ČSA neplánujú obnoviť linku do Bratislavy

České aerolinie (ČSA) v súčasnosti neuvažujú niekedy opäť obnoviť pravidelné letecké spojenie medzi Prahou a Bratislavou po jeho zrušení od 1. augusta.

BRATISLAVA. Letecká doprava je jedno z najrýchlejšie sa meniacich a najkonkurenčnejších odvetví a preto je podľa českého národného leteckého dopravcu ťažké predpovedať, aká bude situácia o päť či desať rokov.

"Pokiaľ bude existovať v budúcnosti potenciál trhu, ktorý bude mať reálny ekonomický zmysel, tak obnovenie linky nemôžeme vylúčiť," informovala agentúru SITA riaditeľka komunikácie a hovorkyňa ČSA Hana Hejsková. V tomto ohľade sa podľa nej České aerolinie snažia na každú situáciu na trhu reagovať flexibilne.

Prevádzkovanie svojej najstaršej pravidelnej leteckej linky zastavili České aerolinie vyše mesiaca po tom, keď od 23. až 25. júna začali pravidelne lietať z bratislavského letiska do Amsterdamu, Ríma, Paríža, Bruselu, Barcelony a Larnacy. Po otvorení nových liniek do týchto šiestich destinácií sa záujem o linku z Bratislavy do Prahy výrazne znížil.

Podľa českého prepravcu dosiahol prepad na linke desiatky percent najmä na konci prvého polroku, a to napriek oznámeniu o nových spojeniach v máji. "Otvorenie priamych letov sa prejavilo aj v rezerváciách na ďalšie obdobie," uviedla ďalej Hejsková.

Posledné dva lety z Bratislavy do Prahy uskutočnili ČSA v nedeľu 31. júla ráno a večer podľa letového plánu. Stalo sa tak po 65 rokoch od obnovenia tejto linky po druhej svetovej vojne a skoro po 88 rokoch od vzniku spojenia. Letisko Bratislava ľutuje, že sa České aerolinie rozhodli zrušiť linku do Prahy.

"V prípade záujmu akéhokoľvek iného dopravcu o obnovenie tohto spojenia je Letisko Bratislava pripravené takúto iniciatívu podporiť," reagovala pre agentúru SITA hovorkyňa bratislavského letiska Dana Madunická.

Prvý komerčný let na linke Praha - Bratislava sa uskutočnil 29. októbra 1923. Bol to historicky prvý let vtedajších Československých štátnych aerolinií. Dvojplošník Aero A-14 vtedy odštartoval z pražského letiska Kbely o 12:30 a na ceste do Bratislavy mal medzipristátie v Brne. Linka fungovala spolu 80 rokov, pričom kvôli vojne bola prerušená od 30. novembra 1938 takmer osem rokov. Po vojne bola linka obnovená 15. marca 1946.

"Presnými údajmi, koľko cestujúcich bolo na linke Praha - Bratislava prepravených od začiatku jej existencie, bohužiaľ, nedisponujeme. Za celú dobu od roku 1923 to môže byť v jednotkách miliónov cestujúcich," predpokladá Hejsková.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  2. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  3. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  6. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  7. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  8. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  9. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  10. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 404
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 309
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 329
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 092
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 981
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 173
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 008
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 579
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 877
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 571

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rezník z TASR by bol v RTVS pre poslancov schodnejší než Mika

Bývalá šéfka Markízy Zuzana Ťapáková sa po kauze Evka ako kandidátka na riaditeľku RTVS už nespomína.

KULTÚRA

Tajná služba si objednala vraždu. Na film Únos bolo treba odvahu

Politické trilery u nás nevznikajú.

ŠPORT

Spieva si Marleyho, dá si pivo. Ako Sagan trénoval v horách

Sagan sa pripravoval inak ako súperi.

TECH

Akadémia vied má päť slabých ústavov, dva špičkové

Päť ústavov nestojí na pevných základoch.

Neprehliadnite tiež

Kmotrík sa posilňuje v susednom Česku. Kúpil tretiu najväčšiu sieť trafík

Za väčšinový podiel v tarfikovej sieti Valmont zaplatil približne 22 miliónov eur. V súťaži sa stretol so štyrmi uchádzačmi

Fica trápia dovážané potraviny, chce sa im venovať na summite V4

Pri testovaní najhoršie obstáli sladené nápoje, koreniny, syry, čaje a mäsové výrobky.

Chaos okolo cien elektriny pokračuje. Koľko vlastne zaplatíte po novom?

Začiatkom roka v niektorých prípadoch stúpli ceny za elektrinu neúmerne. Po politickom tlaku preto z postu šéfa regulátora odstúpil Jozef Holjenčík.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop