Rovnošaty pre železničiarov by mali stáť 1,2 milióna eur

Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. (ZSSK) prezlečie svojich pracovníkov do nových moderných uniforiem.

BRATISLAVA. Predpokladaná cena plánovanej súťaže na výrobu a dodávanie rovnošatových súčastí vrátane doplnkov pre jej určených zamestnancov počas troch rokov by mala dosiahnuť 1,2 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.

Osobný železničný prepravca informoval predbežne o pripravovanej zákazke vo Vestníku verejného obstarávania, neuviedol pritom predpokladaný termín vyhlásenia tendra. Podľa plánovaného verejného obstarávania na tento rok, zverejneného na webovom portáli spoločnosti, súťaž na uniformy by mala začať v septembri.

Rovnošaty bude mať podľa Železničnej spoločnosti Slovensko spolu okolo tri a pol tisíca z menej ako jej päťtisíc zamestnancov. Okrem vlakvedúcich, sprievodcov a pokladníkov budú mať uniformy kvôli identifikovateľnosti aj rušňovodiči. Tí doposiaľ nosili uniformu len v prípadoch, keď predávali a kontrolovali aj cestovné lístky. Kompletné ošatenie železničiarov stojí od 220 do 520 eur.

Spoločnosť vyčlenila na tieto účely v tomto roku viac ako 255 tis. eur, pričom s prestrojovaním zamestnancov chce začať najskôr na prelome tohto a budúceho roka. Súčasné typy uniforiem nosia železničiari od roku 2002. Zúžený a lacnejší sortiment uniforiem nosia pokladníci, referenti v zákazníckych centrách a informátori, rozšírený a drahší nosia vlakové čaty. Podľa interného bodového systému majú nárok na postupnú obmenu súčastí rovnošiat po roku.

Železničiari zdôvodňujú preoblečenie "modrej armády" najmä zavedením pohodlných, vkusných a trvácnych pracovných odevov pre zamestnancov prichádzajúcich do kontaktu s cestujúcimi. Tvrdia, že to zároveň skvalitní poskytované služby.

"Končí nám zmluva s doterajším dodávateľom. Máme príležitosť si vybrať nového, prispôsobiť rovnošaty dobe a v konečnom dôsledku ušetriť," uviedol generálny riaditeľ ZSSK Pavel Kravec ďalšie dôvody plánovaného nového oblečenia železničiarov.

Podľa železničiarov nové uniformy prídu postupne a nezvýšia náklady. "Zavedením nových uniforiem v tomto roku u vlakového personálu IC vlakov neprekročíme tohtoročné plánované náklady na vystrojovanie. V budúcom roku bude situácia podobná, pretože výmena starých uniforiem za nové sa uskutoční postupne po ukončení ich životnosti a v závislosti od potrieb personálu prvého kontaktu," dodal Kravec.

Nová uniforma podľa jej návrhárky spája praktickosť s eleganciou a opúšťa doterajší štýl použitia niektorých vojenských prvkov. "Zachová tradičnú tmavomodrú farbu a zavádza kombináciu doplnkov červenej. Strihom zvýrazňuje rozdielnosť ženských a mužských línií," predstavila svoje modely odevná dizajnérka Veronika Kostková, študentka posledného ročníka Vysokej školy výtvarného umenia v Bratislave.

Vzorové typy uniforiem sa technicky pripravujú na Strednej umeleckej škole v Trenčíne, kde Kostková učí. V súčasnosti sa finišuje s ich šitím a verejne budú prvýkrát predstavené na železničnom veľtrhu Žel-Rail koncom septembra vo Vrútkach.

Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. začala svoju činnosť ako samostatný podnik od začiatku roka 2005 po rozdelení bývalej Železničnej spoločnosti, a.s. na dva subjekty. Spoločnosť prebrala aktivity v osobnej železničnej doprave. Eviduje základné imanie vo výške 212,441 mil. eur.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 20 925
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 7 113
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 6 203
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 387
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 988
  6. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 867
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 835
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 784
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 754
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 135

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Vracajú sa deväťdesiate roky a prečo sa Danko drží ruskej letky

Povedať, že Fico III a Mečiar III už sú jedna k jednej, sa ešte nedá, ale synchronizovaná akcia proti Kiskovi je porovnateľná iba a len s únosom mladého Kováča.

DOMOV

Fico chce opäť bojovať s korupciou, založí nový úrad

Fico zvažuje aj prijatie nového ústavného zákona o preukazovaní pôvodu majetku

Neprehliadnite tiež

Do Prahy dorazili čínske bicykle ofo, ide o najväčšiu bikesharingovú službu na svete

Obyvatelia Prahy môžu zadarmo jazdiť na bicykloch od firmy ofo. Stačí im na to len mobilný telefón.

V Bratislave otvorili pizzeriu Domino´s, druhú najväčšiu sieť na svete

Pizzeria Domino´s má v hlavnom meste problém s doručovaním.

Čoskoro prijme Slovensko eurosmernicu ATAD, ktorá má prispieť k férovému zdaneniu

Cieľom smernice je aj uľahčiť výmenu informácií medzi finančnými spravodajskými jednotkami pri identifikácii a sledovaní podozrivých transakcií.

Eset odhalil novú špehovaciu kampaň

Novú špehovaciu kampaň zaznamenal Eset v siedmich krajinách.