Nové uniformy železničiarov môžu stáť do 1,5 milióna eur

Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. plánuje ešte v tomto roku vyhlásiť tender na výrobu a dodanie nových uniforiem pre tri a pol tisíca z necelých päťtisíc svojich zamestnancov.

BRATISLAVA. Malo by sa tak stať hneď potom ako budú hotové vzory ošatenia.

Generálny riaditeľ štátneho osobného prepravcu Pavel Kravec vo štvrtok na stretnutí s médiami informoval, že náklady na postupnú obmenu oblečenia pracovníkov počas troch rokov môžu dosiahnuť do 1,5 mil. eur a v prepočte nebudú vyššie ako v súčasnosti.

Modernejšie oblečenie dostanú železničiari prvého kontaktu s cestujúcimi, teda vlakvedúci, sprievodcovia, pokladníci, pracovníci v zákazníckych centrách a kvôli identifikovateľnosti aj rušňovodiči. Tí doposiaľ nosili rovnošatu iba v prípadoch, keď predávali a kontrolovali aj cestovné lístky.

Článok pokračuje pod video reklamou

Železničná spoločnosť plánuje zaviesť nové uniformy po desiatich rokoch, keďže ku koncu marca 2012 končí platnosť zmluvy s ich doterajším dodávateľom, spoločnosťou De LUX Vráble - SM, s.r.o.

Kravec ďalej povedal, že spoločnosť sa rozhodla pre výmenu uniforiem po dôkladnom zvážení svojej ekonomickej situácie, ako aj v snahe posilniť jej identitu a zvyšovať kvalitu poskytovaných služieb.

"Nové rovnošaty budú mať vodoodpudivú látku, čo v konečnom dôsledku by malo viesť aj k zníženiu nákladov spoločnosti. Táto prax je obvyklá aj u iných železničných správ," uviedol Kravec. Železničné spoločnosti v susedných štátoch podľa neho vymenili ošatenie pracovníkov v uplynulých aj tomto roku.

Zavedením nových uniforiem v roku 2011 najprv u personálu IC vlakov spoločnosť, tvrdí jej šéf, neprekročí plánované tohtoročné náklady. Podnikateľský plán firmy na tento rok počíta na vystrojenie 2 154 zamestnancov rovnošatami za viac ako 255 tis. eur. Na budúci rok majú byť náklady na nové uniformy podobné, keďže ich výmena bude postupná po ukončení životnosti doterajšieho oblečenia železničiarov.

Železničná spoločnosť Slovensko plánuje predstaviť nové rovnošaty na výstave železničnej techniky Žel-Rail vo Vrútkach 22. septembra a následne v Strečne o deň neskôr počas Dňa železničiarov.

Osobný železničný prepravca chce zlepšiť čistotu vozňov a poskytované služby cestujúcim. "Pripravujeme ľahkú humanizáciu starých motorových osobných vozňov, kde budeme dávať nové poťahy. Zvýšime kvalitu na regionálnych tratiach v motorových vozňoch a súpravách tým, že rušňovodič bude osobne zodpovedný za čistotu súpravy. Dostane vyčistenú súpravu, vložíme do toho nejaké prostriedky, aby to naozaj bolo čisté, ale on bude zodpovedný. Cestujúci sa bude môcť priamo u neho sťažovať," informoval Kravec.

Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. začala svoju činnosť ako samostatný podnik od začiatku roka 2005 po rozdelení bývalej Železničnej spoločnosti, a.s. na dva subjekty. Spoločnosť prebrala aktivity v osobnej železničnej doprave. Eviduje základné imanie vo výške 212,441 mil. eur.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  8. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  9. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  10. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 24 943
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 18 385
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 17 243
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 12 484
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 9 044
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 982
  7. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 3 517
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 213
  9. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 2 838
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 029

Téma: Vlaky


Hlavné správy zo Sme.sk

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: V akom stave sú slovenské autobusy, ak ich nepustia do Rakúska

Aká je kvalita autobusov na cestách.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Majstra populizmu nemá kto nahradiť

Skutočný talent vie škodiť aj z opozície.

Neprehliadnite tiež

Na dostavbu Mochoviec si elektrárne požičajú 700 miliónov eur

Akcionári majú záujem uviesť elektráreň do komerčnej prevádzky v čo najkratšom čase.

Ako môže pasažier skontrolovať autobus

Ročne neprejde technickou kontrolou každý desiaty autobus.

Ročne idú na technickú kontrolu tisícky autobusov. Desatina ňou neprejde

Rakúska polícia koncom júna zastavila spoj pre jeho zlý technický stav neďaleko Viedne.

Ryanair zrušil na budúci týždeň tristo letov

Dôvodom je hrozba štrajku členov palubného personálu.

Producenti ropy v USA zaznamenali rekordný týždeň

Motorom rastu je pokračujúci boom v oblasti ťažby z bridlíc.