Prieskum: Firmy si pozrú častejšie životopisy mužov

Pri výbere nových ľudí sa firmy riadia aj tým, či je uchádzač žena, alebo muž.

(Zdroj: Ilustračné - SITA/AP)

BRATISLAVA. Muži sa zamestnajú jednoduchšie. Firmy im častejšie dávajú šancu nájsť si nové miesto ako ženám.

Životopisy mužov si totiž možní budúci zamestnávatelia pozrú častejšie ako životopisy, ktoré zverejnili ženy. Vyplýva to z údajov pracovného portálu Profesia.sk.

Portál porovnal, koľko zverejnených životopisov si pozreli firmy, ak ich publikovali ženy a koľko, keď ich zverejnili muži.

Žiadny topmanažment

Najvýraznejšie vidieť uprednostňovanie mužov v topmanažmente. O pozíciu sa tu zaujíma vyše osemtisíc mužov. Ich životopisy videli firmy viac ako 40-­tisíc ráz.

U žien je to podstatne menej. V topmanažmente chce pracovať takmer dvetisíc z nich. Ich životopisy si potenciálni zamestnávatelia pozreli len osemtisíckrát.

Vo vrcholnom manažmente je na portáli okolo 200 inzerátov na voľné pozície.

Podobne je to aj na iných stupňoch pracovných miest. Ani na jednom si firmy nepozrú častejšie životopisy žien ako mužov.

Firmy ženy obmedzujú

Podľa Michala Páleníka z Inštitútu zamestnanosti môže byť menší záujem o ženy spôsobený aj rodinnou politikou v Zákonníku práce.

Pri odchode ženy na materskú dovolenku ju totiž firma musí nahradiť, zaučiť nového zamestnanca, ale keď sa žena vráti, musí ju zamestnať na tej istej pozícii a zaučiť znovu.

„Je otázne, či zachovávanie miesta počas materskej neznižuje zamestnávanie tejto skupiny ľudí,“ povedal Páleník.

Pri topmanažmente môžu byť podľa neho aj sčasti objektívne dôvody, prečo o ženy nemajú firmy záujem. Problém môže byť na nižších stupňoch riadenia, lebo ani tam mnoho žien nepracuje.

Na topmanažment im potom chýbajú skúsenosti a prax, myslí si.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 601
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 805
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 467
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 085
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 994
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 986
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 769
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 472
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 300
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 885

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Nemecký tím zachránil najmenej pravdepodobný darca. Diktátor

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Zamestnanci uprednostňujú finančné benefity, poteší aj služobné auto

Ukázal to najnovší prieskum personálnej spoločnosti Grafton Slovakia.

Talianske elektrické motorky prídu aj na rakúsky trh

Najlepší motocykel EMC sa volá Ego a znalci ho označujú ako "Teslu medzi motorkami".

Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Feunteun z Renaultu.

Rusko súhlasilo s reštrukturalizáciou dlhu Venezuely, splácanie potrvá desať rokov

Exprezident Chávez množstvo peňazí z predaja ropy míňal na rozsiahle sociálne programy.