ČSA neplánujú obnoviť linku do Bratislavy

České aerolinie (ČSA) v súčasnosti neuvažujú niekedy opäť obnoviť pravidelné letecké spojenie medzi Prahou a Bratislavou po jeho zrušení od 1. augusta.

BRATISLAVA. Letecká doprava je jedno z najrýchlejšie sa meniacich a najkonkurenčnejších odvetví a preto je podľa českého národného leteckého dopravcu ťažké predpovedať, aká bude situácia o päť či desať rokov.

"Pokiaľ bude existovať v budúcnosti potenciál trhu, ktorý bude mať reálny ekonomický zmysel, tak obnovenie linky nemôžeme vylúčiť," informovala agentúru SITA riaditeľka komunikácie a hovorkyňa ČSA Hana Hejsková. V tomto ohľade sa podľa nej České aerolinie snažia na každú situáciu na trhu reagovať flexibilne.

Článok pokračuje pod video reklamou

Prevádzkovanie svojej najstaršej pravidelnej leteckej linky zastavili České aerolinie vyše mesiaca po tom, keď od 23. až 25. júna začali pravidelne lietať z bratislavského letiska do Amsterdamu, Ríma, Paríža, Bruselu, Barcelony a Larnacy. Po otvorení nových liniek do týchto šiestich destinácií sa záujem o linku z Bratislavy do Prahy výrazne znížil.

Podľa českého prepravcu dosiahol prepad na linke desiatky percent najmä na konci prvého polroku, a to napriek oznámeniu o nových spojeniach v máji. "Otvorenie priamych letov sa prejavilo aj v rezerváciách na ďalšie obdobie," uviedla ďalej Hejsková.

Posledné dva lety z Bratislavy do Prahy uskutočnili ČSA v nedeľu 31. júla ráno a večer podľa letového plánu. Stalo sa tak po 65 rokoch od obnovenia tejto linky po druhej svetovej vojne a skoro po 88 rokoch od vzniku spojenia. Letisko Bratislava ľutuje, že sa České aerolinie rozhodli zrušiť linku do Prahy.

"V prípade záujmu akéhokoľvek iného dopravcu o obnovenie tohto spojenia je Letisko Bratislava pripravené takúto iniciatívu podporiť," reagovala pre agentúru SITA hovorkyňa bratislavského letiska Dana Madunická.

Prvý komerčný let na linke Praha - Bratislava sa uskutočnil 29. októbra 1923. Bol to historicky prvý let vtedajších Československých štátnych aerolinií. Dvojplošník Aero A-14 vtedy odštartoval z pražského letiska Kbely o 12:30 a na ceste do Bratislavy mal medzipristátie v Brne. Linka fungovala spolu 80 rokov, pričom kvôli vojne bola prerušená od 30. novembra 1938 takmer osem rokov. Po vojne bola linka obnovená 15. marca 1946.

"Presnými údajmi, koľko cestujúcich bolo na linke Praha - Bratislava prepravených od začiatku jej existencie, bohužiaľ, nedisponujeme. Za celú dobu od roku 1923 to môže byť v jednotkách miliónov cestujúcich," predpokladá Hejsková.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  3. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  10. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 20 661
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 591
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 13 986
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 045
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 547
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 5 510
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 4 389
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 450
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 361
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 142

Téma: Česká republika


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Senec), Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Chorvátsky novinár pre SME: Nie som šťastný z futbalového úspechu

Tréner Zlatko Dalič premrhal možnosť zmeniť veci.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Všetci sme pôvodom z Afriky

Slovákmi sa nerodíme, ale stávame.

KULTÚRA

Vraždu Kuciaka nemali chuť spracúvať. Ukázalo sa, že je čas

Joj chystá tretie pokračovanie seriálu Za sklom.

DOMOV

Plast je na Slovensku menším problémom ako bioodpad

Pri boji s odpadom Slovensko stále zaostáva.

Neprehliadnite tiež

Umelo vyrobené mäso by sa mohlo objaviť v reštauráciách už za tri roky

Firma Mosa Meat už pred piatimi rokmi predstavila laboratórne vyrobený hovädzí burger.

Kauzou Dieselgate je postihnutá ešte pätina vozidiel Volkswagen

Spoločnos splnila sľúbený akčný plán, to však bolo všetko.

Doprava na Mlynských nivách sa komplikuje

Prestavba prináša zmeny. Vodiči sa musia vyzbrojiť trpezlivosťou.

Šefčovič dohodol rokovania medzi Ukrajinou a Ruskom o tranzite plynu

Treba oddeliť staré problémy od nových, bude sa rokovať o novej zmluve.

Britská Banka Lloyds bude mať po brexite v Európe tri pobočky

Predpokladalo sa, že banka bude svoje kontinentálne podnikanie riadiť iba z Berlina.