PARÍŽ. Na príčine je zdraženie vstupných surovín.
Čistý zisk spoločnosti, ktorá okrem jogurtov Activia a probiotických jogurtových nápojov Actimel, dodáva na trh aj minerálnu vodu Evian, sa za prvých šesť mesiacov tohto roka zvýšil na 861 miliónov eur z 838 miliónov eur v rovnakom období 2010, ale analytici očakávali, že sa vyšplhá na 899 miliónov eur.
Dôvodom slabších výsledkov boli vyššie náklady na kúpu mlieka aj plastových obalov.
Prevádzkový zisk koncernu od začiatku januára do konca júna vzrástol o 6,9 % na 1,40 miliardy eur a jeho tržby stúpli medziročne o 8,7 % na 9,74 miliardy eur. Najviac sa pritom zvýšili tržby Danone z balenej vody, a to medziročne o 17 % vďaka nárastu ich predaja v Japonsku po marcovom zemetrasení.
Koncern zároveň potvrdil svoju predchádzajúcu prognózu a za celý rok očakáva 6 až 8-% rast predaja.
Informovali o tom agentúry AP a Bloomberg.