Rovnošaty pre železničiarov by mali stáť 1,2 milióna eur

Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. (ZSSK) prezlečie svojich pracovníkov do nových moderných uniforiem.

BRATISLAVA. Predpokladaná cena plánovanej súťaže na výrobu a dodávanie rovnošatových súčastí vrátane doplnkov pre jej určených zamestnancov počas troch rokov by mala dosiahnuť 1,2 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.

Osobný železničný prepravca informoval predbežne o pripravovanej zákazke vo Vestníku verejného obstarávania, neuviedol pritom predpokladaný termín vyhlásenia tendra. Podľa plánovaného verejného obstarávania na tento rok, zverejneného na webovom portáli spoločnosti, súťaž na uniformy by mala začať v septembri.

Rovnošaty bude mať podľa Železničnej spoločnosti Slovensko spolu okolo tri a pol tisíca z menej ako jej päťtisíc zamestnancov. Okrem vlakvedúcich, sprievodcov a pokladníkov budú mať uniformy kvôli identifikovateľnosti aj rušňovodiči. Tí doposiaľ nosili uniformu len v prípadoch, keď predávali a kontrolovali aj cestovné lístky. Kompletné ošatenie železničiarov stojí od 220 do 520 eur.

Spoločnosť vyčlenila na tieto účely v tomto roku viac ako 255 tis. eur, pričom s prestrojovaním zamestnancov chce začať najskôr na prelome tohto a budúceho roka. Súčasné typy uniforiem nosia železničiari od roku 2002. Zúžený a lacnejší sortiment uniforiem nosia pokladníci, referenti v zákazníckych centrách a informátori, rozšírený a drahší nosia vlakové čaty. Podľa interného bodového systému majú nárok na postupnú obmenu súčastí rovnošiat po roku.

Železničiari zdôvodňujú preoblečenie "modrej armády" najmä zavedením pohodlných, vkusných a trvácnych pracovných odevov pre zamestnancov prichádzajúcich do kontaktu s cestujúcimi. Tvrdia, že to zároveň skvalitní poskytované služby.

"Končí nám zmluva s doterajším dodávateľom. Máme príležitosť si vybrať nového, prispôsobiť rovnošaty dobe a v konečnom dôsledku ušetriť," uviedol generálny riaditeľ ZSSK Pavel Kravec ďalšie dôvody plánovaného nového oblečenia železničiarov.

Podľa železničiarov nové uniformy prídu postupne a nezvýšia náklady. "Zavedením nových uniforiem v tomto roku u vlakového personálu IC vlakov neprekročíme tohtoročné plánované náklady na vystrojovanie. V budúcom roku bude situácia podobná, pretože výmena starých uniforiem za nové sa uskutoční postupne po ukončení ich životnosti a v závislosti od potrieb personálu prvého kontaktu," dodal Kravec.

Nová uniforma podľa jej návrhárky spája praktickosť s eleganciou a opúšťa doterajší štýl použitia niektorých vojenských prvkov. "Zachová tradičnú tmavomodrú farbu a zavádza kombináciu doplnkov červenej. Strihom zvýrazňuje rozdielnosť ženských a mužských línií," predstavila svoje modely odevná dizajnérka Veronika Kostková, študentka posledného ročníka Vysokej školy výtvarného umenia v Bratislave.

Vzorové typy uniforiem sa technicky pripravujú na Strednej umeleckej škole v Trenčíne, kde Kostková učí. V súčasnosti sa finišuje s ich šitím a verejne budú prvýkrát predstavené na železničnom veľtrhu Žel-Rail koncom septembra vo Vrútkach.

Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. začala svoju činnosť ako samostatný podnik od začiatku roka 2005 po rozdelení bývalej Železničnej spoločnosti, a.s. na dva subjekty. Spoločnosť prebrala aktivity v osobnej železničnej doprave. Eviduje základné imanie vo výške 212,441 mil. eur.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 281
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 5 222
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 454
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 124
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 030
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 921
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 746
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 627
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 445
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 893

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená. Nízka nezamestnanosť, vysoká pôrodnosť, kultúra. Šéfuje jej len 33-ročný starosta.

Neprehliadnite tiež

Zamestnanci uprednostňujú finančné benefity, poteší aj služobné auto

Ukázal to najnovší prieskum personálnej spoločnosti Grafton Slovakia.

Talianske elektrické motorky prídu aj na rakúsky trh

Najlepší motocykel EMC sa volá Ego a znalci ho označujú ako "Teslu medzi motorkami".

Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Feunteun z Renaultu.

Rusko súhlasilo s reštrukturalizáciou dlhu Venezuely, splácanie potrvá desať rokov

Exprezident Chávez množstvo peňazí z predaja ropy míňal na rozsiahle sociálne programy.