, teda vozidlá, vypúšťajúce menej emisií, čo je aj záväzok SR voči Európskej únii. "Ďalšou oblasťou, o ktorej uvažujeme, je odľahčenie dopravy v špičkách. O konkrétnych zmenách ešte stále trvajú rokovania a naším zámerom je prezentovať až finálnu podobu sadzieb a nie návrhy, ktoré môžu byť ešte zmenené," uvádza ministerstvo. Podľa neoficiálnych informácií môžu byť mýtne sadzby znížené pre najekologickejšie automobily. "Úprava sadzieb mýta na ďalšie roky je zatiaľ predmetom rokovaní a návrhov," dodal Jánošík.

Ministerstvo dopravy tvrdí, že po príchode ministra Jána Figeľa zmenilo prístup k dopravcom a ide cestou otvorenosti a dialógu. "S dopravcami komunikujeme priamo a nie cez médiá. O nových sadzbách budeme s dopravcami rokovať," ubezpečil Tuchscher.

Súčasný stav preťažených ciest a nevyužitých železníc považuje ministerstvo dopravy za neutešený. Po znížení poplatku dopravcov za železničnú dopravnú cestu začiatkom tohto roka sa podľa neho hľadajú možnosti nových produktov pre železnicu. "Tranzitná doprava by mohla byť výhodne presmerovaná na železnice naprieč republikou a tak by výrazne odľahčila dopravu na cestách," predpokladá rezort dopravy.

Združenie cestných dopravcov Česmad Slovakia sa k pripravovaným zmenám v prevádzke mýtneho systému zatiaľ nechcelo vyjadrovať. Zástupcovia Únie autodopravcov Slovenska na otázky doteraz nereagovali. Dopravcovia už skôr mali výhrady voči plánovanému rozširovaniu platenia mýta na ďalšie úseky ciest prvej triedy a pri sadzbách žiadali zvýhodnenie ekologických vozidiel.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 34 954
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 240
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 16 686
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 15 031
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 839
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 352
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 099
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 515
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 786
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 680

Téma: Doprava


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

ŠPORT

Sagan skončil v štrnástej etape štvrtý, po skvelom závere vyhral Fraile

Opäť zvýšil náskok v bodovacej súťaži.

Stĺpček Osmelené

Od mladosti mám problém s alkoholom a neviem si pomôcť

Som abstinent, aj keď nemusím.

Neprehliadnite tiež

Podnik v Madride ponúka priestory na poludňajšiu siestu

Odpočinok v čase siesty láka čoraz viac zamestnancov, študentov aj turistov v Španielsku.

Rakúski hydinári zápasia s cenovým dumpingom zo zahraničia

V Rakúsku sa počet spracovateľských podnikov v priebehu 15 rokov znížil na polovicu.

Česko zažíva karavanový rozmach, dopyt rastie

Česi si čoraz viac volia dovolenku na domácom trhu namiesto zahraničnej.

Hirošima straší v Ružinov už vyše desaťročie

Z projektu Yosaria Plaza zostal len železobetónový skelet.

Nové Mesto má koncepciu rozvoja cyklistickej dopravy

Mestská časť si zadefinovala strategický materiál.