ŠTOKHOLM. Dôvodom je zvýšenie predaja, ktorý sa podľa vedenia firmy už vrátil na predkrízovú úroveň.
Čistý zisk druhého najväčšieho producenta nákladných automobilov na svete sa za tri mesiace do konca júna zvýšil na 5,12 miliardy švédskych korún (562,59 milióna eur) z 3,15 miliardy SEK v 2. kvartáli 2010.
Tržby automobilky Volvo AB, ktoré vyrába nákladné automobily pod značkami Renault, Mack, UD, Eicher, ale tiež autobusy, stavebné a ďalšie mechanizmy, v sledovanom období stúpli medziročne o 15 % na 79 miliárd SEK.
Tržby samotnej divízie nákladných áut pritom v 2. kvartáli stúpli na celom svete o 20 % na 50 miliárd SEK. Volvo má podľa vlastného vyhlásenia momentálne 20-% podiel na trhu s nákladnými autami v USA a 28-% podiel na európskom trhu.
Objednávky na nové vozidlá v období apríl-jún vzrástli medziročne o 34 %. Za tri mesiace do konca júna Volvo dodalo klientom 59.911 nákladných áut a 3127 autobusov.
Informovali o tom agentúry AP a DPA.