Ponuky pre D1 Dubná Skala - Turany budú otvárať 17. augusta

Termín na predkladanie a otváranie ponúk v tendri na výstavbu diaľnice D1 Dubná Skala - Turany pri Martine v dĺžke 16,5 kilometra je preložený z 2. augusta na 17. augusta.

BRATISLAVA. Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) tak rozhodla pre veľké množstvo otázok záujemcov o vysvetlenie podmienok účasti vo verejnej súťaži.

"V posledný deň možného doručenia otázok v tendri nám bolo doručených asi 160 otázok. Myslíme si, že niektoré z nich majú vplyv na spracovanie ponuky. Takže aby mali uchádzači dostatočne dlhý čas na zapracovanie otázok, sme posunuli o 15 dní otváranie obálok," povedala pre agentúru SITA investičná riaditeľka NDS Viktória Chomová. Podľa nej je to v záujme väčšej transparentnosti a rovnakých možností pre všetkých uchádzačov.

Diaľničná spoločnosť pokračuje vo vyhodnocovaní ponúk v tendri na výstavbu vyše 11-kilometrového úseku D1 Fričovce - Svinia pri Prešove. Vyhodnotenie desiatich ponúk, ktoré otvárali po presunutí termínu o dva týždne 11. júla, by malo trvať mesiac až pol druha mesiaca. "Pokračujeme v súlade so zákonom o verejnom obstarávaní. Komisia skúma a vyhodnocuje ponuky. Tento proces je dôverný a budeme o ňom informovať, keď bude ukončený," dodala Chomová.

Obe diaľničné stavby majú byť financované z európskych zdrojov a štátneho rozpočtu v rámci Operačného programu Doprava. Predpokladaná cena za vypracovanie projektovej dokumentácie a uskutočnenie prác na diaľnici Dubná Skala - Turany dosahuje 334,72 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Výstavba tohto úseku je plánovaná na 1 100 dní, čiže tri roky, pričom práce mali pôvodne začať v auguste tohto roka a trvať do leta 2014. Diaľnica začne na území Vrútok, kde nadviaže na ďalší pripravovaný úsek Višňové - Dubná Skala.

Koniec úseku bude v križovatke s cestou prvej triedy, odkiaľ má pokračovať úsek diaľnice Turany - Hubová. Súčasťou stavby bude diaľničný privádzač Martin v dĺžke 1,8 kilometra a štyri mimoúrovňové križovatky. Uchádzači musia mať prísľub banky na poskytnutie úveru vo výške najmenej 14 mil. eur na zabezpečenie financovania prác. Zároveň majú predložiť zoznam stavebných prác podobného charakteru a rozsahu, uskutočnených v predošlých piatich rokoch. Najmenej dve stavby musia mať zmluvnú cenu minimálne 50 mil. eur bez DPH.

Naprojektovať a postaviť diaľnicu D1 Fričovce - Svinia chce desať uchádzačov. Najnižšiu cenu navrhla skupina firiem Hant BA DS, a.s. z Považskej Bystrice a Cestné stavby Liptovský Mikuláš, spol. s r.o. vo výške 99,949 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). V porovnaní s predpokladanou hodnotou zákazky 213,19 mil. eur je to menej o 53,1 % alebo o 113,24 mil. eur.

Nasleduje združenie v zložení Doprastav, a.s. a Strabag, s. r.o. s ponukou 114,59 mil. eur. Konzorcium so spoločnosť Eurovia SK, a.s. Košice chce diaľnicu naprojektovať a postaviť za 116,492 mil. eur. Skupina vedená českou firmou Imos Brno, a.s. navrhla najvyššiu z desiatich ponúk, a to 152,418 mil. eur.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  2. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  3. Leto nekončí!
  4. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  5. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  6. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  7. Už aj seniori presadajú do SUV
  8. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  9. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  10. Bratislava gets a new public space and park
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 473
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 4 096
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 162
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 699
  5. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 466
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 329
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 066
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 039
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 651
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 556

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Danko zatiaľ nepovedal, ako ďalej, krízu budú riešiť v piatok

Predseda SNS vraj esemeskou oznámil, že jeho ministri na rokovanie vlády tak skoro neprídu. Matečná prísť ani neplánovala.

DOMOV

Soták nie je jediným podnikateľom, ktorý zachraňoval politikov

Podnikateľ sa k školstvu vyjadrovať nechce.

KOMENTÁRE

Spotený Plavčan, Kysučan v maskáčoch. To je výsmech

Pričasto sa na úvod diskusie dozvieme, že niekto ráčkuje.

EKONOMIKA

Penta bude v Petit Presse slabšia

Akcionári spoločnosti Petit Press, vydavateľa denníka SME, sa dohodli na novom usporiadaní vzťahov.

Neprehliadnite tiež

Smrť blízkeho majú platiť poisťovne, rozhodol súd. Tie nesúhlasia

Spor, či majú poisťovne platiť blízkym bolestné, sa na Slovensku vlečie už desať rokov.

Nemecká Arriva kúpila väčšinu v chorvátskej autobusovej spoločnosti

Arriva považuje dopravný trh strednej a juhovýchodnej Európy za rastový.

Vysoké odmeny v automobilkách nie sú spravodlivé, myslí si Merkelová

Kancelárka pripomenula, že nie je na politikoch, aby určovali strop pre odmeny vedúcim pracovníkom v súkromných firmách.

Taliani pestujú rajčiny, Poliaci čerešne. Kde rastie najviac ovocia a zeleniny v Únii?

Slovensko prispieva len zanedbateľným množstvom ovocia a zeleniny do celkovej európskej produkcie.