Nové uniformy železničiarov môžu stáť do 1,5 milióna eur

Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. plánuje ešte v tomto roku vyhlásiť tender na výrobu a dodanie nových uniforiem pre tri a pol tisíca z necelých päťtisíc svojich zamestnancov.

BRATISLAVA. Malo by sa tak stať hneď potom ako budú hotové vzory ošatenia.

Generálny riaditeľ štátneho osobného prepravcu Pavel Kravec vo štvrtok na stretnutí s médiami informoval, že náklady na postupnú obmenu oblečenia pracovníkov počas troch rokov môžu dosiahnuť do 1,5 mil. eur a v prepočte nebudú vyššie ako v súčasnosti.

Modernejšie oblečenie dostanú železničiari prvého kontaktu s cestujúcimi, teda vlakvedúci, sprievodcovia, pokladníci, pracovníci v zákazníckych centrách a kvôli identifikovateľnosti aj rušňovodiči. Tí doposiaľ nosili rovnošatu iba v prípadoch, keď predávali a kontrolovali aj cestovné lístky.

Železničná spoločnosť plánuje zaviesť nové uniformy po desiatich rokoch, keďže ku koncu marca 2012 končí platnosť zmluvy s ich doterajším dodávateľom, spoločnosťou De LUX Vráble - SM, s.r.o.

Kravec ďalej povedal, že spoločnosť sa rozhodla pre výmenu uniforiem po dôkladnom zvážení svojej ekonomickej situácie, ako aj v snahe posilniť jej identitu a zvyšovať kvalitu poskytovaných služieb.

"Nové rovnošaty budú mať vodoodpudivú látku, čo v konečnom dôsledku by malo viesť aj k zníženiu nákladov spoločnosti. Táto prax je obvyklá aj u iných železničných správ," uviedol Kravec. Železničné spoločnosti v susedných štátoch podľa neho vymenili ošatenie pracovníkov v uplynulých aj tomto roku.

Zavedením nových uniforiem v roku 2011 najprv u personálu IC vlakov spoločnosť, tvrdí jej šéf, neprekročí plánované tohtoročné náklady. Podnikateľský plán firmy na tento rok počíta na vystrojenie 2 154 zamestnancov rovnošatami za viac ako 255 tis. eur. Na budúci rok majú byť náklady na nové uniformy podobné, keďže ich výmena bude postupná po ukončení životnosti doterajšieho oblečenia železničiarov.

Železničná spoločnosť Slovensko plánuje predstaviť nové rovnošaty na výstave železničnej techniky Žel-Rail vo Vrútkach 22. septembra a následne v Strečne o deň neskôr počas Dňa železničiarov.

Osobný železničný prepravca chce zlepšiť čistotu vozňov a poskytované služby cestujúcim. "Pripravujeme ľahkú humanizáciu starých motorových osobných vozňov, kde budeme dávať nové poťahy. Zvýšime kvalitu na regionálnych tratiach v motorových vozňoch a súpravách tým, že rušňovodič bude osobne zodpovedný za čistotu súpravy. Dostane vyčistenú súpravu, vložíme do toho nejaké prostriedky, aby to naozaj bolo čisté, ale on bude zodpovedný. Cestujúci sa bude môcť priamo u neho sťažovať," informoval Kravec.

Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. začala svoju činnosť ako samostatný podnik od začiatku roka 2005 po rozdelení bývalej Železničnej spoločnosti, a.s. na dva subjekty. Spoločnosť prebrala aktivity v osobnej železničnej doprave. Eviduje základné imanie vo výške 212,441 mil. eur.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 294
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 870
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 3 381
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 135
  5. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 954
  6. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 139
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 703
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 701
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 401
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 395

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: Rusi majú vynikajúcu techniku. Všetko však závisí aj od politiky

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac.

ŠPORT

Slovanu kuriózny gól nepomohol, doma prehral s Kazaňou

Bratislavský klub v stretnutí aj vyhrával, napokon prehral o tri góly.

SVET

Merkelová prijatie utečencov po rokoch neľutuje

Nemecká kancelárka nechce prijímať ďalších ľudí zo Sýrie.

DOMOV

Počas týždňa bez áut kolabuje doprava

O dopravu v Bratislave sa 60 rokov nikto nestaral.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.